Olav Rønningen Wangensteen

Tlf: 22 54 71 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Olav Rønningen Wangensteen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Olav Rønningen Wangensteen

Utrolig dyktig lege

Jeg byttet til Dr Wangensteen etter anbefaling fra noen andre som har han som lege og jeg angrer ikke ett sekund! Jeg gruer meg alltid til å dra til legen, i frykt for å ikke bli godt nok hørt eller tatt seriøst. Dr. Wangensteen lytter godt og er oppriktig engasjer i pasienten(e) sin(e). Han er utrolig dyktig i jobben sin og han er enkel å snakke med. Jeg kan ikke anbefale han nok!

En god og kompetent lege

Har hatt Wangensteen som min lege i flere år. Jeg liker at han er direkte og tar problemene mine på alvor. Jeg har flere ganger vært der for føflekk/klumper som jeg har gått og tenkt lenge på å få sjekket, og selv om det aldri har vært noe galt har han sjekket det ut ordentlig hver gang.

Da jeg var i en trafikkulykke var han en god støtte å ha. Ulykken skjedde i Trondheim og jeg var på en sjekk på sykehuset der oppe, men Wangensteen fulgte meg opp tilbake i Oslo. På tross av at jeg ikke hadde noen synlige skader på MR/røntgen slet jeg med smerter etter whiplash-skade. Han har tatt det på største alvor, først med sykemelding/gradert sykemelding til jeg følte meg klar til å jobbe igjen, han ga meg sterke nok smertestillende for at jeg skulle komme meg gjennom hverdagen, men passet på at jeg trappet ned også da jeg begynte å føle meg bedre. Henviste meg til fysioterapi fordi jeg hadde problemer med bevegelse av nakken og har fulgt opp skadene mine hele veien til tross for at det nå er 2 år siden det skjedde. Har også fortalt han at jeg får alternativ behandling (osteopati) uten å få noen spydige kommentarer på det, som jeg har opplevd hos andre leger og helsepersonell.

Han lytter, er effektiv og driver ikke med dilldall. Har henvist meg når det har vært behov for det, og beroliget meg når det ikke har vært noe galt med meg.
Det er nok sant som flere skriver her, at han er streng med sykemelding og sterke medisiner. Det har jeg sett på som veldig positivt og har følt meg godt ivaretatt hele veien.
Føler meg alltid hørt når jeg er hos han.

Nå har jeg flyttet til andre siden av byen og har vurdert å bytte til en fastlege som er nærmere, men jeg er ikke villig til å miste han som fastlege så dermed blir jeg der jeg er.

Fornøyd

Virker flink og erlig. Fant et hjerteproblem jeg muligens har hatt i årevis uten at det var derfor jeg hadde legetime (60år)

Super lege

Skiftet tilfeldigvis til ham som fastlege rett før jeg fikk en alvorlig diagnose og det viste seg å bli helt uvurdelig. Han har fulgt meg opp ekstremt godt gjennom fire store operasjoner og tøff rekonvalesens og virkelig gitt meg den tryggheten jeg har trengt i en vanskelig situasjon. Han er direkte og uten snikk snakk, men støttende og løsningsorientert. For meg har han vært en klippe.

Uengasjert og firkantet

Alltid forsinket
Vil bare ha deg ut døren fortest mulig
Ikke lov å spørre om mer enn en ting
Ringer aldri ved behov
Totalt uengasjert
Gir opp å finne årsak ved første hinder

Veldig flink, altfor kjekk

Legen tar patentiens paa alvor, vil gi deg et direkte nummer til kontoret hans i tilfelle det er en spesiell sak. Jeg kan ikke fortsette med ham fordi han er altfor kjekk og gjør meg nervøs.

Sympatisk og grundig lege

Ung spesialist, tar pasienten på alvor og leser seg hurtig opp på områder han ikke har tidligere kunnskap. Alltid imøtekommende og oppleves som grundig.

Grei lege - men Frogner Helsesenter er et rotete og dårlig legekontor

Waangensteen er effektiv og hyggelig. Noen kan kanskje oppfatte han som vel effektiv.

