Anders Østrem

Autorisasjon (2016)

Anders Østrem er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anders Østrem

HURRA

Endelig skal du komme tilbake. Det har vært lenge å vente, men den som venter på noe godt.....

Ingrid Rolfjord var virkelig en veldig god lege også, det skal sies, hun har de egenskapene en god lege skal ha i rikt monn.

Likevel har du vært dypt savnet. Du er innsiktsfull, interessert i pasienten, lyttende, empatisk, realistisk, hyggelig, og sist men ikke minst en utrolig dyktig lege. Jeg gleder meg til august :-)

Slik skal en fastlege være

Jeg har hatt Østrem som fastlege siden før fastlegeordningen ble opprettet, og selv da jeg flyttet til andre siden av byen, valgte jeg å beholde ham som fastlege.

Jeg har opplevd Østrem som genuint interessert i å holde meg frisk. Han tenker langsiktig og i et par tilfeller der jeg var sykmeldt og ville raskt tilbake i jobb, forklarte han grundig og pedagogisk hvorfor det ikke var lurt, men jeg fikk samtidig følelsen av at han tok meg på alvor. Han fikk selvfølgelig rett.

Han har utfordret meg på punkter der jeg selv kunne gjøre noe (f.eks. røyking), men alltid på en hyggelig måte. Aldri noe ubehagelig press, bare forsiktig overtalelse.

I en periode der jeg kom inn i NAV-systemet, fulgte han opp på best mulig måte, og jeg var aldri i tvil om at han var på "min side", verken i forhold til NAV eller i andre tilfeller der jeg har hatt behov for hans støtte.

Østrem er varm, forståelsesfull, har glimt i øyet og er ALLTID vennlig og lyttende, selv når han har liten tid. Jeg har 100% tillit til ham som lege, og har opplevd forskjellen i denne tiden han har vært i permisjon. Her skulle jeg ønsket meg bedre informasjon, og det er vel det eneste negative jeg har å si. Til tross for det, er den eneste grunnen til at jeg nå faktisk skifter fastlege, at jeg har flyttet så langt fra Oslo at det i praksis er umulig å beholde Østrem som min fastlege.

Han kan varmt anbefales.

En ærlig og troverdig lege med mennesket i fokus.

Håper din permitteringstid snart er over. Øm ikke så må jeg velge annen fastlege og det er absolutt ikke i mine ønsker. Finne en erstatning for deg er neppe mulig. Takk for at du er en slik flott person og står for ditt arbeide. Sjeldent godt menneske.

Den alltid så blide og i møte kommende legen.

Dr Østrem er det ingen som kan måle seg opp mot, han er en lyttende og forståleses full lege. Han tar deg i mot med et smil og spør alltid " hvordan står det til med deg ? ". Har bare godt å si om han .

Den aller beste!

Jeg kan alltid stole på at han stiller opp for meg.