Bengt Anders Wedén

Autorisasjon (2000)

Bengt Anders Wedén er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Bengt Anders Wedén

Tar ikke pasient på alvor

Dette er en lege som dessverre gjør administrative feil, uten å ville innrømme det i etterkant. Legen tar ikke tar pasientens symptomer på alvor. Når mine prøver ble "borte" fikk jeg til svar at det ikke var så farlig, og at jeg heller kunne gå et annet sted og ta prøver der. Det var ikke hans problem at prøvene hadde forsvunnet.

Når jeg konfronterte legen med at jeg ikke kunne godta dette, fikk jeg til svar at han ikke var interessert i å ha slike pasienter som meg.

Jeg er både skremt og dypt skuffet. Jeg unner ingen andre den opplevelsen jeg har hatt hos denne legen.

Her betaler man for et tilbud man ikke får.

bra lege!

Jeg har alltid fått hjelp av Bengt, og opplever han som en som lytter og en som betrygger meg fremfor å dramatisere ift mine bekymringer, og er saklig når det trengs. Det skal sies at jeg aldri har hatt noen alvorlige plager. Kommer ikke til å bytte fastlege!

En lege som tar seg tid og hører på deg

Etter noen grusomme besøk på andre legekontor og samtaler med andre leger har jeg skjønt at Bengt er en veldig flink lege, den beste legen jeg har hatt. Han hører nøye på hva du har at fortelle og er veldig flink med mennesker. Veldig fornøyd med han.

"5 tryck på ryggen så är diagnosen fastställd"

Jag har haft Weden som läkare sedan 2011 och inte haft någon allvarlig skada eller större besvär vid mina besök, det har handlat om småsaker och då har han varit helt okej att ha och göra med.

Jag har dock alltid upplevt att han inte riktigt tar mig på allvar, han lyssnar men han sänder signaler om att han egentligen inte är intresserad. Han knappar på sin dator och har aldrig läst min journal innan jag kommer in, utan det gör han under tiden jag berättar varför jag är hos honom denna gång.

Nu har jag råkat ut för en smärtfull ryggskada och har varit hos Weden som först hänvisade mig till en PRIVAT kiropraktor som gick loss på 4000,-

När detta inte förbättrade mitt tillstånd så undersökte han min rygg på (10 sekunder) och gav mig beskedet om att jag kommer få leva med det resten av mitt liv och att det inte finns någonting han kan hjälpa till med.

Jag är givetvis djupt besviken på hans besked men kan dessvärre inte ta hans "diagnos" på allvar, dels för att hans inriktning är allmän medicin och dels för att jag inte tror på hans 10 sekunders magic fingers.

Ingenting att rekommendera, tyvärr.

Rom for diskusjon

Skrev en vurdering som synes å ha forsvunnet......

Men altså:
Godt fornøyd med Weden. Gått hos ham i tolv år og vi har selvsagt hatt våre disputter. Hos Weden er imidlertid dette fullt mulig - en kan diskutere nærmest så fillene fyker og så skvære opp og gå videre. Føler vel igrunnen at han behandler meg som en slags likemann og kan dermed anbefale ham til enhver som vet at de selv kan en del (sikkert også til andre). Det er da også godt å gå til en lege som holder seg trygt innenfor vanlig medisinen og som så ev kan supplere med ulike former for alternativ behandling. Honnør til Weden for at han orker og våger å stå fram med kunnskap og interesse for såkalt alternativ medisin i et land der den tradisjonelle skolemedisinen står uhyre sterkt!