Fuk-Tai Poon Sundvor

Tlf: 22 44 08 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Fuk-Tai Poon Sundvor er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Fuk-Tai Poon Sundvor

Bra lege

Jeg har hatt Sundvor som lege i ca 7 år.
Som pasient føler jeg at Sundvor tar meg på alvor, og at hun gjør det hun kan for å hjelpe. Jeg får raskt time, og det er sjeldent lang ventetid.
Jeg stoler veldig på hun som lege.

Enestående

Sundvor er tilgjengelig, lyttende, tar seg tid, profesjonell og tilstede.

Hun forklarer og er usentimental.

En fantastisk fastlege!

Jeg føler meg så heldig som har dr. Sundvor som fastlege! Hun er engasjert, dyktig og grundig. Jeg har hatt henne som fastlege i over 10 år, og hun har fulgt meg opp på en fremragende måte. Dr. Sundvor er ærlig, direkte og hun har sans for humor, noe jeg tenker er en fin egenskap hos en lege som behandler syke mennesker dagen lang. I de årene jeg har vært hennes pasient, har jeg vært gjennom mange alvorlige helsemessige utfordringer, og jeg har alltid opplevd at dr. Sundvor har støttet meg og bidratt til å finne løsninger som har vært veldig bra for meg. Dr. Sundvor har deltatt i møter med arbeidsgiver og møter med NAV, og har alltid kommet med synspunkter og vurderinger som har vist seg å være kloke og fremtidsrettede. Hun følger opp prøver og målinger, minner om at influensavaksinen er kommet, husker alltid på å spørre om hvordan det har gått siden sist, hvordan det er på jobb og hjemme. Jeg føler også at jeg kan spørre henne om hva som helst, og jeg får et grundig svar.
Jeg har aldri hatt så stor tillit til noen lege som jeg har til Fuk-Tai Sundvor. Jeg har av og til hatt behov for akutt-time, og det har alltid vært mulig å få til. Jeg får de henvisningene jeg trenger og jeg vet og er trygg på at jeg får de aller beste medisinske rådene fra hun som er min fastlege.
Takk skjebne, for at jeg fant dr. Sundvor. Jeg vet jeg blir ivaretatt på den aller beste måten.

Dyktig, rask og følger godt opp

Jeg har gått til dr .Sundvor i noen år nå og er strålende fornøyd. Det kan virke som om det går veldig fort i svingene, men dr. Sundvor får alltid med seg alle detaljer, får belyst tilleggsproblemer jeg som pasient kanskje ikke har lagt merke til eller tenkt på som viktige, og hun følger alltid opp tidligere konsultasjoner, per SMS eller ved neste konsultasjon. Hun nøler ikke et sekund med å innhente annen ekspertise ved behov.

Resepsjonisten som er der nå er flink og hyggelig. Med fastlege skal man få akuttime ved behov, men det er dessverre slett ikke alle fastleger som gir det. Hos dr. Sundvor er det helt uproblematisk å få time på dagen i akutte situasjoner. Å nå resepsjonen på telefon kan ta litt tid, men man kan bruke nettløsning eller smarttelefon-app for henvendelser.

Det er vanligvis noe ekstra ventetid, ikke at jeg noensinne har hatt en lege som har tatt meg inn på avtalt tidspunkt. Det er nok i hvert fall delvis fordi dr. Sundvor tar den tiden som kreves, også når jeg har trodd at det er unødvendig å bestille dobbelttime (som man bør når man tror at konsultasjonen vil ta litt tid) og det har kommet opp tilleggsting hun har villet se på.

Mitt ståsted er at jeg foretrekker leger som gir saklig og utfyllende informasjon, som gjerne har litt humor (dr. Sundvors humor er litt kontant og kan kanskje komme litt bardus på, og det morer meg) og som følger godt opp. "Mykere" tilnærming har jeg ikke noe behov for, men jeg tror ikke dr. Sundvor er legen for de som trenger å føle seg litt "holdt i hånden".

Min opplevelse er at hun er en svært dyktig og hyggelig lege, som husker de minste detaljer om meg med minimal konsultering av journalen, og jeg er svært glad for at jeg fant henne etter noen år med prøving og feiling med fastleger.

Anbefales ikke

Resepsjonisten er alltid sur og småfrekk, vanligvis en time ventetid
Til tross for at man må vente lenge er timen over på under fem minutter. Det virker som at hun vil ha deg ut av kontoret så fort du har kommet inn døra.mangler dessverre fullstendig empati og serviceinnstilling.Synes hun ikke følger bra nok opp.

Anbefales ikke

Enkelt å få time både på SMS og telefon. Ryddig og greie lokaler. Den ene resepsjonisten var alltid sur og småfrekk, den andre var rake motsetningen. Sentral plassering i sentrum.

Korteste ventetid de nesten tre årene hun var min lege var 40 minutter, vanligvis var det én time. Til tross for at man må vente lenge er timen over på under fem minutter. Det virker som at Sundvor vil ha deg ut av kontoret så fort du har kommet inn døra.

