Finn Gunnar Strekerud

St.Olavs gate 3 C 0165 Oslo
Finn Gunnar Strekerud er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Finn Gunnar Strekerud

Svært fornøyd !!

Jeg hatt Strekerud som lege i noen år og er veldig fornøyd !! Han er oppriktig interessert i det du forteller og er analytisk og informerende. Alltid blid. Svært sjelden forsinket. Kan være noe lang ventetid, men har hastetime på dagen som jeg brukt. Høyt kunnskapsnivå og gjør gode utredninger, han henviser ikke mulig videre uten å ha tatt en grundig vurdering inkl analyser først. Det viktig for meg at fastlegen ikke bare virker som en sekretær som henviser alt mulig uten å tenke selv. Jeg har hatt behov for NAV hjelp i en periode. Han fulgte der godt opp og sikret direkte møte med NAV på hans kontor slik at min situasjon ble best ivaretatt. Glimrende !! Dessverre er det i dagens samfunn alt for mange pasienter som krever sykemeldinger og NAV støtte uten at for mange spørsmål stilles. Strekerud er en lege som verner samfunnets verdier og gir ikke sykemelding uten at det klart er nødvendig. Så dersom du synes du at det er ok å kreve sykemelding for å få en liten pause fra jobb og hverdag : Ikke gå til han. Men dersom du har seriøse plager: Bruk han !!

Hektisk, snakker mer enn lytter

Virket hyggelig den første tiden, lyttet og tok seg god tid.
Han bemerket at jeg hadde stått flere år på fastlegelisten hans uten å oppsøke han.
Da jeg fikk en langtidssykdom endret det seg etter noen år. Tar fortsatt i hånden og møter blikket, men mer og mer hektisk, snakker mer enn lytter. Gjentar seg selv istedet for å lytte til mine to korte punkt på lappen. Det oppstår kommunikasjonsproblem mellom fastlege og NAV, og begge parter klager til meg over at den andre parten ikke er tilgjengelig. Skjema mangelfullt utfylt i hastverk. Ber meg som pasient å overbringe klager til NAV.
Da han klager på at eg er den mest tidkrevende pas pga mas fra NAV om legeerklæringer, gir jeg opp og skifter. Jeg forstår regnestykket at antall pas på listen hans tilsier 1 time arbeid i året på hver - men det fungerer bare når pas er frisk.
Lang ventetid, vanskelig tilgjengelig og dårlig service.
Et stort forbedringspotensiale!

Livredder !

Kunnskapsrik, profesjonell, fin dialog. Min fastlege i over ti år og blir det helt sikkert de neste 10 år, etter at han for to år tilbake reddet livet mitt med god gammeldags lytting. Mine to barn, min mann og jeg er evig takknemlige.

Har for dårlig tid

Hektisk, hektisk, hektisk. Tiden - ikke pasienten - i fokus.

Strekerud virker faglig svært dyktig, men som pasient føler man seg til bry.

Flink, men kjapp og vanskelig tilgjengelig

Positive først: Virker seriøs og vet hva han snakker om. Han forklarer bra hva han tenker og mener er riktig diagnose/medisin. Han har egentlig alle forutsetninger for å være en tipp topp lege.

Det største minuset med Strekerud er at det normalt er minst 20 dagers ventetid.

Det er for lenge å vente når man har en plage som er slitsom, men ikke akutt nok til å få øyeblikkelig hjelp-time (som også er vanskelig å få).

Det andre store minuset er holdningen/kompetansen på forværelset. Den manglende servicen man får her vitner dessverre om et dårlig drevet legekontor.

Det tredje er at konsultasjonene er i overkant kjappe, og konklusjonene dras kjapt (noe som har vist seg å slå feil ut for min del et par ganger, der riktig diagnose først har blitt satt da jeg etter et par uker må bestille ny time da hans medisin ikke funker).

Jeg kommer til å bytte fastlege, primært pga den altfor lange ventetiden.

Vanskelig lege å få time hos

Flink Lege, men er helt håpløs å få time hos. Hvis du er syk, kan du ikke vente på time i tre uker. Du har en mulighet og det er å ringe 08.15 for hastetime.Da må du være tilgjengelig på telefonen akkurat da.

Veldig effektiv, ganske hyggelig

Jeg anbefaler Strekerud til dem som liker effektivitet, minst mulig småprat, men vil ha en hyggelig nok lege.

For min del snakker han litt for fort, og jeg håper å finne en lege som får meg til å slappe enda mer av i pasientstolen.

Kort ventetid på kontoret, men omtrent alltid tre uker ventetid på vanlig time (mer akutt har jeg fått samme eller neste dag).

Jeg liker Strekerud, men ikke resepsjonistene

Jeg opplever Finn Strekerud som veldig hyggelig, kunnskapsrik og god å ha som fastlege. Føler meg trygg og ivaretatt.

Resepsjonen derimot har jeg ikke vært fornøyd med. De skriver fortsatt etternavnet mitt feil selvom jeg har vært pasient der i 6 år og også sagt ifra mange ganger. Har også opplevd de som direkte uhøflige og lite interessert i å være behjelpelige.

Skulle også ønske at det var kortere ventetid for timebestilling. Skulle bestille time idag og da var det ingen ledig time før om tre uker.

Veldig bra lege som lytter og støtter

En lege som er interessert i pasientens velferd.

Finner alltid en god løsning.

Meget lyttende og støttende.

Den beste fastlegen

Jeg har hatt Finn som fastlege i snart fire år. Jeg kan ikke få skrytt nok av Finn. Han er den perfekte fastlege i mine øyne. Han er veldig trivelig, alltid godt humør, tar seg alltid tid til å spørre hvordan jeg har det. Som lege er han effektiv og dyktig.

