Hanne Moen Undlien

Tlf: 22 70 39 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hanne Moen Undlien er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hanne Moen Undlien

Lite empatisk og forståelsesfull

Jeg har hatt denne fastlegen i lang tid nå. Fremstår som faglig dyktig, men lite empatisk, forståelsesfull og lyttende. Jeg har overhode ikke lyst til å oppsøke denne legen da jeg opplever at hun ikke er interessert i hjelpe meg. Jeg får følelsen av at hun ikke tror på meg unasett hva slags helseproblemer jeg måtte ha. Jeg skal definitivt bytte fastlege nå, og kan ikke anbefale denne fastlegen til andre i det hele tatt!

Mye bra, men en kjølig holdning

Hanne Undlien opplevde jeg som en lege med mye kunnskap, men med en holdning og tone overfor meg som pasient som var nokså kjølig og med lite empati. Hun ga seg nokså fort ved undersøkelser, og gikk lite i dybden. Jeg valgte derfor å skifte fastlege, noe jeg er glad for i ettertid.

Grei, litt kjølig

Har hatt Hanne som fastlege i noen år, men er sjelden til lege. Hanne er alltid rimelig presis og virker faglig flink. Jeg slet en periode med søvnvansker, var da høygravid og jobbet mye, inntil 60 timer i uka. Jeg turte ikke annet da jeg var vikar. Jeg var helt utslitt da babyen kom og tenker i ettertid jeg burde fått sykemelding og ekstra oppfølging. Jeg ble kun møtt med blodtrykk og SFmåling, hun så ikke hvordan jeg hadde det tror jeg selv om jeg prøvde å få dette fram. Men, skjønner at man ikke kan oppfatte alt i en hektisk hverdag!

Styr unna Hanne hvis du er en ung kvinne!

Jeg har aldri møtt en mer uempatisk lege! Jeg hadde ikke lenger mulighet til å gå på P-piller grunnet fare for blodpropp, da fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde noen andre valg, noe jeg visste ikke var sant. Jeg spurte derfor om muligheten for å gå på en minipille, men det stilte hun spørsmålstegn ved fordi jeg ikke var i et parforhold. Er det virkelig sånn i 2016 at en ung kvinne må forklare hvorfor hun vil forsette å gå på prevensjon? Dette var virkelig en ubehagelig opplevelse som jeg ikke unner noen. Jeg begynner nesten å lure på hvordan hun tar stilling til andre som kanskje er i en vanskeligere situasjon.

Utover over denne situasjonen har jeg følt at hun bagatellisere sykdom/tegn på sykdom og har en kald fremtoning til pasienten.

Kompetent og god fastlege

Vil gjerne gi tilbakemelding på min fastlege gjennom mange år; Hanne.
Hun er alltid vennlig og lyttende, inngir trygghet og gir god oppfølging.
Hun er nøktern ift medisinering, noe jeg setter stor pris på.

Kompetent og hyggelig lege!

Faglig flink og grundig lege som tar problemstillinger seriøst og som konsulterer spesialister dersom hun ikke selv har nok kunnskap. Hyggelig og imøtekommende. Anbefales!
En del ventetid for å få time, men legekontoret er enkelt å komme i kontakt med og svarer raskt.

Håpløst legesenter - fastlegeordningen virker ikke

Dette er tredje gangen (dagen) jeg prøver å ringe til dem mellom 8:00 - 08:30 om morgenen uten å komme gjennom. Får bare telefonsvarer der det sies at telefon og åpningstiden er mellom 8-16. Helt håpløst at man ikke har skrudd av svareren en hlv time etter annonsert åpningstid. De få gangene man har vær der svarer ikke til forventningene, og kan bare støtte opp om de andre som har skrevet om dette legesenteret. De ansatte der unntatt hun i resepsjonen virker som de ser pasienten som et onde som de helst ikke vil se. Hele praksisen virker sliten, og at man ikke møter pasienten med et smil. Denne kommentaren gjelder ikke bare for nevnte lege, men for dem alle. Alle tre gangene så endte vi opp på Volvat istedenfor å besøke dette senteret. Er det noe vits med fastlegeordningen når det ikke fungerer på dette legekontoret