Sundvor glemmer ofte at hun selv har bedt om oppfølgingstime og følger sjeldent opp med andre instanser. Har ofte en mening om at hun vet best og vil ikke følge anbefalinger fra andre leger og psykologer.

Enkelte dager er hun i godt humør og du føler deg litt ivaretatt, men disse dagene hører dessverre sjeldenhetene til. En gang spurte hun om jeg "bare satt hjemme og surmulte" da jeg var alvorlig deprimert. Fikk en gang høre at jeg kastet bort både hennes og samfunnets ressurser og tid. Da forstod jeg at jeg måtte bytte lege.

Sundvor er sikkert faglig flink, men mangler dessverre fullstendig empati og serviceinnstilling.

Sundvor vil jeg ikke anbefale til noen og især ikke om du sliter med psykisk sykdom og har det tungt. Jeg har følt meg elendig behandlet så mange ganger, men brukte lang tid på å bytte siden hun til slutt hadde satt seg godt inn i sykdomsbildet og medisineringen min trengte kontinuerlig og tett oppfølging. Å bytte lege var det beste jeg har gjort for helsa mi.

Veldig hit or miss

Alt startet veldig fint og følte meg godt ivaretatt ved de første besøkene, selvom jeg synes det var frustrerende å alltid sitte og vente rundt 40 minutter ekstra selvom jeg hadde bestilt time. Mye tid blir brukt på å småkjefte på de som jobber i resepsjonen. Ting kan ikke gjentas her ettersom det kan gå inn under "unngå" spalten. Synes i alle fall at man burde prøve å holde interne ting internt og ikke ta det foran et venterom fullt av pasienter.

En generell vegring mot å skrive ut resepter og sykemeldinger, og man føler sjelden man blir hørt eller tatt på alvor. Bagatellisering av problemer som noen ganger kan være nokså reelle, som i ytterste konsekvens kan ende opp med hastetiltak på privatklinikk.

En god fastlege!

Jeg har vært pasient hos dr Sundvor i mange år. Jeg opplever henne som engasjert, grundig, intelligent, løsningsorientert og medfølende. Jeg har alltid følt at hun forstår helheten i problemene. Hun henviser videre med en gang det er behov. Hun behandler meg som en likeverdig. Jeg er så glad for at jeg har en fastlege som dr Sundvor, som er så fokusert på å finne de beste løsningene, og som ser meg som et menneske, ikke bare som en vandrende diagnose. Hun har sans for humor og hun er ærlig. Jeg er så godt ivaretatt, og er kjempefornøyd!

Uffameg

Jeg følte meg ikke forstått og fikk ikke hjelp til å løse mitt problem. Alle kan ha en dårlig dag, men som lege må man tenke på at pasient er der for å få hjelpe.

dårlige kommunikasjonsferdigheter

Jeg har sett denne legen fra sine gode sier: imøtekommende, grundig og gir pasient en følelse av å bli sett. Men nå har jeg dessverre møtt de sidene som beskrives i andre mindre positive anmeldelser. Hun var kort, og hadde en kommunikasjon som ikke var god. Jeg ble regelrett irettesatt og gikk gråtende ut fra kontoret hennes i dag.

Trygg, profesjonell og hyggelig

Jeg har gått til Fuk-Tai Poon Sundvor i noen år, og har alltid blitt tatt imot på en profesjonell og god måte. Hun er alltid hyggelig, og jeg føler at hun tar mine bekymringer på største alvor. I motsetning til tidligere fastleger jeg har hatt, er hun aktivt med på å foreslå nødvendige, rutineundersøkelser som man kanskje kvier seg for selv å bestille time for. Selv om det kan virke litt for pågående for noen, opplever jeg det likevel som positivt, i og med at dette er undersøkelser man ofte utsetter lenger enn man burde. Om noe trekker ned, så må det være at det er travelt på kontoret, og at jeg gjerne skulle ha hatt muligheten for av og til å ha konsultasjon over telefon.

Jeg er fornøyd

Jeg var tungpustet, og det ble tatt spirometriprøver, og sendt rekvisisjon til spesialist samme dag. Rask og profesjonell.

