Ole Henrik Øyum

Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Ole Henrik Øyum er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ole Henrik Øyum

Overfladisk og uinteressert

Øyum er stresset og oppleves som han ikke har tid til å høre etter hva du har på hjertet. På mange måter har jeg opplevd ham som mest opptatt av å få tingene unna og holde omsetningen oppe. Eksempelvis får man som regel tilbud om en time 3-4 uker frem i tid. Om man ikke ønsker å vente kan man ringe på morgenen og få en akuttime som man betaler mer for. Jeg tror det lengste jeg har vært på kontoret hans er 10 minutter.

Bør ikke behandle barn

Ole Henrik er stresset og mangler evnen til å kommunisere. Han er sikkert faglig dyktig, men i kontakt med barn mangler han alt en god lege må ha; tålmodighet, empati og evnen til å skape tillit. Styr unna!!

Styr unna. Gir ikke tillit

Bruker ting mot deg i legekonsultasjoner hvor du tror du kan snakke åpent, men hvor det blir brukt mot deg i etterkant. Gir ikke nødvendig informasjon om viktige ting. Oppfattes som en fundamentalistisk moralist.

Stresset og nedlatende!

I dag fikk jeg endelig byttet fastlege noe jeg burde gjort for mange år siden. Øyum har vært min fastlege i 6 år og virket tilsynelatende flink så lenge jeg var frisk. Jeg har slitt med angst og det ble ikke bedre av at jeg opplevde noe veldig traumatisk. Ole Henrik har vært avvisende, stresset og nedlatende når jeg har hatt behov for støtte og forsåelse. Jeg gruer meg veldig flere dager i forkant av en legetime og sånn skal det ikke være. Han begynner ofte timen med å fortelle at han har dårlig tid og stopper meg hvis jeg har noe jeg ønsker å ta opp. Skal jeg snakke om noe ekstra må jeg sette opp ny time. Jeg anbefaler ingen å velge denne legen!

Avvist med en gang

Ble anbefalt denne legen fordi han har erfaring med å jobbe med rusmisbrukere og ikke forskjellsbehandlet dem eller avviste dem.
Der tok de som anbefalte ham feil.

Uten å ha snakket ordentlig med meg for å høre hvor jeg lå an behandlingsmessig sa han at han "brukte altfor mye tid på rusmisbrukere" og ikke hadde kapasitet til å behandle en til.
Jeg lurer på om hadde sagt det samme til en 60 år gammel dame med knekt hofte. "Jeg bruker altfor mye tid på gamle damer..."

Som om alle rusmisbrukere har samme grad og mengde problemer og er kommet like langt i behandling. Som om vi alle er like. Og, ikke minst, som om vi ikke har samme rett til helsehjelp, til å bli hørt, til å bli behandlet som pasienter med reelle behov for behandling og som ikke bare er ute etter å lure til seg mest mulig piller.

Han gjorde ikke engang tegn til å ville hilse på meg, hånden jeg strakk ut møtte bare en rygg idet han gikk mot datamaskinen sin, før han snudde seg, så hånden og pliktskyldigst håndhilste kort og slapt.

Dersom du trenger en lege som vil lytte istedet for å snakke, eller en lege med empati, da anbefaler jeg deg å styre unna denne mannen.

Dersom du har et rusproblem i tillegg så er det bare å glemme det. Han har ikke tid til slike som deg.