Sverre Bjørnstad

Psykolog

Autorisasjon (1980)

Sverre Bjørnstad Telefonnummer913 37 466913 37 4 ...
C.J. Hambros plass 5 0164 Oslo
Sverre Bjørnstad er psykolog i Oslo

Siste vurderinger av Sverre Bjørnstad

Veldig fornøyd

Klinikk: Sverre Bjørnstad Skrevet

Det var fint å komme til en erfaren psykolog som viste forståelse og hadde kunnskap om det jeg slet med. Han var rolig, lyttende og kom med forslag til metoder tidlig. Hadde vært hos 2 psykologer før han, men det var først her jeg følte meg forstått.

Trygg, lyttende, tillitsvekkende og kunnskapsrik - en svært dyktig psykolog.

Klinikk: Sverre Bjørnstad Skrevet

Sverre er meget lyttende, opptrer støttende, er tydelig og kommer alltid med nyttige tilbakemeldinger og refleksjoner.
Jeg føler meg veldig godt ivaretatt og han har virkelig hjulpet meg gjennom våre samtaler og gitt meg verktøy jeg har hatt stor nytte av i hverdagen.
Evig takknemlig.

Lite lyttende

Klinikk: Sverre Bjørnstad Skrevet

Opplevde at han ikke lyttet til hva jeg opplevde som vanskelig, og han husket dårlig hva vi hadde snakket om i tidligere timer. Han virket ofte fjern og uinteressert.

Da han ikke lyttet, ble også innspillene hans skivebom. De hadde gjerne funket hvis problemene mine var de han hadde fått for seg at jeg hadde. Da jeg var negativ til den ene løsningen han hadde sett for seg, noe jeg begrunnet med at det ikke gikk på det jeg opplevde som vanskelig, avsluttet han terapien.

Det kan hende han er til hjelp for noen, men for meg ble hele opplegget en stor påkjenning i en allerede svært vanskelig periode.

Jeg har tenkt på å gi en tilbakemelding helt siden det skjedde - her kommer den.

Klinikk: Sverre Bjørnstad Skrevet

Etter en lang ventetid dro jeg til Sverre Bjørnstad for å endelig løse opp i konflikter og saker. Noe av det har jeg bært på i mange år, og noe var oppstått nylig.

Vi hadde en helt kurrant første time hvor han forsøkte å stille meg spørsmål fra et skjema for å bli kjent med meg, og forsøke å forstå meg og min situasjon. Dette var helt OK.

Men allerede tidlig i andre time endte jeg opp med å bli fortalt at jeg "ikke har noe her å gjøre". Sjeldent i mitt liv har jeg blitt møtt med så lite empati og forståelse som det psykolog Bjørnstad møtte meg med.

Mannen hadde jo ennå ikke hørt hva jeg slet med. Jeg forsøkte å sette ord på det, men det er nå ikke noe man pøser ut ved første skjema, eller andre møte. Hadde det vært så enkelt hadde jeg ikke hatt et problem til å begynne med.

Jeg foreslår at Bjørnstad lærer seg å lytte, og muligens stille oppfølgingsspørsmål som beveger seg noe mer enn på ytterste overflate. Ved overfladiske spørsmål kan det fort hende at svarene blir likedan.

Fra mitt perspektiv drar man simpelthen ikke til en psykolog for å prate, om man ikke virkelig har en bør eller lignende som man bærer rundt på! Jeg hadde derfor forventet mer av en erfaren psykolog. Han viste ingen forståelse eller medfølelse for min situasjon, og stilte få spørsmål.

Med denne samlebånds-dynamikken hvor man må bevise sin rett til å bli behandlet av psykolog Bjørnstad i løpet av en til to timer, eller bli erklært som fullstendig uegnet for videre oppmøte, har jeg lite annet å si enn at jeg anbefaler alle andre å dra et annet sted om du ønsker å bli møtt som et voksent, seriøst menneske.

Dette var en skrekkelig opplevelse, etter over et halvt år i kø for å få hjelp og behandling!

Mvh.