Derimot er Frogner Helsesenter et rotete legekontor, som virker som det har dårlig oversikt over pasienter og leger, og har et generelt lite imøtekommende personale.

Flere av de ansatte virker direkte sure i kontakt med pasientene, og er svært lite imøtekommende. Det er også vanskelig å motta informasjon og komme i kontakt med legesenteret, spesielt via telefon.

Det er også svært lite ventilasjon på legeværelsene, noe som er ukomfortabelt på varme sommerdager og kalde vinterdager.

Profesjonell

Dyktig lege som går raskt til kjernen av problemene. Empatisk, uten tåkeprat. Ingen unødvendige henvisninger eller resepter.

Lite empatisk tilnærmet

Jeg anser han som lite empatisk tilnærmet, han har stilt diagnose og dermed er det slik og bare slik. Har opplevd jeg har spurt om ting han totalt ignorerer. Han virker som om ignorerer det som ikke med engang kan konkluderes. Viser liten interesse.

Dr Waangensteen

Väldigt nöjd med min fast lege. Har inte haft någon annan sen jag flyttade till oslo før 6-7 år sedan. Har funderat på att byta då jag har flyttat men är så pass nöjd att det får vara värt den extra turen om ja skulle behøva boka tid. Lätt och smidigt att boka tid och kan få tid på kort varsel om det skulle behøvas. Det som skulle kunna bli bättre är kanske väntetiden. Nu är jag hos doktorn väldigt sällan men de få gånger jag har varit där har jag nästan fått vänta minst 20 minuter fast jag har bokat tid. Men jag tycket det är helt ok faktiskt før han verkar aldrig stressad när jag väl kommer in och han tar sig alltid tid till att svara på mina frågor även fast han egentligen kanske är sen. Rekommenderas varmt!

Kompetent og engasjert fastlege

Jeg opplever gjennomgående strålende oppfølging og imøtekommenhet fra Wangensteen. Han tar seg tid til å forstå bakgrunnen for mine besøk og har en medmenneskelighet og et engasjement utover hva vi kan forvente av en fastlege som har over 1000 pasienter.

Wangensteen er en svært empatisk og interessert lege, som ikke fortjener annet enn honnør for den jobben han gjør. Så bør det legges til at jeg som pasient gjør en innsats for at mine møter med legen blir så gode og effektive som mulig. Som i alle andre relasjoner er det avgjørende at alle parter, både lege og pasient, møter forberedt og bidrar konstruktivt.

Han er en av de beste legene jeg har sett

Han er en imponerende lege. Han har evne til å forstår hva man prøver å fortelle ham. Han er en flink lege som følger patienten sin.

Fryktelig lege

Wangensteen har en effektiv framtoning, og lytter tilsynelatende på meg: han later som han lytter - dersom jeg ikke har noe alvorlig som egentlig feiler meg. Korte legebesøk, med henvisning videre til spesialist, eller å skrive ut en rask medisin går helt uten problemer. Enkel forkjølelse, evt enkel antibiotikakur går greit.

Wangensten er imidlertid helt fullstendig uinteressert i mer sammensatte problemer, eller langvarig sykehistorikk. Han skriver ikke ut sykemelding, uten at jeg må argumentere svært sterkt og krangle om dette - selv ved langvarig alvorlig sykdom med behandlingsforløp på sykehus.

Wangensten er mistenksom til tilnærmet alt jeg forteller ham, som ikke kan måles objektivt med blodprøve, eller et prøvesvar fra laben. Han tror meg ikke, rett og slett. Han vet best hva som feiler meg, og det feiler meg ingenting. At flere spesialister har konkludert med kronisk sykdom, betyr ingenting for Wangensten. Hans konklusjon om at jeg ikke er å stole på, står fast. Han gir uttrykk for at alt av vansker i mitt liv, er min egen feil - og dermed mitt eget ansvar å løse: dette må jeg fikse selv.