Inkompetent

Hun virker veldig lite interessert i å høre på hva du sier,
Har vert der både for akutt psykisk og fysisk sykdom.
Hun kan finne på å avbryte meg før jeg er ferdig å snakke. og virker til tider som om at hun egentlig ikke vet helt hva hun driver med , og det kan virke som om hun svarer utydelig, og vrir unna tema for at du ikke skal gjennomskue inkompetansen.
Så alt i alt, i akutte situasjoner får du en ufin og nedverdigende opplevelse av en lege som er totalt uinteressert i å hjelpe.

Lytter ikke til pasienten

Jeg opplevde at hun ikke tok meg på alvor, visste ikke hva som feilet meg og ønsket heller ikke henvise meg videre.

Uengasjert lege!

Har en følelse av at hun heller kunne tenkt seg å være en annen plass enn å høre på mine plager. Hun virket svært uengasjert og jeg følte at hun gjorde "lettvinte" løsninger for å kaste meg ut fortest mulig. Etter 1 time vente tid kommer pas inn og etter 5 min er du ferdig. Absolutt ikke anbefales.

Mangler rom for den trygge helsesamtalen

Jeg opplever at denne legen lar effektivt klinisk arbeid som prøvetakninger og tester være hovedfokuset og lager mindre rom for å ta opp vanskelige temaer om helsesituasjon. Jeg opplever henne desverre som en mindre empatsik lege. Det kan oppfattes som hun lar tidspress gå ut over helsesamtalen og gi meg som pasient liten tid til å føle meg trygg.

Ikke bra i det hele tatt!

Undlien er alltid vanskelig å ta tak i, ringer ikke tilbake, dårlig lytter av pasientene og virker veldig hard, hun tror ikke det pasienten forteller henne. Vurderingene hennes er som regel ekstrem korte og hun viser ingen sympati for folk med problemer. Man venter som regel i en time for å komme inn.

fantastisk lege på en gammeldags senter

Hun er blant de beste fastlegene jeg har hatt. Det er dessverre slik at jeg måte bytte fastlege på grunn av at hun jobber på et legekontor som har som fremste mål å avvise så mange pasienter som mulig. Det var veldig tidskrevende å få en time og legen var sjelden tilgjengelig når jeg hadde behov for det, eller innen rimelig tid (bestille time en måned i forveien var ikke aktuelt for meg). Da sønnen min ble født var det helt uaktuelt å la det gå en måned før jeg fikk en lege se på hva som helst som plaget ham for tiden.

Flink, interessert, effektiv lege

Grundig, seriøs, oppdatert, henviser videre ved behov, tar imot forslag, lytter med respekt og interesse. Kan anbefales!

Seriøs og tillitsvekkende

Uten tvil den beste fastlegen jeg har hatt. Føler meg godt ivaretatt og at jeg blir tatt seriøst som pasient.

Hyggelig, dyktig lege

Dyktig og trygg lege. Undersøker og tar telefoner til spesialister der det trengs. Gått til henne i svangerskapet, bra oppfølging. Tar seg tid når det trengs. Beste fastlegen jeg har hatt!

Bra lege, ikke legekontor

Legen har jeg ingenting å klage på, men legesenteret er en helt annen historie. Jeg skulle avlegge en prøve etter legetimen og leverte prøven på labratoriet. Da jeg ikke fikk svar på veldig lang tid ringte jeg inn for å høre og da påsto de at jeg ikke hadde levert noen prøve. Lurer fortsatt på hvor den har blitt av. For en måned siden mistet jeg resepten min og ringte inn for å få en ny. Den skulle de sende så fort som mulig. Har enda ikke fått den...