Finn Gunnar Strekerud

St. Olav Medisinske Mann, 52 år

Autorisert1993
Ledige plasser 9 av 1550
Vil du bytte til denne fastlegen?

St. Olav Medisinske

St.Olavs gate 12 0165 Oslo
Finn Gunnar Strekerud er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Finn Gunnar Strekerud

Hektisk, snakker mer enn lytter

Virket hyggelig den første tiden, lyttet og tok seg god tid.
Han bemerket at jeg hadde stått flere år på fastlegelisten hans uten å oppsøke han.
Da jeg fikk en langtidssykdom endret det seg etter noen år. Tar fortsatt i hånden og møter blikket, men mer og mer hektisk, snakker mer enn lytter. Gjentar seg selv istedet for å lytte til mine to korte punkt på lappen. Det oppstår kommunikasjonsproblem mellom fastlege og NAV, og begge parter klager til meg over at den andre parten ikke er tilgjengelig. Skjema mangelfullt utfylt i hastverk. Ber meg som pasient å overbringe klager til NAV.
Da han klager på at eg er den mest tidkrevende pas pga mas fra NAV om legeerklæringer, gir jeg opp og skifter. Jeg forstår regnestykket at antall pas på listen hans tilsier 1 time arbeid i året på hver - men det fungerer bare når pas er frisk.
Lang ventetid, vanskelig tilgjengelig og dårlig service.
Et stort forbedringspotensiale!

Livredder !

Kunnskapsrik, profesjonell, fin dialog. Min fastlege i over ti år og blir det helt sikkert de neste 10 år, etter at han for to år tilbake reddet livet mitt med god gammeldags lytting. Mine to barn, min mann og jeg er evig takknemlige.

Har for dårlig tid

Hektisk, hektisk, hektisk. Tiden - ikke pasienten - i fokus.

Strekerud virker faglig svært dyktig, men som pasient føler man seg til bry.

Flink, men kjapp og vanskelig tilgjengelig

Positive først: Virker seriøs og vet hva han snakker om. Han forklarer bra hva han tenker og mener er riktig diagnose/medisin. Han har egentlig alle forutsetninger for å være en tipp topp lege.

Det største minuset med Strekerud er at det normalt er minst 20 dagers ventetid.

Det er for lenge å vente når man har en plage som er slitsom, men ikke akutt nok til å få øyeblikkelig hjelp-time (som også er vanskelig å få).

Det andre store minuset er holdningen/kompetansen på forværelset. Den manglende servicen man får her vitner dessverre om et dårlig drevet legekontor.

Det tredje er at konsultasjonene er i overkant kjappe, og konklusjonene dras kjapt (noe som har vist seg å slå feil ut for min del et par ganger, der riktig diagnose først har blitt satt da jeg etter et par uker må bestille ny time da hans medisin ikke funker).

Jeg kommer til å bytte fastlege, primært pga den altfor lange ventetiden.

Vanskelig lege å få time hos

Flink Lege, men er helt håpløs å få time hos. Hvis du er syk, kan du ikke vente på time i tre uker. Du har en mulighet og det er å ringe 08.15 for hastetime.Da må du være tilgjengelig på telefonen akkurat da.