Psykisk sykdom blir bagatellisert, og latterliggjort av Wangensten. Jeg opplever meg som trakassert: mobbet og alvorlig skambelagt, etter timer hos ham. Jeg har konfrontert Wangensten med dette direkte, flere ganger - da later han som han blir mer interessert, og "vennlig" en kort stund. Men neste legetime er han like avvisende overfor meg, og fullstendig uinteressert i mer sammensatt sykdomsbilde.

Laboratorieansatte der er fantastisk flinke, og vennlige.

Arrogant and incompetent doctor

After I moved to Norway, he was my 2nd fastlege. I thought I got some nerve problems on my shoulder from my car accident and wanted to see a nerve specialist or orthopedist, but he told me there is no existing treatment for nerve problems and didn't refer to any specialists. Also he said I have to just wait until it becomes better. Actually I didn't know it was nerve problems or other problems. He said he knows those kinds of problems and even didn't refer to physiotherapist. He was totally ignoring me and what I said to him. I still don't know why he behaved like that. I have been struggling for about 2 years with my shoulder problems and I finally went to Singapore and South Korea to get proper treatments. It was not nerve problems. That was some inflammation between shoulder tendons. I got FIMS, ESWT and acupuncture treatments. After that I could use my arm and shoulder properly. Thanks to Olav Rønning Waangensteen, I had to struggle for about 2 years. If he referred to a specialist at least, I could find out earlier what the exact problems I had. I think he doesn't have enough medical knowledge. I don't know which medical school he graduated from. But one thing is quite clear. He is not competent!! If he doesn't have any ability to decide for patients, he must stop practice as a fastlege. Still I remember his full name even though he is not my fastlege now.

Interessert, empatisk - følger opp

Hele vår familie har Wangensteen som fastlege, og vi kunne ikke vært mer tilfredse. Lytter, undersøker, henviser, følger opp, foretar rehenvisning til spesialist om nødvendig. Tar kontakt per telefon når dette er hensiktsmessig.

Formidabelt seriøs lege, profesjonell og meget empatisk - samtidig som det er fritt for dilldall.

Min datter ser frem til timene hos doktor Olav, det er i seg selv en fremragende referanse. Hun er generelt skeptisk til folk som utsetter henne for stikk.

Verste legen jeg har vært hos.

Min familie hadde Wangensteen som lege i flere år, dro til han kanskje 2-3 ganger som barn. Dro dit selv, alene etter å ha flyttet ut av foreldrene mine sitt hus og bestemte meg til å dra til samme fastlege. Jeg er ekstremt provosert og skuffet over denne legen. Denne personen har total mangel for empati. Om du har psykiske vanskeligheter, så anbefaler jeg ikke denne legen. Han spurte spørsmål som ikke er aksepterende å spørre, f.eks om hvorfor du har psykolog. Han klarer ikke å lese kroppspråk og ser ut til å like å sette pasientene hans i en veldig ukomfortabel sinnstilling. Han truer også med å sende beskymringsmelding til barnevernet eller psykiatrisk avdeling om du ikke møter opp til en time han tvinger deg til å dra til for en "check up". Misliker sterkt denne mannen.

Very good doctor

Speaks god english, is sympathetic and very professional both for my husband and our little son. It is also easy to book time. He will send you to further research if necessary.

Veldig flink og hyggelig fastlege

Jeg er veldig fornøyd med denne legen! Han er flink, spør de rette spørsmålene (tidligere fastleger har bare stresset med å få meg ut av rommet igjen, har jeg følt), og er effektiv når det gjelder svar på prøver o.l. Er også flink til å bruke besoklegen.no, jeg har fått svar på eKonsultasjoner der flere ganger, noe som sparer mye tid ift å sitte i telefonkø, og det er enkelt å bestille legetimer der. Anbefales!

Flink lege!

Fikk denne legen da han var vikar for min forrige fastlege. Han har altid tatt mine problemer alvorlig og jeg føler han er lett å kommunisere med
Det er enkelt og raskt å få time.
Flink med kniven, fjærner føflekker i en fei og fint blir det etterpå.