Annette Øverby

1 vurdering

Siste vurderinger av Annette Øverby

Suveren psykolog

Klinikk: Annette Øverby Skrevet

Jeg gikk til henne over en 10 års-periode. Noen ganger oftere, andre perioder sporadisk. Hun var ærlig (man må tåle litt ærlig og direkte feedback fra henne), men genuin og omsorgsfull. Hun er veldig intelligent og våken. Jeg føler hun er ganske effektiv. Jeg må si hun reddet meg. Jeg anser meg selv i dag som en person med god psykisk helse. MYE takket være henne. Jeg kan forstå at folk synes hun kan være litt utålmodig og direkte. Men hun vil klientens beste og hun er særdeles dyktig. Jeg vil absolutt anbefale henne.

Utrygg og stresset

Klinikk: Annette Øverby Skrevet

Opplevde Øverby som utrygg og stresset.

Hun påførte meg sine oppfatninger uten å lytte til hva jeg sa - uten å lytte til min fortelling, til mine ønsker og behov.

Jeg passet kanskje ikke inn i hennes skjematiske/teoretiske/personlige oppfatninger av hva som er veien videre.

Alle er ikke like, og jeg følte meg, som individ og enkeltmenneske, fullstendig overkjørt og dominert. Jeg skulle passe inn i hennes system, og hun slet med min motstand mot dette. Jeg er ikke henne, og det forsto hun ikke. Jeg er ikke generell, men individuell. Det som er riktig for henne er ikke nødvendigvis riktig for meg.

Hun satte ikke seg selv til side og så meg, for mine behov.

Som å gå på en massasje, og be om fast trykk på nakke og skuldre, og så sier terapeuten, nei, i dag blir det mykt trykk på en fot.

Anbefales ikke.

Svært god og kunnskapsrik

Klinikk: Annette Øverby Skrevet

Annette er den beste terapeuten jeg noen gang har hatt. Hun lytter og er empatisk, men utfordrer også dersom man er fastlåst. Hun oppfordrer til å tenke nytt og forsøke nye metoder og har mye kunnskap og verktøy å bruke for å hjelpe deg til å komme videre. Hun kan faget sitt og er også åpen for nye metoder.

Avbryter og avviser

Klinikk: Annette Øverby Skrevet

Jeg opplevde Annette Øverby som dømmende, avbrytende, avvisende og irritabel. Hun kunne se ned, se bort, tydelig irritert og fremsto tydelig lei av meg som klient. Dette uttrykte hun også - i klare ordelag. Hun etablerte ikke trygghet, og jeg følte meg ikke ivaretatt. Jeg avsluttet behandlerrelasjonen etter 4 år.