Ole Henrik Øyum

Torshovdalen Legesenter

2006

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Torshovdalen Legesenter
Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Ole Henrik Øyum er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ole Henrik Øyum

Topp lege

Har fått veldig god oppfølging og blitt tatt godt vare på når livet er trått. Øyum er alltid interessert i meg som pasient. Anbefales

En god, solid lege

Har hatt Øyum som fastlege i tre år og er veldig fornøyd. Han er dyktig, men tør samtidig å være ærlig i tilbakemeldingene. Har alltid fått god hjelp.

Overfladisk og uinteressert

Øyum er stresset og oppleves som han ikke har tid til å høre etter hva du har på hjertet. På mange måter har jeg opplevd ham som mest opptatt av å få tingene unna og holde omsetningen oppe. Eksempelvis får man som regel tilbud om en time 3-4 uker frem i tid. Om man ikke ønsker å vente kan man ringe på morgenen og få en akuttime som man betaler mer for. Jeg tror det lengste jeg har vært på kontoret hans er 10 minutter.

Bør ikke behandle barn

Ole Henrik er stresset og mangler evnen til å kommunisere. Han er sikkert faglig dyktig, men i kontakt med barn mangler han alt en god lege må ha; tålmodighet, empati og evnen til å skape tillit. Styr unna!!

Styr unna. Gir ikke tillit

Bruker ting mot deg i legekonsultasjoner hvor du tror du kan snakke åpent, men hvor det blir brukt mot deg i etterkant. Gir ikke nødvendig informasjon om viktige ting. Oppfattes som en fundamentalistisk moralist.

Stresset og nedlatende!

I dag fikk jeg endelig byttet fastlege noe jeg burde gjort for mange år siden. Øyum har vært min fastlege i 6 år og virket tilsynelatende flink så lenge jeg var frisk. Jeg har slitt med angst og det ble ikke bedre av at jeg opplevde noe veldig traumatisk. Ole Henrik har vært avvisende, stresset og nedlatende når jeg har hatt behov for støtte og forsåelse. Jeg gruer meg veldig flere dager i forkant av en legetime og sånn skal det ikke være. Han begynner ofte timen med å fortelle at han har dårlig tid og stopper meg hvis jeg har noe jeg ønsker å ta opp. Skal jeg snakke om noe ekstra må jeg sette opp ny time. Jeg anbefaler ingen å velge denne legen!

Avvist med en gang

Ble anbefalt denne legen fordi han har erfaring med å jobbe med rusmisbrukere og ikke forskjellsbehandlet dem eller avviste dem.
Der tok de som anbefalte ham feil.

Uten å ha snakket ordentlig med meg for å høre hvor jeg lå an behandlingsmessig sa han at han "brukte altfor mye tid på rusmisbrukere" og ikke hadde kapasitet til å behandle en til.
Jeg lurer på om hadde sagt det samme til en 60 år gammel dame med knekt hofte. "Jeg bruker altfor mye tid på gamle damer..."

Som om alle rusmisbrukere har samme grad og mengde problemer og er kommet like langt i behandling. Som om vi alle er like. Og, ikke minst, som om vi ikke har samme rett til helsehjelp, til å bli hørt, til å bli behandlet som pasienter med reelle behov for behandling og som ikke bare er ute etter å lure til seg mest mulig piller.

Han gjorde ikke engang tegn til å ville hilse på meg, hånden jeg strakk ut møtte bare en rygg idet han gikk mot datamaskinen sin, før han snudde seg, så hånden og pliktskyldigst håndhilste kort og slapt.

Dersom du trenger en lege som vil lytte istedet for å snakke, eller en lege med empati, da anbefaler jeg deg å styre unna denne mannen.

Dersom du har et rusproblem i tillegg så er det bare å glemme det. Han har ikke tid til slike som deg.

