Jan Olav Sørdal

Bjørnsletta Legesenter

1998

Bjørnsletta Legesenter Telefonnummer22 51 06 6022 51 06 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Ullern Allè 28 0381 Oslo
Jan Olav Sørdal er en av 533 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jan Olav Sørdal

Om Vikar Malin Finstad Teie, januar 2018

Jeg skulle ha skrevet dette for lenge siden, - men har vært forhindret pga bl.a. sykdom.

En særdeles hyggelig og oppegående "ikke noe tull" lege som vekker tillit og holder seg til sak. Hun både ser deg, lytter, forklarer og behandler med sympati og respekt. Ikke tid til unødvendig utenomsnakk. Resepter og henvisninger ble skrevet ut der og da. Hun tok seg også tid til et mindre inngrep av "kosmetisk" karakter. Sunn og riktig skepsis til medisinering med antibiotika og opioider.

En lege jeg gjerne skulle ha hatt som fastlege videre og som jeg kommer til å savne. Dessverre er hun bare vikar før hun "forsvinner" i barselpermisjon.

1st GP

I can't judge his work because he never treated me. Several times I tried to get to my GP and I had to wait more than 10 day (Jesus, 10 days!?).
It's a perfect cure, after these days I was fine on my own and didn't need to talk to my doctor.

Vikar Malin Finstad Teie

Dårlig inntrykk: For uerfaren til å sette seg inn i det sammensatte sykdomsbildet mitt.Ikke faglig objektiv, følelsene hennes styrte hva hun skrev i journalen; hun kom med påstander om hva hun trodde jeg gjorde hjemme. Leste ikke journalen eller undersøkte meg under legetimen, men kom likevel med påstander som motsa hva spesialistene skrev i epikriser, påstander om hva jeg gjør hjemme. Prøver å unngå henne til Sørdal kommer i februar.

Lytter ikke, treg og grisk

Har hatt flere timer hos vedkommende og har ikke gått ut en gang fra kontoret hans fornøyd. Han tviler på diagnose som har blir stilt av andre leger/spesialister og lytter ikke på det jeg har og så. Ved alvorlig sykdom som han har kjennskap til vil han ikke forlenge sykemelding over telefon. Man må likevel duke opp for å være hos han i under ett minutt. Kan ta seg etterskuddsbetalt for full time dersom man har pratet på telefonen. Du kan alltid forvente at timen din er forsinket i minimum 30 minutter og at henvisninger kommer etter en påminnelse eller to.

Treghet i systemet

Hyggelig nok, men helt "håpløs" når det gjelder oppfølging av henvendelse. Har nå ventet 1 1/2 måned på henvisning til spesialist!!! Dette er helt uakseptabelt!