Roongnapha Plaipetch

Autorisasjon (2004)

Roongnapha Plaipetch er en av 20 fastleger i Nes

Siste vurderinger av Roongnapha Plaipetch

GODT INNTRYKK AV LEGEN

Godt mottatt av min nye fastlege,i utgangspunkter var spent, men glad for jeg fikk et førstegang inntrykk og god kommunikasjon med legen , føler at fastlege valget kjennez rett for meg.

Veldig misfornøyd

Styr unna om du vil bli frisk. Jeg har byttet. Opplever henne som veldig skeptisk, og hun gir meg alltid en følelse av at hun ikke tror meg, selv med veldig konkrete, synlige problemer. Ikke opplevd dette hos tidligere fastleger.
Ser ut til å glemme hele sykdomsbildet, og en kronisk lidelse blir verre fordi hun kun fokuserer på en av gangen og ikke tar hensyn til den andre i behandling.
Vanskelig å få faste medisiner fra henne, hun har en gang uttalt "jeg skal hjelpe deg denne gangen", som om jeg ikke kommer til å få hjelp igjen.
Hun bruker veldig lang tid på å komme med tilbakemeldinger, til tross for at man purrer, dette forsinker start av behandling.
Så streng med å skrive sykmelding at det er vanskelig å bli frisk, til tross for at jeg har sagt tydelig i fra gang på gang.
Er også kronisk forsinket. Må alltid vente minst 20 min, stort sett 40, et par ganger har jeg ventet over en time.

Ikke fornøyd

Syns det er positivt at en lege er kritisk og stiller spørsmål, men det kommer et punkt hvor man føler legen ikke tror på deg/ikke tar ditt problem alvorlig. Jeg betalte 350kr for legetime og fikk ikke den hjelpen jeg skulle få. Virket ikke som om hun hadde forståelse for problemet jeg hadde, men hun sa hun likevel skulle henvise meg til gynekolog. Fikk aldri henvisning eller brev i posten. Kan ha skjedd en feil her i datasystemet, men jeg følte allerede under timen at hun ikke tok meg seriøst. Har ofte måtte vente 30-60 min til timen min også. Det kan være fordi hun tar seg god tid til andre pasienter, noe som er positivt, men jeg har ikke kjent på denne følelsen med henne. Alt i alt føler jeg ikke dette er riktig fastlege for meg og har derfor valgt å bytte. Ønsker en fastlege som lytter og er løsningsorientert.

Hold deg unna.

Alltid dårlig tid, tar seg ikke tid til pasienten, lytter ikke, og er alltid for sen.
Vil ha deg ut derifra kjappest mulig.
Svært ofte må en vente svært lenge ( opptil 1 t ) etter den timen en har fått .
Må mase for å få medisiner man går fast på, har aldri tid og er ikke interessert i å finne løsninger. Ringer aldri tilbake når hun blir bedt om det.
Denne legen er det bare å holde seg unna hvis man vil bli frisk!

Ikke så fornøyd

Byttet til Falck etter at jeg flyttet til området.
Er skuffet over måten jeg har blitt møtt på og savner min gamle lege. Føler hun er ganske kald og usympatisk, dessuten stresset og jeg føler ikke vi har god tid når jeg er inne hos henne. Føler meg avvist når vi er ferdige da hun knapt sier hade. Er under svangerskapsoppfølging hos henne nå, og det går greit, hun sjekker det som er krevd, men ingenting mer. Skulle ønske hun var hyggeligere. Er alltid forsinket, og får knapt sykemelding i forbindelse med graviditetsplager. Ble veldig overrasket og skuffet da hun hadde glemt å sende henvisning til ultralyd etter første kontroll. Anbefaler å finne en lege med gode omtaler, de dårlige omtalene er gitt med god grunn.