Knut Winger

Magnat Fastlegesenter

• Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin

1986

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Knut Winger er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Knut Winger

Anbefales ikke

Han gjør ikke jobben sin som lege godt nok, skriver dårlige henvisninger så man blir avvist, eller skriver feil så når man er han spesialist må jeg rette på det som står i henvisningen, han følger ikke med på hvilke undersøkelser som har blitt gjort, henviser gjerne istedenfor å gjøre jobben selv osv.
Man må være stille når han skriver på PC, eller googler.

Virker som han har for mye gjøre og klarer ikke å følge opp.
Kan sitte å snakke om alt mulig annet så man sitter der godt over tiden.

Dårlig lytter, uinteressert

Dårlig lytter. Eksempel: På en legetime spurte han tre ganger når jeg hadde begynt på en medisin, som han selv hadde foreskrevet og hadde i journalen. På samme time beskrev jeg noen ubehagelige symptomer. Jeg beskrev det to ganger og fikk kjeft fordi jeg ikke behøvde å si det om igjen.
Oppdaterer ikke journalen - jeg har flere ganger fortalt at jeg har sluttet med en medisin, likevel tror han at jeg går på den fortsatt når jeg kommer neste gang.
Avfeiende - dvs. får ikke sagt alt jeg hadde planlagt, føler meg som et hår i suppa og at jeg bruker opp tiden hans når jeg er der på time.
Prøvde meg på en e-konsultasjon. Ser av loggen at min henvendelse er journalført, men har ikke fått noe svar.
På plussiden:
Får time raskt når jeg trenger det.
Han har fungert bra som "skjemaleverandør" - når jeg selv vet hva jeg trenger.
Bra med kalenderfunksjon - kan plukke ledig time selv på nettet.

Lite empatisk

Jeg opplevde Dr. Winger som svært lite empatisk og verken forståelsesfull eller interessert i meg som pasient. Eneste han var ivrig etter var å ta betalt. Byttet fastlege samme dag.

Knut Winger er en, trygg forståelsesfull, og god faslege.

Etter flere år fikk jeg endelig en trygg og god fastlege, Dr Winger. Min tidligere fastlege over 8 år var meget humørsyk, og jeg ble redd å gå til legetimer hos han. Jeg vil takke Dr. Winger så mye for sin forståelse, trygg og god kommunikasjon med meg.

Svært medisinsk dyktig

Tar seg tid til pasienten. Undersøker grundig. Er lett tilgjengelig. Har hatt ham som familiens lege i over 20 år. Han har sendt videre til spesialister ved behov. Han er tillitsfull. Det er bare lurt å la ham få tid til å tenke i ro. Da får man alltid rett og riktig behandlingsform. Kan anbefale ham på det sterkeste.