Stressa og lite imøtekommende

Har hatt Ole Henrik som fastlege i litt over et år nå og velger nå å bytte. Har hatt en fastlege i mange år som jeg var veldig fornøyd med, så da var skuffelsen stor når jeg opplevde å komme til en lege som behandlet meg så ulikt det jeg var vant med.
Jeg opplever Ole Henrik som veldig stressa og tildels avvisende. Får alltid en følelse av å være til bry og å kaste bort hans verdifulle tid.
Jeg er ikke en som renner ned dørene på legekontoret, så når jeg kommer er det faktisk noe. Har aldri opplevd å være inne hos ham i mer enn 5 min og har aldri opplevd å få lov til å ta opp mer enn en ting per time...
Nå kjenner jeg at jeg har begynt å grue meg til å bestille legetime og utsetter det, fordi det er så ekkelt å føle seg så til bry. Sånn skal det ikke være.
Blir overrasket over å se så mange som skriver at de føler han virkelig tar seg tid, for det er så motsatt av mine opplevelser. Men jeg blir jo egentlig glad for å høre at han har evner til det innimellom, eller til enkelte. Skulle bare ønske det gjaldt alle.

Jeg syns desverre også at stemningen på hele Torshovdalen legesenter er ganske stressa og sur, har aldri opplevd sekretærene som særlig blide og imøtekommende heller.

Grunn til å bytte fastlege

5 år med lojalitet til Dr.Øyum tok slutt i dag, og jeg har valgt å bytte fastlege. Jeg har vært innom han med trivielle ting som fjerning av føflekk til mer følsomme temaer som spontanabort, og ingen av gangene føler jeg at han har vært der for meg. Max behandlingstid har vært 5 min. Alltid forsinka - opptil 50 min. Forklarer dårlig, stressa og får ingen følelse av å bli tatt på alvor. Han får dessverre ikke min anbefaling.

Dyktig og oppdatert

Jeg er svært fornøyd! Gjør grundige vurderinger, treffer med diagnoser, kommuniserer godt og virker genuint interessert.

Ser "det store bildet."

Jeg er en voksen mann som har brukt dr. Øyum i snart ti år. Jeg trodde ikke det var mulig at en lege kunne ha så mye kunnskap, empati og tid som ham. Han har fått endel kjennskap til privatlivet mitt, og han forstår sammenhenger som man kanskje ikke greier se selv.

Jeg anbefaler Øyum på det varmeste!

Kjempe fornøyd!

Har hatt Øyum som lege i ca 2-3 år nå og gikk inn her mest for nysgjerrighetens skyld. Jeg har lest igjennom andres anmeldelser og stiller meg IKKE bak de som er negative.
Øyum er en flott lege som hører på deg og tar deg på alvor. Jeg har aldri følt meg dum for å f.eks spørre om noe da han alltid svarer på en saklig og noen ganger positiv humoristisk måte. Når hardet også vært noe alvorlig har han kjapt og profesjonelt tatt prøver, kontaktet kollegaer eller henvist meg videre dit jeg kunne få hjelp. Det med ventetid kjenner jeg meg heller ikke igjen i da jeg som regel kommer inn så og si når jeg har time (+5-10 min, men det syns jeg er normalt).
Jeg anbefaler han på det sterkeste!

En av de bedre fastlegene jeg vet om!

Har lest litt igjennom kommentarfeltet for å se andre tilbakemeldinger. Og det stemmer ikke overens med inntrykket jeg sitter igjen med. Fikk rask hjelp, opplyst lege som kan sitt fagfelt, prater godt med deg og er veldig interessert i å hjelpe deg(skjønner at det er vanskelig å hjelpe stamkunder som finner opp den ene sykdommen etter den andre, som er tydelig at det er de som klager på han). Jeg har hatt en del fastleger opp igjennom da jeg har drivet med idrett profesjonelt og flyttet litt her og der. Og Henrik kommer på topp 2 listen min over fastleger som jeg vil anbefale på det sterkeste.

Men det skal sies at å ringe inn per telefon er fortsatt litt problematisk og lang kø til tider. bedre å dra innom å bestille om det er noe, hyggelige damer i skranken.

Stresset og altfor kjapp til å konkludere.

Etter tre år hos Øyum har jeg fått nok.

