Alireza Yahyaei

Enerhaugen Legesenter

Ortopedisk kirurgi

1999

Enerhaugen Legesenter Telefonnummer22 35 80 9022 35 80 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Smedgata 49 0651 Oslo
Alireza Yahyaei er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Alireza Yahyaei

Mest absurde legekonsultasjonen jeg har opplevd

Dersom du ønsker en lege som: a) snakker med deg (mer enn noen ytterst få setninger) b) ser på deg isteden for på pcen c) får med seg det du sier og d) forklarer sine vurderinger og hvorfor han gjør som han gjør, så styr unna Alireza Yahyaei.

Jeg kom for en enkel plage. Legen stiller først et par spørsmål mens han samtidig leser på pcen. Jeg får deretter beskjed om at jeg skal ta noen prøver. Jeg må selv spørre hva han mistenker for sykdom, samt hvilke prøver han ønsker å ta. Etter prøvene tatt blir jeg kalt inn i igjen på kontoret. Jeg skjønner først ikke om det er meg han roper inn, da han snakker ut i luften uten tegn til å se på meg. Han stiller deretter to spørsmål jeg allerede har svart på, for så å avslutte med å fortelle at jeg kan hente en resept. Hente hvor? Nei, det opplyses det ikke om før jeg spør. Jeg må også spørre om hva som er diagnosen min, hvordan han kom frem til dette da begge prøvene var fine, hvilke medisin han foreskriver, samt om jeg skal ta noen ekstra hensyn i sykdomsperioden. Han mumler fram noen svar, fortsatt uten å se på meg, og så er det tid for å betale. Hva jeg betaler for opplyses det ikke om, selv om beløpet er mer enn standard timehonorar.

Etter timen må jeg nesten klype meg selv i armen over det jeg nettopp opplevde.

Punktlig og konsis

Jeg hadde vært litt bekjymret etter å ha lest de andre vurderingene har, men alt gikk greit. Jeg bestilte time sondag ettermiddag på SMS og hadde allerede time kl 12:15 på mandag. Avtalen var ganske kort, men Dr. Yahyaei svarte på alle spørsmålene mine. De to legesekretærene var også veldig hyggelige.

Mycket märklig...

Jag har två gånger varit hos Dr.Yahyaei, då min fastlege har varit på semster.

Båda gångerna har han uppfört sig mycket märkligt.
Han tycks tycka att man slösar med hans tid.
Tex, så tittar han inte på en när man pratar. Han tittar rakt på datorskärmen. Som om det finns något viktigare för honom att göra där än att lyssna på någon så obetydlig som mig.
Han avbryter en mitt i meningen, suckar och gör det klart för en att man kom dit i onödan.

Jag har upplevt detta båda gångerna jag besökt honom.

Det enda han har varit mycket noga med är att ta betalt innan man går ut ur hans rum, något jag alltid har gjort i receptionen när jag besökt de andra läkarna.

Jag har varit hos alla andra läkare på Enerhaugen och är super nöjd med legesentret som sådant, men Dr. Yahyaei är direkt otrevlig.

Du får en time kl 12.30 men så får du ikke komme inn før en time venting . Spørr du hvorfor så får du bare beskjed at legen er opptatt .

Elendig lege. Husk betalt med kort ellers registreres ikke egenandelen.

Legen virker ikke interessert i noen form for oppfølging bare 188kr i egenandel.

1 ukes sykemeldinger selv om man venter på et brudd som skal gro.
Mumler med seg selv mens han sitter på pcen snakker ikke med meg.

På mine 5 besøk i år har han sagt.

Hei
ja
går det bra
skal vi se
mumle mumle

Alt du spør om får du bare svar "skal vi se. "

Gikk ut fra legen uten å vite at han hadde skrevet ut smertestillende. Fant det ut når jeg spurte når han tok betaling.

Betaler man kontant registrerer han ikke det i minhelse.no og han registrerer bare 140 av de 188 du betaler hver gang når du betaler med kort

Man får ikke noe ut av et besøk annet en å kaste bort 188kr på ingenting.