Mohammad Sidiq Faizi
Mann, 66 år
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Veldig frustrerende, tar meg ikke på alvor og virker irritert når jeg stiller spørsmål. Hadde 5-6 besøk til denne legen og fikk ikke hjelp en eneste gang, reiste frustrert hjem hver gang.
Denne legen ble automatisk tildelt meg da jeg flyttet til Norge for 3 år siden men etter noen besøk valgte jeg fort å bytte fastlege både for meg selv og datteren min.
Her var det bare å flytte både kone og barn vekk så fort som mulig. Utrolig dårlig, lavmål.
Et av mange eksempler: Babyen vår hadde væsking i navlen 3 måneder etter fødsel. Denne legen sa at vi kunne komme tilbake om 6mnd hvis det fremdeles var væsking(!!).
En rask telefon til helsestasjonen for å få bekreftelse på at dette var greit - dette var selvfølgelig ikke greit og de fiksa navelen hennes på 5 minutter med Lapis. Vi fikk også klar beskjed om at dette kunne føre til infeksjon hvis det gikk over for lang tid.
Det mest horible med hele saken er at jeg umiddelbart satt datteren vår venteliste hos en annen lege og da fikk vi innkalling fra Kalnes to dager senere for inspeksjon av navelen.
Kona mi hadde også flere dårlige opplevelser med egne helsebesøk og fikk byttet til en annen fastlege ASAP.
Hissig og nedlatende. Mulig rent faglig våken men sosiale antenner mangles. Setter seg over meg som pasient. Også over sykehuslege som i mitt tilfelle. Kommuniserer utydelig. Overarbeidet? Holder/styrer sin tid dårlig og lar dette gå ut over pasientene. Gir upresise beskjeder som han selv ikke journalfører. Mine observasjoner også på venterommet ovenfor andre pasienter. Brukte laaang tid på meg. Plutselig geleidet han meg helt ut i gangen utenfor legesentret. Støtende adferd ovenfor meg. Anbefales ikke!
Gjør litt raske vurderinger for hva han selv tror du tenker. Virker litt nedlatende når han svarer på dette ved å være regelrett avvisende.
Retter seg litt inn når man forklarer seg videre, som er et positivt tegn. Det negative er at ikke alle pasienter umiddelbart klarer å forklare seg tilstrekkelig når de blir møtt med motstand når de forsøker å forklare seg.
Utenom akkurat dette er det enkelte opplysninger som han heller ikke oppfatter som han burde.
F.eks. grunnen til at jeg kom dit.
Usikker på om dette var bevisst eller ikke, men han bruker kort tid på å faktisk lytte etter han har gjort opp en formening.
F.eks. fokusere på et annet problem som jeg selv sier ikke er et problem for meg.
Nå var dette problemet ganske åpenlyst, så det er kanskje ikke rart hvis han misoppfattet situasjonen, men jeg vet selv hvorfor jeg kommer og kan svare for det selv.
Så er systemet også presset, så det er forståelig hvis det går litt raskt i svingene av og til.
Men det er tross alt du som går til legen for dine problemer, og helsepersonell skal i utgangspunktet samarbeide med pasienten. Det sier jeg som helsepersonell selv.
Jeg forstår at noen pasienter kan være påståelig, men det kan man ikke vite hvis man ikke har en samtale med pasienten - å ha tanker rundt sin tilstand er ikke det samme som å være påståelig.
Jeg som helsepersonell hadde naturligvis gjort opp noen tanker om å se ting i sammenheng med hverandre.
Når det helt klart er legens vurdering til slutt, så er det også informasjon relevant for å se det større bildet.
Jeg ønsket å dele mine tanker, men ble avvist på dette, og ble henvist til atter en time.
Jeg skal flytte, så da kan jeg ikke gjøre noen videre vurderinger, ettersom det var bare to timer.
Det er vanskelig å si om dette bare er et umiddelbart inntrykk eller et vedvarende problem.
Han virker dedikert til å jobbe metodisk, så derfor er dette ikke en direkte negativ omtale.
Han virker ellers hyggelig, engasjert på sin måte, og virker trygg på seg selv og generelt sett dyktig.
Jeg tror man kanskje bør gi relasjonen litt tid for å gi rom for begge parter og kanskje gi ham en sjanse, men savner som sagt at han tar seg litt mer tid på å forstå ditt utgangspunkt heller enn sitt eget.
Tar aldri telefonen, tvibges til å fysisk møte for å få informasjon om oppfølging.
Slumsete informasjon til pasient, og glemmer oppfølging.
Vis flere...