Bengt Anders Wedén

Kirkeveien 61 0364 Oslo
Tlf: 22 69 96 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bengt Anders Wedén er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Bengt Anders Wedén

Frekk og utrolig lite omtenksom

Dro til han som gravid med blødninger, og ble sendt hjem fordi jeg ikke hadde med urinprøve, noe jeg ikke hadde fått beskjed om å ta med. Fikk beskjed om å vente en hel uke til neste time, selvom jeg allerede hadde ventet i en uke allerede. Et legesenter som tar veldig lite hensyn til hvordan du har det. Byttet på dagen. Anbefaler ikke dette legesenteret!!

Tillitsvekkende

En seriøs og moderne lege som tar pasienten på alvor.
Han har også kunskap og innsikt om kroppens helhet og forholdet mellom kropp og sjel, hvilket ikke er så vanlig i dagens skolemedisin. Anbefales!

Flink lege

Flink og effektiv. Har mye erfaring, og holder seg oppdatert. Har alltid vært presis. Hyggelig mann som tar deg på alvor!

Tar deg ikke på alvor

Det virker som om Weden vil ha deg ut før du har rukket å komme inn. Han er stressa, kjapp og tar raske beslutninger. Jeg har vært der nå tre ganger og har hatt denne opplevelsen hver gang.

God tid og hjelpsom.

God tid og hjelpsom er min oppfattning av dr. Veden.
Han har vært villig til å tenke uten for boksen ved noen anledninger.
Det har aldri vært noe problem å få time eller resept på kort varsel.
Beliggen heten passer meg utmerket da det er T-bane, buss og trikk i umiddelbar nærhet.

Tar ikke pasient på alvor

Dette er en lege som dessverre gjør administrative feil, uten å ville innrømme det i etterkant. Legen tar ikke tar pasientens symptomer på alvor. Når mine prøver ble "borte" fikk jeg til svar at det ikke var så farlig, og at jeg heller kunne gå et annet sted og ta prøver der. Det var ikke hans problem at prøvene hadde forsvunnet.

Når jeg konfronterte legen med at jeg ikke kunne godta dette, fikk jeg til svar at han ikke var interessert i å ha slike pasienter som meg.

Jeg er både skremt og dypt skuffet. Jeg unner ingen andre den opplevelsen jeg har hatt hos denne legen.

Her betaler man for et tilbud man ikke får.

God lege

Min erfaring er at Weden er tilgjengelig når man har behov for legetime. Man får gjerne time samme dag eller neste dag han er på kontoret. Når man kommer til kontoret er det sjelden noen foran i køen. Han tar seg tid til å lytte og er interessert i pasientens egne meninger og synspunktet.

bra lege!

Jeg har alltid fått hjelp av Bengt, og opplever han som en som lytter og en som betrygger meg fremfor å dramatisere ift mine bekymringer, og er saklig når det trengs. Det skal sies at jeg aldri har hatt noen alvorlige plager. Kommer ikke til å bytte fastlege!

En lege som tar seg tid og hører på deg

Etter noen grusomme besøk på andre legekontor og samtaler med andre leger har jeg skjønt at Bengt er en veldig flink lege, den beste legen jeg har hatt. Han hører nøye på hva du har at fortelle og er veldig flink med mennesker. Veldig fornøyd med han.

"5 tryck på ryggen så är diagnosen fastställd"

Jag har haft Weden som läkare sedan 2011 och inte haft någon allvarlig skada eller större besvär vid mina besök, det har handlat om småsaker och då har han varit helt okej att ha och göra med.

Jag har dock alltid upplevt att han inte riktigt tar mig på allvar, han lyssnar men han sänder signaler om att han egentligen inte är intresserad. Han knappar på sin dator och har aldrig läst min journal innan jag kommer in, utan det gör han under tiden jag berättar varför jag är hos honom denna gång.

Nu har jag råkat ut för en smärtfull ryggskada och har varit hos Weden som först hänvisade mig till en PRIVAT kiropraktor som gick loss på 4000,-

När detta inte förbättrade mitt tillstånd så undersökte han min rygg på (10 sekunder) och gav mig beskedet om att jag kommer få leva med det resten av mitt liv och att det inte finns någonting han kan hjälpa till med.

