Profilbilde

Mette Lyberg Rasmussen

Profilbilde
Psykolog Mette L. Rasmussen

Psykologspesialist Mette Lyberg Rasmussen driver privat psykologpraksis sentralt på Majorstuen i Oslo.

Jeg har nær 20 års bred erfaring som psykolog, med spesialkompetanse innen samtaleterapi og oppfølging av mennesker ved livskriser, sorg, traumer og selvmord. Jeg tilbyr samtaleterapi, råd og veiledning til voksne over 18 år på dag og kveldstid.

Jeg tar imot mennesker med de fleste typer psykiske vansker og symptomer, samt med mellommenneskelige problemer i privat- og arbeidsliv. Jeg holder til i lyse og hyggelige lokaler like ved t-banestoppet på Majorstuen. Du kan lese mer om meg og hva du kan få hjelp med ved å gå inn på min hjemmeside.

Ved siden av mitt kliniske virke har jeg interessert meg for forebygging av selvmord. Jeg har en doktorgrad på selvmord hos unge menn fra Universitet i Oslo i 2013, og en post doc på hjelpsøking og selvmord. Sammen med to kollegaer utarbeidet jeg den nasjonale veilederen: Etter selvmordet. Veileder om tiltak for etterlatte ved selvmord (Helsedirektoratet, 2011).

Ta gjerne kontakt på epost eller tlf, eller gå inn på min nettside, for mer informasjon eller om du ønsker å bestille time.

Epost: mettelybergrasmussen@gmail.com

Autorisasjon (2002)

Mette Lyberg Rasmussen er psykolog i Oslo

Siste vurderinger av Mette Lyberg Rasmussen

Psykolog som strekker ser langt for pasientene

Klinikk: Psykolog Mette L. Rasmussen Skrevet

Mette er helt rå, hun er klok, varm, stiller opp, bryr seg, forklarer, leser pasienten godt, er rolig, viser empati, tar seg tid, lytter, forstår, ordner opp, støtter, gir håp, holder det hun lover. ringer alltid opp igjen, er alltid høflig og blid. og hun strekker seg langt for meg som pasient.

jeg var i en krise og hadde nok ikke klart meg uten hennes snarrådighet og tid.

hun skaper tillit til pasientene og jeg føler meg alltid trygg på hennes råd.

Hun står virkelig på for pasienten og maser på andre instanser som kobles inn for og få fortgang i prosesser. hun følger alltid opp og stiller opp på møter ol utenfor kontoret også

Mette er helt topp