Jan Olav Sørdal

Tlf: 22 51 06 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jan Olav Sørdal er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jan Olav Sørdal

Vikar Malin Finstad Teie

Dårlig inntrykk: For uerfaren til å sette seg inn i det sammensatte sykdomsbildet mitt.Ikke faglig objektiv, følelsene hennes styrte hva hun skrev i journalen; hun kom med påstander om hva hun trodde jeg gjorde hjemme. Leste ikke journalen eller undersøkte meg under legetimen, men kom likevel med påstander som motsa hva spesialistene skrev i epikriser, påstander om hva jeg gjør hjemme. Prøver å unngå henne til Sørdal kommer i februar.

Lytter ikke, treg og grisk

Har hatt flere timer hos vedkommende og har ikke gått ut en gang fra kontoret hans fornøyd. Han tviler på diagnose som har blir stilt av andre leger/spesialister og lytter ikke på det jeg har og så. Ved alvorlig sykdom som han har kjennskap til vil han ikke forlenge sykemelding over telefon. Man må likevel duke opp for å være hos han i under ett minutt. Kan ta seg etterskuddsbetalt for full time dersom man har pratet på telefonen. Du kan alltid forvente at timen din er forsinket i minimum 30 minutter og at henvisninger kommer etter en påminnelse eller to.

Treghet i systemet

Hyggelig nok, men helt "håpløs" når det gjelder oppfølging av henvendelse. Har nå ventet 1 1/2 måned på henvisning til spesialist!!! Dette er helt uakseptabelt!

Ikke fornøyd

Opplever ham som fjern, hører ikke etter, foreslår "sitt løp" uten å lytte/forstå. Veldig treg på tilbakemeldinger, innsendelse av henvisning etc. Blid og sikkert velmenende, men ikke godt nok "håndverk" og evne samarbeid dessverre.

Faglig dyktig

Faglig dyktig, tar seg tid og tvers igjennom ordntlig! Tar pasienten på høyeste alvor. Føler meg vel ivaretatt. Han virker litt sjenert, og det kan nok gjøre at noen får et galt inntrykk av ham.

Hyggelig men lite overbevisende lege.

Legen er lite tilgjengelig, alltid for sen til timen, følger ikke opp og informerer ikke etter svar på røntgen, blodprøver o.l.

Hyggelig å prate med men virker noe unnvikende og svevende i sine svar.

Tror ikke legen har kapasitet til å ha så mange pasienter på sin liste som han har.

empatisk

er heldig somhar han som fastlege.
bringer smil og humør inn i behandlingen
er flink til å henvise til spesialist
følger opp på en god måte.

En faglig flink og behagelig lege!

Jan Olav er dyktig og flink med pasienter. Han tar seg god tid og lytter. Jeg ville aldri byttet han dersom han hadde fortsatt sin virksomhet som fastlege.
Beste lege jeg har hatt i mitt 61-årige liv!

Tiltaksløs og fjern

Tiltaksløs, spør alltid pasienten hva hun/han synes vi skal gjøre.
Jeg tenker alltid "hadde jeg visst det ville jeg ikke kommet hit".

Alltid sen, venter minst 1 time etter avtalt tid for å bli ropt inn.

Fjern, ikke helt til stede. Virker som han ikke helt henger med på det man snakker om. Dårlig til å følge opp resultater og dosering.

Avsluttet praksis uten å varsle pasientene.

En faglig og hyggelig lage

Han er en faglig lege, hører god på hva passeienten sier eller trenger. Han behandler passeienten med full respekt.
Han har vært min fastlege i ca. 10 år.

Alltid en time forsinket

Jeg har hatt legen i ca 7år og er ikke ofte innom. I snitt en gang i året eller to.

Det som skjer hver gang er at legen er forsinket. Ikke 5 eller 10 minutter men heller 45min eller 1time. Dette gjentar seg uansett om timen er kl 09 eller kl 14.
Jeg har pratet med skranken som sier at de bevisst overbooker og at det alltid skjærer seg med lange forsinkelser.

Det hadde vært ok om det skjedde en gang iblant men det skjer alltid. Jeg spurte hvorfor de da ikke gir beskjed om forsinkelsen men da så "skranken" bare dumt på meg og så ikke hensikten.

Det er til å le av at servicen er dårligere på et legesenter enn i en bilvaskehall.

