Gaute Nicolai Christensen

Autorisasjon (1989)

Gaute Nicolai Christensen er en av 7 fastleger i Råde

Siste vurderinger av Gaute Nicolai Christensen

Du blir sett

Gaute tar seg alltid god tid til å se, lytte og undersøke. Han følger opp til store deler av døgnet, og strekker seg lenger enn man normalt forventer av en lege. Trenger du erklæringer, henvisninger og en lege som forsvarer DEG, så er Gaute en bulldog som ikke gir seg. Han er ærlig og direkte, godt oppdatert faglig og selvinnsikt til når andre fagpersoner skal vurdere videre. Dette er en lege du vil ha med deg i stormen!
Noe ventetid må man regne med. Men det er det verdt! Ofte ledige timer til langt på kveld.

Fantastisk medmenneske

Har ikke ord over fornøyd jeg er med Gaute. Han har medfølelse, er en lege som har tid til meg som pasient. Er lyttende og kommer med fantastiske råd. Jeg kan virkelig anbefale Gaute.

Beste fastlegen

Meget flink og hører på pasientene. Jobber hardt for å finne ut hva som er galt og gir seg ikke. Sender deg videre hvis han mener det er best.

Betryggende rolig lege.

Jeg fikk tildelt Dr. Christensen som ny fastlege, etter å ha flyttet tilbake til Norge etter noen år i utlandet.
Gikk til første time med litt skepsis, da jeg tross alt hadde hatt samme fastlage i Norge i over 30 år før jeg flyttet ut. Dette hadde medført en relativ fyldig legejournal.
Etter et par sykehusopphold i utlandet følte jeg også behov for litt ekstra tid ved første møte, og gav beskjed om det ved timebestilling. (Forsøkte å bestille dobbeltime). Fikk da beskjed at Dr. Christensen ikke satte opp dobbelttimer.
Ved ankomst til bestillt time, fikk jeg en meget hyggelig mottakelse, og god tid og anledning til å forklare om sykehusoppholdet i utlandet. Fikk også en noen gode konkrete spørsmål rundt dette, samt noen av hans erfaringer med samme scenario.
Det tok ikke mer enn ca 5 minutter før min uro over p ha fått ny fastlege forsvant, og jeg følte stort sett på kontakt på lik linje med min tidligere fastlege.
Til tross for at Dr. Christensen informerte meg om at han ikke hadde rukket å gå gjennom hele min tidligere journal, som i følge han var på 197 sider. Egentlig ganske forståelig for min del. Dette fordi jeg fikk første konsultasjon bare noen få dager etter at jeg fikk tildelt fastlege.
Første konsultasjon for min del ble på nærmere 1 time, og jeg følte på den tiden overhodet ikke at han fremskyndet noen ting. Mins spørsmål ble besvart, mine opplevelser kommentert, og jeg følte meg hele tiden meget godt ivaretatt.
Etter konsultasjonen ble det tatt flere blodprøver, og endring i medisinering skjedde etter få dager, med bakgrunn av resultatet av blodprøvene.

En fantastisk flott lege!

Gaute Nicolai Christensen er en fantastisk lege som har gitt meg trygghet og den oppfølgingen jeg trengte. Han tar pasienten på alvor og har tid til å lytte og bruke tid på pasientene sine. Han er meget , dyktig, oppdatert, sympatisk, empatisk og behagelig. Han har alltid antennene ute og gir seg ALDRI før han når til bunns i sakene. Han sjekker opp absolutt alt og tar prøver og sender videre og er han i den minste tvil om noe, blir du sporenstreks sendt videre. Jeg er overlykkelig for å ha funnet en lege med sånn viten, medmenneskelighet og varme som Gaute. Samtlige jeg har snakket med som bruker han som lege kan gi det samme skussmålet. Jeg har aldri følt meg mere trygg og ivaretatt av en lege.
Ikke mange leger som jobber overtid i våre dager for å ivareta sine pasienter og som følger opp. Jeg har bare lovord å si om den mannen, som fortjener all mulig ros. - Ha en riktig god og vel fortjent ferie, for det fortjener du :)