Ole Henrik Øyum

Torshovdalen Legesenter DA

Autorisasjon (2006)

Torshovdalen Legesenter DA Telefonnummer22 09 76 0022 09 76 ...
Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Ole Henrik Øyum er en av 561 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ole Henrik Øyum

Trygg og kunnskapsrik

God håndtering av pasient. God oppfølging. Får alltid hjelp og veiledning videre ved eventuelle behov for det.

Flink men stressa type - prøver å være FOR effektiv?

Har for det meste vært fornøyd med Ole Henrik Øyum som fastlege, men sist konsultasjon syns jeg det ble effektivt på grensen til det latterlige. Hadde med en liste med 4 spørsmål. Når han hadde undersøkt og svart på første punkt, noe som tok ca 3 minutter, fikk jeg beskjed om at de resterende spørsmålene måtte jeg få satt opp en ny time for. Synes det er en ineffektiv måte å gjøre ting på, både for han og meg.
Man tar fri fra jobben for å komme seg til legen og bruker ofte totalt sett fort over en time på det fra dør til dør, da føles det teit å måtte dele det opp i mange små timer fordi man har mer enn en ting "på lista". Han brukte nok mer tid på å (bort)forklare hvorfor han hadde dårlig tid enn det ville tatt å svare på de resterende spørsmålene mine.

Hyggelig og svært flink

Har hatt Øyum som fastlege i over to år nå, og er svært fornøyd. Flink i faget og veldig hyggelig. Anbefales absolutt som fastlege.

Kunnskapsrik og tillitsvekkende

Har hatt Ole Henrik som fastlege i 4 år og må dessverre bytte etter at vi skal flytte. Ville gjerne fortsatt med samme lege fordi han tenker alltid helhetlig, tar seg tid til det som står på agendaen og forstår seg godt på folk. Tipp topp fyr og lege!

Mangel på kompetansefelt

Hvis en lege mangler kompetanse på et fagfelt er det svært viktig at legen legger stolthet til side og innrømmer dette.
Da trenger ikke pasienten å bruke tid hos legen og kan heller søke assistanse hos de som har kompetanse på fagfeltet. Det skaper fremdrift.
Når legen velger å vinkle en problemstilling over til et helt annet uviktig aspekt så er legen opptatt av å opprettholde en kontinuitet hos pasienten for inntekten.
I tillegg når legen sender dyre e-konsultasjoner uten at man har blitt enig med pasient om disse former for konsultasjoner så er grensen nådd.

Det er vanskelig å anbefale en lege som opptrer kynisk og prøver å kamuflere dette med overfladiske holdninger.