Bengt Anders Wedén

Autorisasjon (2000)

Bengt Anders Wedén er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Bengt Anders Wedén

Ville ikke anbefale

Hadde en time hos Bengt Anders i dag, da jeg trengte en henvendelse til Øre nese og hals. Det fikk jeg ikke.

Jeg ble bedt til å ta en blodprøve på en annen klinikk (siden det ikke er mulig fysisk å ta hos dem - de mangler laboratorium), i tillegg ba han meg å komme tilbake om 14 dager for å se resultater av en blodprøve og for ta en prat.

Jeg sa at jeg ikke hadde lyst å betale to ganger siden jeg ikke kunne betale før på slutten av måneden, han sa "kom tilbake når du har penger". Med andre ord, har du ikke penger får du ikke sett blodprøve resultater.

Legen viser ingen interesse til å høre etter, det er han som prater hele tiden. Dette er en lege uten empatiske evner og uten interesse for engang å snakke med sine pasienter.

Jeg har vært på helsenorge og bytta fastlegen.

Totalt blottet for empati

Jeg oppsøkte legen for å få hjelp i forbindelse med en svært dramatisk henselse i nær familie. Jeg fikk beskjed om at det bare var å ta telefonkatalogen fatt og ringe rundt til psykologer, men at det antakelig var nytteløst. Selv var han helt uinteressert i å gå inn i materien og etterlot meg i en dårligere tilstand enn da jeg kom.

Dette er en lege uten empatiske evner og uten interesse for engang å snakke med sine pasienter selv når akkurat dét er hva som trengs. Jeg byttet fastlege med en gang etter dette.

Anbefalte yoga da jeg ba om psykolog

For en tid tilbake behøvde jeg noen å snakke med, gjerne en psykolog.Jeg ba om henvisning til psykolog eller psykomotoriker. Han gav meg en liste over alle aktuelle psykologer/psykomotorikere, men fortalte meg at det var helt umulig å få time hos noen av dem, og at jeg nesten bare kunne glemme det. Alt han kunne tilby var tips om yogatimer! Sikkert bra det, men det opplevdes som en ansvars avskrivelse fra ham. Jeg slet også med søvnløshet, og istedet for å utrede meg, gav han meg sovemedisin som gjorde meg sløv. Han lyttet ikke så jeg byttet fastlege og kan dessverre ikke anbefale ham....

Rask, uempatisk lege, frekk personale

Du blir først møtt/snakker med en freidig resepsjonist som insisterer på å høre hele sykdomsbildet for å tillatte en booking av time, altså en vilkårlig dame i skranken uten legeutdanning som gir diagnoser, og evt nekter deg legetime. Min bronkitt (virus) var "ikke alvorlig nok" for hastetime, enda jeg allerede hadde fått det påvist av legevakt. Måtte evt vente i to uker på time. Takket være ingen hjelp fra fastlegen, er jeg syk på min 7-ende uke, og fast kunde hos legevakten. Når jeg kritiserte legen på rutinene, ble jeg bedt om å skifte legekontor. Selve legen er "alternativ", han unngår å gi medisiner selv når det er virkelig behov. Under ribbeinsbrudd for et par år siden, ble jeg nektet smertestillende.

Frekk og arrogant

Ved henvendelser fremstår legen som en som ikke tar ting så alvorlig. Legetimen på 30 minutter skal helst være over på halvparten av tiden.
Jeg har i tillegg ved bruk av forny e-resept blitt fakturert av denne legen for beløp som ikke er i henhold til normal takst. Ved henvendelse om årsak til faktura ble jeg besvart med frekkheter og ble anbefalt å bytte lege. Styr unna så langt det lar seg gjøre.