Ole Henrik Øyum

Autorisasjon (2006)

Torshovdalen Legesenter AS Telefonnummer22 09 76 0022 09 76 ...
Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Ole Henrik Øyum er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ole Henrik Øyum

Beste fastlegen

En lege som tar deg på alvor, lytter og prøver å finne svar og løsninger på hva som feiler deg. Blir henvist videre om det er ting han ikke har kunnskap om. Har anbefalt han til flere av mine venner.

Effektiv, tilgjengelig og klar i talen

Dr. Øyum er en effektiv lege dersom man bruker han på riktig måte og det lærte jeg fort.
Han har vist en god tilgjengelighet og forståelse for mine utfordringer, men det kan svare seg å være godt forberedt når man skal til Dr.Øyum.
Totalt sett så er jeg meget godt fornøyd med Dr.Øyum som jeg til nå har benyttet i 6 år som fastlege:)

Har sin egen forklaring på ting.

Har hatt hodepine i over en uke nå og går på antibiotika siden 4 dager. Hodepinen ser ut til å ikke ha endret seg i det hele tatt. Da jeg murte på hvorfor dette kan være, så sa han at det er pga "lite aktivitet". Noe som jeg finner meget provoserende. Hva vet han om hvor mye/lite aktiv jeg er gjennom hverdagen? Det er også lignende ting jeg har merket med denne typen. Han er litt selvgod og mangler ydmykhet. Mennesker er ikke bare et tall i din datamaskin, du må lære deg å snakke med dem.

Snill lege

Denne mannen har jeg hatt som vikarlege. Han er veldig snill og flink.
Han tar seg god tid og lytter til deg som pasient og det betyr veldig mye for meg.
Virkelig å anbefale!!

Unavailable + zero follow-up

Difficult to get a hold on. Even when "urgent", you have to be able to wait 2-4 weeks. And that's if they don't postpone your appointment.

But they tell you you can always go to Legevakt so...

The biggest issue I have had is he does not follow up at all! After a visit, a visit and a blood test, a visit and a neurologist appointment, a visit, a visit and an MRI, a phone call... all for the same issue, the only issue I ever contacted him about, I still have to explain the whole history to him every time. Meeting a replacement of his once also let me know that he doesn't take notes so that may explain why you'll have to remind him everything every time.

If you need a doctor, urgently or for something more complex than renewing a sick leave you got from another doctor, then you need to have another doctor than him.