Jeg kan virkelig ikke forstå de få negative kommentarene om han, på denne siden. Det er mange som går til legen med diffuse smerter, og ofte sitter dette litt i hodet - spør du meg. Da er det svært viktig at man har en lege, som stiller spørsmål, og ikke bare sykemelder eller skriver ut resepter i hist og pist.

Dette er nettopp en av grunnene til at jeg liker Finn så godt, han skriver ikke ut sykemeldinger og resepter ukritisk. Når han gjør det, føler jeg meg trygg på at det er det beste for meg.

Jeg kommer til å beholde Finn så lenge jeg kan, jeg har virkelig aldri hatt en bedre lege.

Ja, ventetiden er litt lang, og JA damene i resepsjonen er litt useriøse. Også minus for at øyeblikkelig-timene aldri er ledige selv om man ringer kl.08:00. Men dette har ingenting med Dr.Strekerud som lege å gjøre. Han er helt topp! Og for meg er legen viktigst. Jeg hadde valgt han selv om jeg hadde flyttet ut av byen.

En lege som gjør svært lite

Jeg har vært pasient hos Finn Strekerud en periode for meg og de kroniske sykdommene jeg har og sitter nok en gang uten medisiner,noe som er reglen enn unntaket.

Så snart han har sendt en henvisning gir han uttrykt for at han er ferdig med sin del av jobben, men i offentlige er det lang ventetid og hva gjør man det 1/2 -1 år man venter på time hos spesialisten? Ja, da må bare klare seg selv, for noen hjelp Finn Strekerud.

Meg som har flere korniske sykdommer og familiemedlemmer som også har flere kroniske sykdommer, er helt umulig å ha en fastlge som fungerer som Strekered.

Kontordammene som har vært, virker svært sur og helt uten interesse for at det pasienter/syke mennesker møter i sin jobb.Mobil og sosiale medier frister tydelig langt mer.

Veldig vanskelig å få time på dette legesenteret. Velg et annet legekontor hvis du har kronisk syk og behov for seriøs oppfølging.

Man føler seg friskere etter å ha vært hos Finn.

Jeg har hatt Finn Strekerud som fastlege i 6 år. Han er sympatisk, profesjonell, effektiv og gjør mer enn man forventer. Lang ventetid, og en resepsjon som surrer litt, men det får gå, det er viktigere å ha en lege jeg føler meg trygg på.
Takk Finn.

Tok bekymringene mine på alvor. Følte meg veldig betrygget

Jeg kom fordi jeg hadde influensa og trengte en sykemelding til jobben. Jeg fikk med fri ut uka til å komme meg fra influensa. Han begynte å rådføre om medisinering og andre tiltak etter jeg egentlig var fornøyd. Dette er første gang jeg har opplevd hos en lege. At de tar mer tid en forventet til å hjelpe. Det var en veldig hyggelig gest

Jeg fortalte også at jeg til stadighet hadde smerter i brystet. Rett over hjertet for å være presis. Han lyttet, stilte spørsmål og gjorde forskjellige tester for å avkrefte hjerteproblemer. Han stadfestet at det troligvis var muskulært og ganske vanlig. Jeg gikk ut av legekontoret med ny giv :)

Friendly doctor, terrible reception and chaotic procedures

Dr. Strekerud is a friendly doctor. His time is strict - one appointment, regardless of what you have to say is ~15 min. His reception and these random ladies that are supposed to assist him are terrible. I was charged twice for an appointment that never exist and they were never willing to solve the problem on the phone. Email: No answer.

Dårlige rutiner

Har hatt Finn over et år nå. Nesten alltid problemer med rutinene og at får ordnet papirer som sykemelding, medisin osv. Finn virker hyggelig og bevist om hva han driver med. Men føler det er litt vel raske avgjørelser og blir bare sendt frem og tilbake litt på sjanse.

Flott lege, vanskelig å få time

Har hatt Strekerud som fastlege i over 10 år og det eneste jeg har å utsette er at det er ganske lang ventetid for å få time. Det har ført til at jeg går andre steder halvparten av gangene. Det er imidlertid sjelden forsinkelser når du først er der, og han er en god og effektiv lege. Lytter og kommuniserer uten dikkedarer.

Det er sånn en lege skal være!

Har vært hos Strekerud en håndfull ganger nå, og har følgende å si:
Han er alltid presis, tar deg i hånden og ser deg i øynene både når du kommer og går. Han er forståelsesfull, hyggelig og lytter til alt du har å si uten å være dullete.
Føler at han tar meg alvorlig, selv om mine plager er av både fysisk og psykisk art, og til tider diffuse. Man må regne med et par ukers ventetid da.

Dyktig og hyggelig lege

Strekerud er effektiv, men allikevel grundig. Dessuten hyggelig og tillitsvekkende.

En svært god lege

Jeg har hatt Strekerud som fastlege i flere år, og kan ikke komme på noe negativt å melde.

Han virker faglig trygg, analytisk i tilnærming, helhetlig tilnærming, god og trygg i kommunikasjon.

Jeg går altfor sjeldent til lege, og har dermed hatt flere saker hver gang. Strekerud har tatt seg tid til å behandle alt grundig.

Strekerud gir deg ikke nødvendigvis de løsninger/råd du ønsket, men de du trengte.

Kunnskapsrik og dyktig!

Finn er en kunnskapsrik og lyttende lege. Veldig på i forhold til tidligere historikk, får deg til å føle seg trygg. Man kan ta opp alt.