Bengt Anders Wedén

Autorisasjon (2000)

Bengt Anders Wedén er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Bengt Anders Wedén

Hyggelig omtenksom og tillitsvekkende

Har hatt Bengt Weden som fastlege i mange år og har ingenting å utsette på ham. Han er imøtekommende og er støttende i forhold til å mestre mine egne helseutfordringer. Føler at han stoler på meg og støtter de avgjørelsene jeg tar etter at vi har hatt diskusjoner om helseproblemene mine. Han feier ikke bort problemer med å skrive ut medisiner men kommer med konkrete råd for hva jeg kan gjøre for å bedre helsa. Han har stor forståelse og innsikt i psykisk helse. Jeg fikk ham anbefalt av en psykolog jeg gikk til i forbindelse med behandling av posttraume. Har ikke angret en dag!!!! Mine varmeste anbefalinger.

Må dessverre bytte etter flere år

Jeg var så heldig å få time hos min gynekolog på 14 dager istedenfor å måtte vente i 3 mnd. Jeg kontakter Weden for å få sendt en ny henvisning, digitalt, direkte, som jeg ble rådet om å spørre om. Siden det er ca 17 mnd siden jeg var 17 ca 17 mnd siden jeg var der, var henvisningen utløpt. Dette er svaret: "Vi har nå snakket med Bengt og han sier at du må komme på time for henvisning, sånn har det alltid vært. Han sier at du også var hos gyn i 2017 og at det ikke er noe indikasjoner på at du trenger dra dit nå, med mindre det har oppstått ny klinisk problemstilling i underlivet. Da kan du få en time hos han onsdag 23.05.18." Jeg hadde da informert om at onsdag om en uke, ingen onsdager kan jeg, jobber utenbys. Jeg kan da få time fredag 25, dagen etter at jeg har time hos gynekolog. Det hjelper ikke!!! på tross av at jeg får oppgitt at han er fraværende fra kontoret, derfor ikke før. Kan jeg på 66 ikke vurdere om jeg vil snakke med min gynekolog som jeg kjenner godt? Er det ikke mulig å være litt fleksibel? og bruke skjønn? for å hjelpe til. Jeg pleier ikke å diskutere med Weden, denne type problemstillinger, likevel vet han at det ikke er indikasjoner! trist, men dette er dessverre for drøy kost for meg, som trodde vi hadde et gjensidig tillits-forhold, jeg ser meg nødt til å bytte, også for å få den henvisningen!!!

Kombinerer det beste av skole og komplimentærmedisin.

Har mer enn 6 års erfaring av en kunnskapsrik, førståelsefull og trygg lege som også har stått meg bi i for han vansklige situasjoner, som for eksempel arbeidskonflikter i egen bydel. Som oppvokst i en legeslekt har jeg et bein i vanlig skolemedisin og på grunn av egeninteresse og ulike utdannelser et ben i komplementærmedisinen. Jeg syns derfor at jeg har et godt grunnlag til å vurdere hans råd til meg, enten medisinske eller andre i forhold til den enkelte åkomma. Jeg føler at han alltid respekterer mine egne avgjørelser, og behandler meg med respekt.
At han også bruker så pass mye av sin tid som arbeidende barnefar til at også både spre sine kunnskaper og innhente nye gir meg også et inntrykk av at han har et brinnande interesse for det han holder på med både yrkesmessig og i forhold til sine pasienter.

Under forventet

Benyttet første møtet på å fortelle hvordan det kunne være mulig at jeg fikk plass hos ham - han som hadde hatt full venteliste i lange tider.

Problematiserer ikke grundig nok og er ikke flink nok til å lytte. Dette gjør at jeg bytter lege etter litt over et halvt år med ham som lege.

Inkompetent og ufleksibel

Jeg anbefaler absolut ikke Bengt Weden som lege. Han kan ikke gi en konkret vurdering eller tar en situasjon med alvor. Har hatt mange problemer med Isjas og prolaps og skulle ta en MR undersøkelse men han sendt meg til et sted med lengst ventetid. Når jeg spurt å bytte røntgen stedet til en med raskere bahandlingstid, dette var ikke ok fordi han jobbet ikke med dem... Til slutt 7 uker mens dette kunne ha skjedd i 2!
Sist kom jeg 5 minutter forsinket og ventet 12 minutter i venterom med ingen andre pasient i romet, men han nektet å se meg så måtte jeg bestille ny time. Frekk og ufleksibel. Det var ingen folk der!!!
Pluss at han svarer aldri på sms... Helt håpeløss den lege her.