Fredrik Severin Thorn

Tlf: 22 28 56 15 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Fredrik Severin Thorn er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Fredrik Severin Thorn

Lite engasjert

Pasient overlatt til å finne IT og klare seg selv, ikke engasjert og lite nysgjerrig på sykdomsbilde. Tar ikke pasientens situasjon seriøst.

Dårlig fastlege

Leser tydeligvis ikke tilbakemeldinger fra spesialister han har sendt meg til. Jeg er hjerteoperert og går på div. medisiner, men han har ikke hatt tid til å sjekke blodtrykket mitt det siste året. Må be om at det gjøres. Han ser bare inn i PC-en under besøket, spør ikke om hvordan jeg har det. Det er om å gjøre å bli ferdig med meg som pasient raskest mulig fordi det er mange som venter på venterommet.

Veldig bra fastlege

Fredrik tar seg tid til deg og sørger for at alt ordner seg igjen. Dette er en lege jeg vil anbefale til alle!

Ryddig men opptatt

Flink til å lytte og finne gode løsninger, men altfor opptatt...
Det er alltid lang ventetid på kontoret og det tar lang tid før man får time.

Travel og mye datatitting

Grei ved vanlige plager. Vanskeligere med oppfølging med kroniske plager over tid.

Utrolig

Denne Legen er bare helt suveren. han er grundig, han tenker helhetlig og han tar alle utfordringer på alvor. Han er god til å lytte og han er flink til å gi pasienten en opplevelse av å mestre egen sykdom. Han kommuniserer med pasienten ansikt til ansikt- - han vier sin oppmerksomhet til pasienten 100% når han er der. Han følger opp.En bedre fastlege kunne jeg ikke hatt.

Fantastisk lege!

Etter erfaring med mye dårlige leger, har jeg ENDELIG funnet en fantastisk lege! Han tar seg tid, og er også ærlig om det er noe han ikke er noe ekspert på. Ærlig, lett å prate med, lytter! Aldri vært så fornøyd med en lege.

Helt greit

Når jeg er syk er det ikke han jeg går til, da er det Volvat eller Oslo klinikken jeg benytter.
Det er vanskelig å få time. Blodprøvesvar etc. må jeg følge opp selv.

Bra-

Denne legen er der for pasientene sine. veldig flott. ryddig og grei.

Helt Max.

Fredrik er den beste legene jeg har hatt. Han har en fantastisk evne til å lytte. Om jeg lurer på noe, får jeg svar. Han tar seg tid, og jeg føler av at han har god tid til meg selv om neste pasient venter utenfor.

Han fremstår som dyktig, empatisk og sterkt tilstedeværende. Han følger opp på telefonen og stiller opp på møter.

Han stiller opp på alt og ikke noen ting er problem, han støtter, oppmuntrer, motiverer og ser løsninger. han er streng og mild på samme tid. Han er kjempeflink til og lytte og stiller de rette spørsmålene, han møter deg alltid med ett smil, så føler man seg alltid velkommen og ett hvordan går det og dette fikser vi sammen.

Han er nesten som en "psykolog" han ser både det fysiske og psykiske og greier og se hele menneske. uten denne legen vet jeg ikke hva eller hvor jeg hadde vært

han har humor og man føler seg ivaretatt og beskyttet. han kommer med gode råd, tipser deg om hvordan man kan takle ting som ikke er lette og han føler alltid opp, begrunner ting og forklarer.

Verden trenger flere leger som Fredrik.

Helt topp

Opplever at denne legen stiller opp 110% for pasientene sine. Har hatt behov for hjelp, støtte og oppfølging i en tøff periode og da har han vært der. Fulgt opp, støttet oppmuntret, funnet løsninger og vært det. Fulgt opp på møter utenfor kontoret, tatt tlf ingen ting har vært noe problem. Proff til fingerspissene. Kan ikke fullrose nok.uten hans støtte hadde alt vært annerledes. Time på dagen er ikke noe problem og tar seg god tid. Veldig trygg. Lett og få tillit til og behandler pasienten med respekt. Lydhør og kommer med gode innspill.

Bra lege - dårlig tilgjengelighet

Jeg har benyttet Thorn som lege i flere år og er kjempefornøyd med konsultasjoner og henvisninger. Han går ikke av veien for å utføre medisinsk behandling selv (i de tilfeller det er mulig) i motsetning til andre "henvisningsleger" jeg har hatt.

Men ventetiden for å få time (som regel over 2 uker) og forsinkelsene på oppsatt time (gjerne 30-40 minutter eller mer) er helt uholdbare. Og hvis du er forkjølet for tredje dag på rad eller har et barn som har fått en betennelse og trenger antibiotika er det bare å glemme Nordstrand legesenter. Personalet er ikke behjelpelige og henviser deg bare til legevakten.

Solid og dyktig.

Dette er en veldig faglig dyktig lege hvor du kan føle deg trygg på faglig oppdatering og kunnskap. Han kan virke litt lite tilstedeværende til tider, men lytter likevel godt. Be om dobbel time for prat som krever tid. Vær tydelig på dine ønsker.
Fra å ikke kjenne denne legen for fem øre, gikk han på eget initiativ inn i mitt tilfelle da det ble alvorlig. Han støttet meg utover det som er vanlig.

Anbefales.

Litt på samlebånd

Jeg byttet fra Fredrik av to grunner. Ønsket en nærmere meg + følte meg noen ganger litt til bry. Litt sånn "jaja jeg hører hva du sier" mens han skriver på datan. . Ble litt stressa og følte alltid jeg måtte forte meg. Glemte alltid en ting jeg skulle si, Tror aldri jeg har kommet inn før 30 minutter etter min time skulle startet, og på det værste var det godt over 1 t og 20 min. (på ingen måte noen misforståelse) Han er nok faglig veldig dyktig, men ikke helt "min type" om det funker å si det på den måten. Og jeg ble veldig lettet da jeg kom til min neste fastlege som faktisk sa "noe annet du lurer på? " Hadde ikke skjedd før;)

Enkelt

Thorn er enkel å ha med å gjøre, men gjør ikke noe utover det aller nødvendigste.
Ikke spesielt god oppfølging og har måttet purre på testresultater selv, i stedet for å få beskjed om når de har kommet. I tillegg føler jeg meg litt oversett, det er mer skriving enn samtale men det er nok litt min skyld også.
Timebestilling kan gjøres på SMS så man slipper den lange telefonkøen. Som alle andre legekontror jeg har vært hos så er det svært liten tilgjenglighet på telefon.
Fordi legesenteret er svært travelt tar det ofte også gjerne svært lang tid før du kommer inn til timen, på det værste har jeg måttett ventet over 40 minutter etter timen jeg skulle hatt selv om dette var på formiddagen.

Bra Lege med tid til pasienten.

Lytter og finner gode løsnionger. Er alltid posetiv og lytter. Er meget fornøyd med han.

Dyktig

Doktor Thorn er stødigheten selv, opplever han som veldig faglig oppdattert, bryr seg om pasientene sine, lytter og finner løsningen på probleme. sender videre ver behov, følger opp på ting også på utsiden av kontoret, som møter på nav ol, han er også veldig god samtalepartner. for meg er han en stødig trygg klippe...