Olav Rønningen Wangensteen

Autorisasjon (2003)

Frogner Helsesenter Telefonnummer22 54 71 0022 54 71 ...
Frederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Olav Rønningen Wangensteen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Olav Rønningen Wangensteen

Faglig dyktig. God lytter. Menneskelig.

Kan ikke skjønne meg på alle negative anmeldelser, men det er vel sutrehuer som ikke får det de medisinene de vil. Har 16 år på heroin.
Har aldri i mitt hele liv, møtt ett legesenter som er mere hyggelig.
Leger som ansatte.

Superlege!

Kjempefornøyd! Blir alltid tatt på alvor. Føler alltid at Olav lytter til hva jeg har på hjertet. Opplever han som ydmyk og klok. Anbefales på det varmeste. Terningkast seks!

Utrolig dyktig lege

Jeg byttet til Dr Wangensteen etter anbefaling fra noen andre som har han som lege og jeg angrer ikke ett sekund! Jeg gruer meg alltid til å dra til legen, i frykt for å ikke bli godt nok hørt eller tatt seriøst. Dr. Wangensteen lytter godt og er oppriktig engasjer i pasienten(e) sin(e). Han er utrolig dyktig i jobben sin og han er enkel å snakke med. Jeg kan ikke anbefale han nok!

En god og kompetent lege

Har hatt Wangensteen som min lege i flere år. Jeg liker at han er direkte og tar problemene mine på alvor. Jeg har flere ganger vært der for føflekk/klumper som jeg har gått og tenkt lenge på å få sjekket, og selv om det aldri har vært noe galt har han sjekket det ut ordentlig hver gang.

Da jeg var i en trafikkulykke var han en god støtte å ha. Ulykken skjedde i Trondheim og jeg var på en sjekk på sykehuset der oppe, men Wangensteen fulgte meg opp tilbake i Oslo. På tross av at jeg ikke hadde noen synlige skader på MR/røntgen slet jeg med smerter etter whiplash-skade. Han har tatt det på største alvor, først med sykemelding/gradert sykemelding til jeg følte meg klar til å jobbe igjen, han ga meg sterke nok smertestillende for at jeg skulle komme meg gjennom hverdagen, men passet på at jeg trappet ned også da jeg begynte å føle meg bedre. Henviste meg til fysioterapi fordi jeg hadde problemer med bevegelse av nakken og har fulgt opp skadene mine hele veien til tross for at det nå er 2 år siden det skjedde. Har også fortalt han at jeg får alternativ behandling (osteopati) uten å få noen spydige kommentarer på det, som jeg har opplevd hos andre leger og helsepersonell.

Han lytter, er effektiv og driver ikke med dilldall. Har henvist meg når det har vært behov for det, og beroliget meg når det ikke har vært noe galt med meg.
Det er nok sant som flere skriver her, at han er streng med sykemelding og sterke medisiner. Det har jeg sett på som veldig positivt og har følt meg godt ivaretatt hele veien.
Føler meg alltid hørt når jeg er hos han.

Nå har jeg flyttet til andre siden av byen og har vurdert å bytte til en fastlege som er nærmere, men jeg er ikke villig til å miste han som fastlege så dermed blir jeg der jeg er.

Fornøyd

Virker flink og erlig. Fant et hjerteproblem jeg muligens har hatt i årevis uten at det var derfor jeg hadde legetime (60år)