Eva Fohlin Apelseth

Psykolog

Autorisasjon (2002)

Eva Fohlin Apelseth er psykolog i Bergen

Siste vurderinger av Eva Fohlin Apelseth

Varm, empatisk og flink psykolog.

Klinikk: Eva Fohlin Apelseth Psykologspesialist Skrevet

Apelseth er en psykolog som er faglig dyktig, og samtidig flink til å vise både medfølelse og engasjement. Hun gjør sitt ytterste for å trygge en forskremt pasient. Når man først får til å åpne seg, er det tydelig at Apelseth er interessert og virkelig ønsker å hjelpe. Hun jobber, etter hva jeg forstod, mye ut i fra metoden sensorimotorisk psykoterapi. Dette kan være en helhetlig og god metode for bearbeidelse av traumer som også har satt seg i kroppen. Når det kommer til stykke så avhenger god og effektiv behandling veldig mye av personlig kjemi mellom pasient og behandler. For min del så fungerte det dårlig da Apelseth og jeg ikke hadde god kjemi, mer pga meg enn henne. Dette til tross for at jeg mener at hun er en flink terapeut. Kjemien mellom oss ble ekstra dårlig når jeg ble trigget av minner og falt litt tilbake til tenårings-stadiet i timene. Det oppstod da mange misforståelser som jeg ikke var i stand til å rette opp i. Dersom hun jobber bedre med voksne pasienter enn ungdommer, så kan jo det muligens ha noe med saken å gjøre. Hun var derimot god på å uttrykke medfølelse og omsorg for enda mer barnslige følelser og reaksjoner som kom frem. Jeg likte henne godt, og skulle ønske vi hadde hatt bedre kjemi i terapi-rommet, slik at jeg kunne klart å få bedre nytte av kompetansen hennes.
Om du leter etter en terapeut som er trygg og god på traumebehandling, basert på bl.a. sensorimotorisk metode, så er Apelseth absolutt verdt å prøve.

Eva er en helt fantastisk behandler

Klinikk: Eva Fohlin Apelseth Skrevet

Eva er den mest empatiske og dyktigste behandleren jeg noen gang har hatt. Hun ga meg selvtillit der jeg hadde ingen, og hun lytter utrolig godt til følelsene som skjer hos meg som pasient og så ting hos meg som jeg ikke klarte å merke selv. Det har ingen klart før eller siden like godt som Eva. Jeg følte meg aldri ubekvem i stolen foran Eva, jeg følte meg bare veldig godt ivaretatt og i de beste hender. Anbefales på det høyeste. Denne erfaringen er fra min behandling hos henne fra 2014 til 2015 i en tidligere jobb hun hadde.