Jeg byttet lege nå.

Dyktig og omsorgsfull lege :)

Må desverre bytte fra Jan Olav Sørdal p.g.a flytting til en annen bydel.Han er meget dyktig og flink med pasienter. Tar seg god tid og er tålmodig for å lytte til pasient. Jeg ville aldri byttet han hvis det ikke var p.g.a den lange veien som jeg har nå for å gå til han.
Anbefales sterk :) Tusen takk for all hjelp i disse årene Jan Olav. Du er best :)

God og interessert lege

Måtte desverre bytte fra Sørdal pga flytting, men det er veldig trist! Har er interessert, ikke dømmende, og klarer å tenke utenfor boksen når har leter etter løsninger og hjelp til mine symptomer. Som noen nevner, er han litt slurvete med papirarbeid, men jeg ville aldri byttet fra han om jeg ikke måtte. Litt ventetid er det på venteværelset, men grunnen til det er at han tar seg god tid og kaster ikke ut pasientene før de har fått svar på det de lurer på

Utilstrekkelig behandling

Akutt time med bl.a dobbeltsyn og kvalme august 2005.
Medikamentene jeg fikk hjalp ikke , time på legevakta førte til time på Ullevål Sykehus, nevrologisk avdeling neste dag.
Der gjennomgikk jeg spinalpunksjon, CT og MR i rask rekkefølge og fikk diagnosen Multippel Sklerose + intravenøs steroidbehandling for å slå ned MS-atakket.

"Jeg fant jeg fant " heter det i eventyret.

Jeg har pga av et langvarig opiatmisbruk idag avhengig av å ta metadon for at livet skal fortsette ganske enkelt.
Jeg har ,sekvfølgelig, vært det legene kaller pest og plage kun ute etter å få en resept. Men det er snart 15 år siden men det hjelper ingen ting på de fleste legers innstilling til meg som menneske.
Dr. Sørdal er den første legen jeg har truffet som ikke tenker i de baner og derfor får vi en dialog, noe som vel alle leger er enige i at er et must for å oppnå resultater.
Metadonen gir ingen rus, den sperrer bare for virkningen av heroin/ opiater,så vi kan også ha behov for noe å sove på ,roe oss ned på i spesielle tilfeller som dødsfall.
Du er en unik lege i mine øyne, og jeg har cand.mag. i å manipulere leger,så jeg har grunnlag for mine uttalelser.

Bra lege, men glemsk

Veldig bra og hyggelig lege, har stor empati og forståelse. Lytter bra, og jobber ofte overtid og søndager har jeg skjønt for å rekke over alt. Men han glemmer også å gjøre avtalte ting som papirarbeid, og jeg har gått skuffet derfra mange ganger når han ikke har gjort det vi avtalte og dette går på bekostning av min helse. Jeg bytter derfor nå fastlege til tross for at han er den beste legen jeg har hatt, så håper jeg det finnes noen bedre der ute for meg.

Veldig sympatisk og hyggelig

Hyggelig og grei lege, virker som han oppriktig vil det beste for pasienten. Byttet fordi kommunikasjonen med legesekretærene fungerte dårlig.Vanskelig å få time, motvillige til å sette opp time, når jeg sendte bestillinger via internettfunksjonen fulgte de den ikke opp. Fikk vite at det ikke gjaldt akutte tilfeller, jeg hadde opplyst at det gjaldt reseptfornyelse. Akutt? Neppe. Hadde ikke dette fungert så dårlig ville jeg aldri ha byttet for Sørdal var virkelig en bra lege. Grunnen til at det blir dårlig helhetsvurdering er derfor ikke han men sekretærene.

Fantastisk

Dr. Jan Olav Sørdal er en fantastisk lege. Han tar seg god tid til pasienten sine. Klarer alltid å presse inn akutte tilfeller på bekostning av sin egen lunsj. Forklarer slik at man forstår, bruker ikke en gjeng med lege terminologi. Jeg anbefaler han til alle. Har ikke noe negativt å si om han. Har brukt han som fastlege i 10 år.

Veldig bra lege,Faktisk med stor L !

Han er høflig,viser tydelig at det meg det dreier seg om på timen, som sjeldenm er forsinket !! En unik lege i 2012 !

En faglig flink og tilstedeværende lege!

Han er dyktig og tar seg god tid til pasientene. Følger godt opp!