Line Brekke

Legene i Nygaardsgata AS
Nygaardsgaten 49 1607 Fredrikstad
Line Brekke er en av 68 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Line Brekke

Lege Line Brekke? Ikke den beste jeg har hatt!!

Ventetiden er uendelig lang hos Line. Rekker nesten å strikke en barnesokk før man blir ropt inn. Og noen ganger kan man rekke å fullføre, men havner da på labben for å ta en injeksjon, som er overstått på 5 minutter. Så raskt kan det altså gå! Man blir faktisk spurt når man vil ha time, men blir samtidig orientert om helst å være så forsinket som mulig.
Hadde jeg vært hos lege en skjelden gang, ville jeg glatt hatt oversett ventingen, men er der fast hver 14. dag - og ettersom sokkesesongen er over, tar jeg nå mine haldolinjeksjoner på Volvat, mens jeg står på vent hos ny lege.

Ofte fraværende

Når man får time hos Brekke er hun hyggelig og humoristisk selv om hun er stresset. Man må ofte vente en time før man kommer inn til henne, hvis man får time. Det er ikke helt greit, når man har flere helseplager som påvirker hverandre, å hele tiden komme til vikarer, eller vikarer for vikarer og måtte forklare sykdomsbildet sitt for hver enkelt. I år er hun bare tilgjengelig på en dag, så jeg får ikke snakket med henne om viktige bekymringer. Jeg skulle også ønske at hun var bedre på å ta meg alvorlig angående de store tingene. I dag satt jeg nesten 20 minutter og ventet på at helsesekretæren skulle svare, denne gangen møtte jeg en hyggelig person (det har ikke alltid vært slik), men vikaren var syk, så jeg måtte gå til en annen, som forsåvidt er greit når det gjelder luftveisinfeksjon, men fikk sen time (men glad for at jeg fikk time) og råd om å ringe legevakta (!) dersom jeg ikke fikk puste. Synes det er trist hvis jeg skal måtte ty til legevakta når jeg har fastlege.
Ganske skuffet...

Ingen over-ingen ved siden av!

En lege som alltid tar seg tid-selv om hun er forsinka.

Alltid godt humør, engasjert og open-minded.

En populær lege har selvfølgelig mye å gjøre, så det kan ta tid å få time.

Når det er sagt;

Ingen over, ingen ved siden av!

Jeg er utrolig glad for at jeg har Line som fatlege💜

God, men stresset lege.

Line har veldig mange på lista si over pasienter som bruker henne som fastlege. Det er vel kanskje en av årsakene til at hun virker stresset. I år har hun i tillegg en annen stilling innen rusomsorgen, noe som gjør at hun kun bruker en dag på kontoret. Hennes vikar er flink, men hun er jo ikke Line. Jeg er en gammel traver og har hatt flere kroniske sykdommer i mange år. Det har gjort at jeg kan veldig mye om mine sykdommer og er ekspert på meg. Dette kunne skremt en lege som ikke var like trygg i rollen sin som Line. Men hun er flink. Hun lytter, argumenterer og hjelper til med å finne brukbare løsninger. Etter å ha hatt samme fastlege (ved samme kontor) i 36 år var jeg veldig spent på hva jeg kunne vente meg fra denne unge legen. Men så langt har det gått veldig bra, håper fortsettelsen blir like bra og at hun ikke lar meg kjøre over henne med mine meninger, men setter seg i førersetet.

Faglig flink og et godt medmenneske

Line Brekke er en meget empatisk og hyggelig lege. Henviser uten tvil, ser deg i øynene og viser at hun lytter. Tar seg god tid og bruker humor for å "løsne på stemningen", samtidig som hun opptrer profesjonelt og alvorlig overfor deg som pasient og andre instanser.

Anbefales på det sterkeste!