Sjokkert

Jeg opplevde møtet med Dr. Sundvor som svært uprofesjonelt. Det hele begynte med at de misstenkte at jeg hadde fått røde hunder i sommer. Dette kunne ikke bekreftes før nye blodprøver ble tatt i ettertid. Sekretæren bestilte feil time til meg, slik at dette ikke passet. En dag det var et godt tidspunkt for meg var ikke fastlegen min Knut Winger til stedet, så jeg spurte sekretæren om jeg kunne få time hos en annen lege. Dette ettersom jeg kun skulle ta blodprøver og allerede syntes det hadde blitt drøyd lenge. Dette var ikke noe problem, og ved avtalt time tar den søte og snille sekretæren BP av meg før jeg skal inn å snakke med legen. Mens sekretæren tar BP av meg kommer Dr. Sundvor inn og klager over noe til sekretæren, hvor jeg hører hun høylytt sier "jeg kommer til å sykemelde meg snart" - noe jeg synes er uprofft å si foran pasienten! Deretter venter jeg 15 min for å snakke med henne. Jeg skulle da kun spørre et allmenn spm om noe helt annet enn BP. Da får jeg kjeft for at jeg har bestilt time hos henne, ettersom dette ikke var en hastesak (!), hvor hun oppgitt sier med en spydig tone "nå må jeg sette meg inn i pasienthistorien din", etterfulgt av at hun ikke aner hvor rekvisisjonene skal sendes. Jeg ble sjokkert, hun kan da klare å lese en kort journal fra forrige legebesøk? Dessuten var kun blodprøver som skulle tas som allerede var avtalt, og et spm som ikke omhandler min tidligere helsehistorie. Som jeg sa til henne trodde jeg legene hadde samme kompetanse, og hvor jeg måtte beklage meg om å ha bestilt time hos henne. Jeg sa tydelig i fra at jeg ikke synes det var greit og at jeg kun hadde spurt om jeg kunne få legetime hos en annen. Regner da med at de sier nei om dette ikke var en "hastesak" nok. Da begynte hun å baksnakke sekretæren at hun må være mer selektiv osv, og at hun skal ta det opp med henne. Så nå skal jeg som pasient også føle dårlig samvittighet for at denne søte sekretæren skal få kjeft. Det hele endte med at jeg ikke fikk spurt om det jeg lurte på, og gikk derfra sint og sjokkert. Dette ble langt, men har behov for å si fra at dette ikke er greit!

Ikke for alle

Doktor Sundvor er en hyggelig dame, men følte ikke alltid at hun fulgte med. Hun hadde gjerne hastverk. Da jeg hadde vært igjennom en for meg smertefull undersøkelse følte jeg meg kvalm og litt svimmel. Da sa hun "er du litt pyse?" Noe jeg syntes var litt merkelig sagt, når hun så jeg var blitt hvit i ansiktet. Dette var en av flere ting som gjorde at jeg byttet lege.

Blir tatt seriøst

Dr. Sundvor er en veldig god fastlege! Jeg har måtte bytte fastlege flere ganger, før jeg fant en som forstod meg, og tok meg seriøst. Har ingen dårlige opplevelser som pasient hos Dr. Sundvor.
Har derimot ikke vært like fornøyd med sekretærene som har vært der. Tror et par av de har valgt feil yrke, Har overhørt flere direkte frekke kommentarer til andre pasienter i venteværelset.

Det blir trist å måtte bytte!

dr.Sandvor har jeg hatt som fastlege i flere år, har flyttet og må derfor bytte - ellers hadde jeg helt klart fortsatt med henne.
- du får time på stedet om det er noe prekært, får 'normal time' innen 2-3 dager
- har ikke opplevd at hun er unormalt sen med avtalene, 15-20 min maks ventetid
- hun er åpen og mottagende, stiller spm som gjør at jeg åpner meg
- hun er 'på', høyst kompetent og har t.o.m. vurdert sykehus for babyen min når det pågikk smerter på det værste.
- stiller gode diagnoser og gir deg de reseptene du trenger, gir oppfølgingstime

Dårlig kommunikasjon, forståelse og tid.

jeg venter alltid lenge, og opplever at hun aldri har tid. hun er veldig dårlig på å kommunisere, i tillegg til å sannsynligvis ha for mange pasienter (derav konstant forsinkelse), noe som fører til at jeg opplever at jeg må skynde meg for hennes skyld, og derfor lett glemmer det jeg skal si.
jeg opplever behandlingen som overfladisk, og at lette løsninger blir brukt fremmfor å finne underliggende årsaker.

Den dårligste legen jeg har hatt

Jeg og forloveden min dro til henne kort tid etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Hun var hyggelig til å starte med, men når det kom fram at vi var forlovet og ikke gift (før neste høst) endret alt seg, og det første hun spurte om var om jeg ville ta det bort. Abort for min del er helt uaktuelt, og jeg syntes det var veldig ubehagelig at hun spurte. Hun sendte henvisning til ultralyd, men den var så ufullstendig at sykehuset ringte meg og lurte på om jeg kunne gi de litt informasjon. Hun spurte ikke om det var noe vi lurte på, ikke hvordan formen min var og sendte oss hjem.

Fornøyd

Har vært på timer hos henne flere ganger. Hun er flink lege men stortsett så er det forsinkelser som er irriterende. hadde satt stor pris på om hun inkaller pasienten sin på avtalt tid!!!!

Samtidig må jeg gi ros til sekretæren som har alltid vært hyggelig og hjelpsom og yter bra service.

Samlet vurdering : fornøyd :)

En god lege..

Ga meg god tid og spurte aktuelle spørsmål for å kartlegge diagnosen. Setter stor pris på at legen på ingen måte ga tegn til at hun er lite tid. Jeg fikk snakka fritt og forklart det jeg kunne. Hun kom med saklig løsninger..
Sekretær på resepsjon/lab var også veldig flink. Ble behandlet godt og ble tatt vare på mens jeg skulle gi noen prøver. Alt i alt begge lege og sekretær var veldig flinke :)