Knut Winger

• Samfunnsmedisin

Autorisasjon (1986)

Knut Winger er en av 561 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Knut Winger

Har hatt Winger som fastlege siden 2007.

Lyttende, forståelsesfull og tar deg seriøst. Husker historikken om deg på en imponerende måte.

Har humor og alltid vennlig.

Trygg og kunskapsrik

Han er kunskapsrik, lugn og stiller korrekta diagnoser. Jeg er mye förnöjd med han som min fastlege. Han er min fastlege i 15 år.

Upersonlig

Opplever dette fastlegesenteret som upersonlig og lite pasientvennlig. Det er stor distanse mellom lege og pasient, og legen har liten evne til å «se» pasienten.

Tok meg ikke seriøst

Jeg sliter sterkt psykisk. Fortalte situasjonen min, og han ba meg om å tenke positivt. Bytta lege med en gang.

Han er flink ellers, men ikke innen psykisk helse.

Empatisk og forståelsesfull

Jeg som skriver har levd noen år og har lang erfaring med andre fastleger. Min erfaring er at ingen fastleger husker hvilke medisiner du tar, hva du snakket om sist osv. Du må selv følge med det. Alle har dårlig tid, ingen liker at man prater mye mens de skriver. Jeg bestiller dobbelttime når jeg skal ha krevende henvisninger. Det har jeg gjort med alle fastleger. Selvfølgelig skal de ha betalt, men min forrige fastlege skulle ikke ha betaling og det ble kjemperart. Jeg foretrekker å betale, helt seriøst. Winger er den drøm å forholde seg til når jeg som skriver har i perioder vært mye syk. Han er veldig politisk korrekt og tar deg på alvor. Han gir ikke alltid forventet respons, men den responsen jeg får er alltid riktig når jeg dobbeltsjekker. Det beste med Winger er at han har lang arbeidserfaring, er kunnskapsrik og empatisk. Han trekker ofte riktige konklusjoner. Jeg opplever stor forskjell om jeg må til en annen lege som er mye yngre enn han. Omg - helst ikke. Winger blir ikke stresset så fort og han er ærlig på en fin måte. Andre leger som jeg har møtt blir stresset fort og er ærlig på en ufin måte. Der er forskjellen. Jeg valgte Winger fordi han hadde gode tilbakemeldinger på legelisten for flere år siden. Jeg har hatt Winger som fastlege over 5-6 år og er veldig fornøyd. Skal jeg skrifte fastlege må det være fordi at Magnat Legesenter har upraktisk beliggenhet for meg.