Sivert Straume

Psykolog

Autorisasjon (2008)

Sivert Straume er psykolog i Bergen

Siste vurderinger av Sivert Straume

Få det overstått - kom deg ut

Klinikk: Bypsykologene AS Skrevet

Fra du kommer til du går virker det som alt han vil er å få deg ut av sitt kontor.

Begynner med skjemaer som du skal fylle ut, dette tar sikkert 20-25 minutter mens han sitter på PC og gjør andre ting.

Han virker også veldig ivrig på å få deg tilbake så fort som mulig sånn at han kan grabbe til seg 1.860 kroner fra dag en gang i uken.

Han snakker til deg som et barn og ser ned på deg. Styr unna.

Hei,
Det var leit at du fikk en så dårlig opplevelse på så mange måter. Noen oppklaringer:
Alle klienter blir bedt om å fylle ut et pasientkort før timen. Dette enkle skjemaet sparer pasienten for å bruke tid på å ta opp denne informasjonen muntlig i timen. De som ikke har gjort det før timen blir bedt om å gjøre det når timen starter. Da setter jeg meg bort til kontorpulten og gjør forarbeid eller etterarbeid. Skjemaet pleier å ta mindre enn fem minutter å fylle ut. Her er skjemaet klientene blir bedt om å fylle ut https://bypsykologene.no/wp-content/uploads/2013/01/Pasientkort-Bypsykologene-ny.pdf.
I noen tilfeller, når klienten ber om en bredere undersøkelse, foreslår jeg at den fyller ut et mer omfattende spørreskjema som tar lenger tid å fylle ut. Likevel sparer det oss for tid i konsultasjonen sammenlignet med hvis hvert spørsmål skulle besvares muntlig. Her er skjemaet: https://bypsykologene.no/wp-content/uploads/2013/02/Selvrapportskjema-Bypsykologene.pdf
Alle klienter er hjertelig velkommen tilbake, og jeg foreslår ny time i henhold til det jeg tror er klientens behov. Likevel har jeg forståelse for at noen opplever prisen som for høy. Det er ikke riktig at jeg forsøker å holde på pasienter for inntjeningens del. På nettsiden vår har vi en knapp under "Bestill time" knappen, som heter "Billigere alternativer". Den leder til denne nettsiden: https://bypsykologene.no/billigere-behandling-andre-steder/
Klientene mine er fine folk jeg er glad for å få møte og som jeg respekterer. Jeg er lei for at jeg har snakket til deg på en måte som har ledet deg til å tro annerledes.
Jeg håper du får en bedre opplevelse neste gang du søker hjelp!

Besvart av Sivert Straume

Angrer sårt

Klinikk: Bypsykologene AS Skrevet

Var ok i starten, men så ble jeg gradvis verre av psykologtimene. Han virket også manipulerende og respektløs til tider.

Hei,
Leit å høre at du ble verre av behandlingen du fikk. Slik skal det ikke være. Hos oss bruker vi et systematisk tilbakemeldingsverktøy for å prøve å fange opp negativ utvikling, og når det skjer prøver vi så godt vi kan å justere behandlingen eller hjelpe klienten videre til et sted den kan få behandling som passer bedre.
Jeg er lei for at du til tider opplevde meg respektløs og manipulerende, og jeg beklager det jeg har sagt eller gjort som har gitt deg den opplevelsen. Noen ganger bommer jeg med det jeg sier eller gjør for å hjelpe folk. Jeg skulle gjerne visst hva det var jeg gjorde eller sa som ble feil, så jeg kan lære av det. Takk hvis du vil sende meg en melding om hva det var. Om du vil være anonym kan du bruke kontaktskjemaet vårt og bare la være å skrive inn persondataene dine.

Besvart av Sivert Straume

Hyggelig, lyttende, konstruktive innspill

Klinikk: Bypsykologene AS Skrevet

Har vært hos Sivert 5 ganger og er svært fornøyd så langt - også prisen tatt i betraktning. Jeg kom raskt til og begynte med en dobbeltime, deretter enkle timer.

Han lytter godt, stiller gode spm for oppklaring, holder fokus når jeg har lengre digresjoner, gir hjemmelekser og tegner/forklarer. Noen ganger utfordrer han og gir en god realitetsorientering/forankring sammenlignet med subjektiv synsing fra venner om de gir råd.

Liker godt verktøy han gir og ser at det virker.

Klar anbefaling som en god investering for fremtiden.