Amund Holand

Lægene i Gamlebyen ANS

2003

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Lægene i Gamlebyen ANS
Laboratoriegaten 100 1632 Gamle Fredrikstad
Amund Holand er en av 68 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Amund Holand

Anbefales ikke

Ikke så mye annet å si enn at jeg er meget missfornøyd med denne legen. Oppfatter han som lite interessert og lyttende. Har evig nok med å klappre på tastaturet. Føler meg ikke hørt eller sett. Virker som om han har null interesse i å sette seg inn i hva man har og si. For første gang mister jeg ordene mine i møte med en lege.

Tapt seg

Da jeg begynte hos Amund Holand følte jeg at jeg fikk verdens beste lege. Men etter et par år er alt det jeg syntes var flott borte vekk. Han virker stresset, er overlegen og lite sympatisk. I noen tilfeller har jeg opplevd han som spydig og arrogant. De andre legene på kontoret hilser hyggelig på pasientene sine på venterommet. Holand løper forbi uten å se hvem som sitter der en gang.

Nei.. dessverre blir det legebytte på meg. Håper han kommer ned på jorda igjen og finner frem den gode legen han en gang var!

Alt annet enn imponert.

For dårlig tid, ser mer ned på tastaturet enn å snu seg mot pasienten og lytte, lite interesse til å høre på pasientens misstanker om hva som kan være galt. bagatelliserer alvorlige lidelser ved ikke å sette i gang brede utredninger. Jeg mener han har for lett for å skrive ut resepter i stedet for å hjelpe til med å formidle/henvise pasient til spesialister.

Stresset mann

Ikke fornøyd med denne legen. Hadde tydelig ikke kompetanse på min sykdom som gjorde at det tok et halvt år før jeg kom meg til spesialist. På kontoret hamrer han løs på tastaturet og gir et inntrykk av at målet er å få deg raskest mulig ut igjen så han kan fortsette med neste pasient. Er sikkert faglig dyktig på sine områder, men virker lite interessert i å høre på hva pasienten selv har å si og foreslå. Har byttet.

Grundig, flink og hyggelig

Jeg opplever at Holand tar pasientene, både voksne og barn, på alvor. Han undersøker grundig, forklarer godt og henviser videre når det er nødvendig.
Han er effektiv og forklarer hva han gjør når han undersøker, og sier hva han skriver i journalen slik at pasienten vet hva som foregår.

Svært sympatisk lege

Svært sympatisk lege. Lytter og tar meg på alvor. Hører på det jeg har å si. Kan anbefale ham.

Meget dyktig.

Tar seg god tid til forstå problemer,blid å hyggelig trass i en stressende hverdag. Stiller opp der jeg trenger han.

En meget oppdatert og kunnskapsrik lege

Har bare hatt han som lege i seks uker etter bytte fra annen lege i Fredrikstad.Men i det man setter seg i stolen oppstår en meget god og forklarende kommunikasjon hele veien. Han lytter, forklarer og anbefaler på en meget god måte.Han virker genuint interessert i å hjelpe deg med dine helse problemer. Du får den tiden som trengs til samtale.Han er relativt ung, men for meg betyr det at han er en lege i tiden - en lege som kan dagens medisin. Han er utrolig dyktig til å forklare medisinens virkning og kombinasjon med forskjellige preparater.
En klar anbefaling fra en som har truffet på mange lege typer gjennom 47 år.

Gjør jobben sin skikkelig

Jeg føler han tar seg tid selv om han har dårlig tid, han er ofte langt over skjema sitt og det er ikke så heldig. Men jeg syntes også han kjemper for å finne ut hva som virkelig er galt. Jeg kom til han som ny pasient med verdens tykkeste journal. Andre leger ville kanskje bare lagt det i et arkiv. Men han satt opp en dobbeltime og gikk igjennom den tidligere sykehistorien med meg for å finne ut av hva som kunne være galt. DET er suverent! Han har også vist meg bilder, forklart og lært meg om sykdommen som jeg har. DET har INGEN andre gjort før. Så jeg tar av meg hatten for Holand!