Han er stresset og lytter ikke. Hver gang jeg prøver å si noe, overstyrer han meg og slenger rundt seg med medisinsk lingo.

Det lengste besøket jeg hadde på hans kontor var 5 min.. og det var en time han hadde lovet å ta seg "god tid" til meg. Har du mer enn én ting å ta opp, blir han rastløs og prater det bort. "Vi får ta det neste gang".

Det ender som regel opp i en blodprøve, som jeg sjelden får vite resultatet av, uten å selv spørre spesifikt. Han har ved flere anledninger ikke tatt nødvendige prøver, og oversett bl.a vitaminmangel.

Han har også sagt at "det er bare å ringe". Problemet er at når jeg ringer, får jeg beskjed av assistent om at han ikke tar telefoner. Jeg må bestille en ny time tre uker frem i tid.

Til syvende og sist sitter man igjen med følelsen av at legen kun jobber for å få penger i kassa, og ikke nødvendigvis ivareta pasienten.
Jeg har fått bedre hjelp hos leger som ikke har meg på sin liste.

Dyktig og handlekraftig

Jeg har vært hos ham 3-4 ggr i forbindelse med graviditet. Veldig kunnskapsrik og god til å forklare.
Pga av problemer med svangerskapet sendte ham meg til sykehuset. Han tar pasienten på alvor å lar ikke "ting gå over av seg selv", som jeg har opplevd andre leger har gjort.

Veldig bra lege. Anbefales!!

En veldig dyktig og flink lege, som tar seg god tid. Man føler at man blir hørt og tatt på alvor. Kan anbefale han på det sterkeste.

Forferdelig dårlig lege

En forferdelig lege som ikke kan noe om yrket sitt. Han tar ikke tak i noen ting, og lurer du på noe om en sykdom du kanskje kan ha, printer han ut info fra wikipedia som man kan lese. Uproffesjonelt! Han har aldri tid til deg, er veldig stressa, og var det flere ting man kom til legen for, får man "ta det i neste time". Altså må man bestille enda en time. Og det er jo minst en måned ventetid for å få time! Hele Torshovdalen legesenter er uhyggelig, og ansatte er ofte sure. Man kommer aldri igjennom på telefonen, og Øyum er alltid forsinka og stressa.

Så har man mer enn en vanlig forkjølelse, bør man finne en annen lege! Han klarer ikke å finne ut av eller ta tak i alvorlige ting, og man får ikke hjelp. Han sender deg ikke videre til spesialister heller, med mindre man spør om det selv. Styr unna!

Stressa lege

Hatt denne legen bare en kort stund, og vil ikke si jeg er imponert. Jeg har alltid måttet vente minimum 20minutter ekstra for å få komme inn, og han virker da bare stressa når man først får noen minutter. Jeg føler meg ikke tatt på alvor, og føler han bare jatter med.

Midt på treet

Jeg har hatt han som fastlege i 6 år nå og har nettopp byttet til ny. Han virket veldig profesjonell, og tok seg tid til det jeg hadde å si, men grunnen til jeg byttet var at jeg følte jeg ikke ble tatt ordentlig på alvor og han fulgte ikke opp noe med mindre det trengtes.

Dr. Øyum har reddet livet mitt!

Jeg og min familie er evig takknemlige overfor Dr. Øyum, for at han tok seg tid til å forstå meg, da jeg var psykisk syk. Han tok meg på alvor, beroligget meg, men var likevel veldig bestemt og tok affære. Han har fulgt meg opp bedre enn spesialistene jeg har vært innom, og det er på grunn av han at jeg lever et godt liv i dag.
Han inrømmer når han kommer til kort, og søker hjelp hos eksperter eller i litteraturen. Det er trygt å vite. Han gambler ikke med folks helse. Han er også flink til å forklare ting på en måte man forstår.
Litt ventetid, ja, men det betyr bare at han ikke har stoppeklokken på når han har pasienter inne. Jeg sitter gjerne et kvarter og venter, hvis jeg vet han setter seg tilbake i stolen med kaffekoppen og lytter når jeg forteller.
Anbefaler han på det sterkeste.