Jag är givetvis djupt besviken på hans besked men kan dessvärre inte ta hans "diagnos" på allvar, dels för att hans inriktning är allmän medicin och dels för att jag inte tror på hans 10 sekunders magic fingers.

Ingenting att rekommendera, tyvärr.

Rom for diskusjon

Skrev en vurdering som synes å ha forsvunnet......

Men altså:
Godt fornøyd med Weden. Gått hos ham i tolv år og vi har selvsagt hatt våre disputter. Hos Weden er imidlertid dette fullt mulig - en kan diskutere nærmest så fillene fyker og så skvære opp og gå videre. Føler vel igrunnen at han behandler meg som en slags likemann og kan dermed anbefale ham til enhver som vet at de selv kan en del (sikkert også til andre). Det er da også godt å gå til en lege som holder seg trygt innenfor vanlig medisinen og som så ev kan supplere med ulike former for alternativ behandling. Honnør til Weden for at han orker og våger å stå fram med kunnskap og interesse for såkalt alternativ medisin i et land der den tradisjonelle skolemedisinen står uhyre sterkt!

Holder ikke mål.

For mange pasienter i forhold til at han kortere uker enn andre leger pluss at han holder foredrag hver uke. 2-3 uker fra man trenger legehjelp til man faktisk får det. Han er en hyggelig person, men det holder ikke for en lege. Han er konservativ og lite åpen for annet enn det han lærte på medisinstudiet en gang i tiden. Han hadde ikke satt av tid til å se gjennom journalen min før jeg kom, så de første 15 minuttene gikk til det. Så satt han og trykket på pcn resten av timen. Og legeerlæringer pluss sykemeldinger var dårlig skrevet og ellers mangelfulle. Passer kanskje for noen, men ikke for meg.

Har gode intensjoner

Legen har klart gode intensjoner og han virker sympatisk, men han gjør en del feil og dessverre. Han stiller diagnose for raskt, han gjør også noen (av og til grove) administrative feil som en svenske har påpekt et sted her. Jeg har nøyaktig den samme opplevelse som svensken. Han er veldig intuitiv, og grei fyr. Han er intelligent, men kanskje han er sliten og lei av å ta inn andre pasienters probleer innover seg at han ikke klarer å ta inn og forsøke å forstå mer.

Det er ikke nødvendigvis viljen det skorter på, men at ett eller annet i han sier stopp som selvbeskyttelses mekanisme. Skjønner at det er grenser for hvor mye leger kan ta pasienters problemer med seg. Men det er kanskje derfor det finnes terapeuter osv. for leger er slitne og som kanskje empatiske av seg.

Fantastisk lege!

Dr. Weden er veldig flink til å lytte, og forklarer deg ting på en måte du forstår. Han er morsom og lett å spørre om "pinlige" ting. Han tar deg også veldig seriøst:)

Anbefalles på det sterkeste!

Lite stressad

Han är snäll och har goda intentioner men han är ganska stressad och tar sig inte tid. Ställer en diagnos efter 5-10 min utan att ställa frågor. Han gör en del administrativa misstag också, glömmer sända papper etc.

Veldig fin fyr

Lyttende og entusiastisk lege. Anbefales! Praktisk beliggenhet i Bogstadveien.

Besynderlig opplevelse

Dr.Weden hadde muligens en dårlig dag. Han ofret meg såvidt ett blikk og fortalte meg etter et par minutter hva jeg led av uten den minste undersøkelse. Hele konsultasjonen varte drøye fem minutter. Første gang ble siste gang.

beste legen på jord!!

Han er vennlig, omsorgsfull og en fantastisk lege som legger av god tid til hver pasient og er tilgjengelig veldig ofte, anbefales sterkt :)

En lege som vektlegger natrulig behandling og tar seg tid

Min erfaring er at Bengt er en svært behagelig lege som lytter, tar seg god tid og inkluderer pasienten i behandlingen. Han er den første legen jeg har hatt i mitt liv som jeg har stolt på 100%. Særlig har jeg vært glad for at han også benytter antroposofisk medisin og at han er flink til å begrense bruken av antibiotika der det ikke er nødvendig. Jeg har følt meg sett og hørt hos Bengt og anbefaler ham på det sterkeste.

FLINK

Fantastisk lege som LYTTER og har bred kompetanse