Øyvind Østberg Sundseth

Øyvind Østberg Sundseth er psykolog i Oslo

Siste vurderinger av Øyvind Østberg Sundseth

Styr unna

Klinikk: Christiania Medisinske Senter Skrevet

Ble utredet i februar og hørte ALDRI noe igjen fra dem. Jeg har forsøkt å kontakte dem flere ganger, men uten hell. Må nå starte ny prosess. Styr for all del unna!

Styr unna!

Klinikk: Øyvind Østberg Sundseth Skrevet

Det er over 12 uker siden jeg var hos denne nevropsykologen for å utredes for adhd og jeg har ennå ikke fått resultatene. Fastlegen min har sendt han flere purringer uten at noe har skjedd. Når jeg var der spurte jeg hvor lang tid jeg kunne forvente at det skulle ta og da sa han 1 til 2 uker.

Selve opplevelsen av utredningen var også lite tillitsskapende og de virket dårlig forberedt. Mens jeg satt og ventet på timen min overhørte jeg en diskusjon hvor en assistent ikke forsto eller var usikker på hvordan de skulle regne ut scoren på resultatene på testene som var utført. (Hvordan skal jeg føle meg trygg på at resultatet mitt er riktig scoret når jeg en eller annen gang mottar det, når personalet ikke føler seg kompetente på det området?).

En annen ting som virket veldig uprofesjonelt var at ca halvveis ut i testen måtte personen som utførte den gå og en annen tok over. Det kan være ganske slitsomt å ta en slik test, så det å måtte forholde seg til mange forskjellige personer underveis er ugreit. Det er ikke nevropsykologen som utfører testen det er en assistent.

Nevropsykologen har heller aldri registrert betalingen for timen så den har ikke blitt oppført på helsenorge under egenandel, noe som resulterer i at jeg betaler mer enn jeg skal i forhold til å ha nådd frikort.

Generelt dårlig inntrykk av han som nevropsykolog, han virket stresset og skribla bare ned noe på et ark under samtale delen av utredelsen. Han fremstår som uryddig og lite tillitsvekkende. Styr unna!

Behagelig og hyggelig

Klinikk: Øyvind Østberg Sundseth Skrevet

Når jeg var inne å testet meg i dag så må jeg ærlig innrømme at alle disse anmeldelsene skremte meg litt på forhånd, men jeg ble møtt av en hyggelig mann. Han spurte konkrete spørsmål og som alle leger ville gå fort frem uten masse avsporinger, men det var veldig behagelig og jeg følte at han lyttet. Del 2 var en like hyggelig opplevelse når jeg ble møtt av en dame som smilte og gjorde det slik at jeg følte meg hjemme i rommet og med henne.

Useriøs og trist måte å behandle pasienter på

Klinikk: Øyvind Østberg Sundseth Skrevet

Det første jeg vil si til deg som leser dette er: kan du bli henvist et annet sted, gjør det. Jeg følte meg ikke godt mottatt av Øyvind på første del av utredningen. Jeg ble avbrutt da jeg svarte på spørsmål han stilte, og følte at informasjonen jeg ga og hvorfor jeg var der ble bagatellisert under hele første del av utredningen. Del nr. 2 av utredningen foregikk relativt greit.

Etter utredningen var gjennomført fikk jeg beskjed om at jeg ville få svar innen 4 uker. Det er nå gått 2 mnd uten at jeg har fått noen form for info, og jeg får heller ikke svar på hverken mail eller telefon. Da jeg ringte resepsjonen fikk jeg heller ingen hjelp. Jeg ble bare bedt om å sende en mail til den jeg skulle ha fatt på, noe som er utrolig frustrerende når man ikke får svar på mail.

Det hele er bare trist og useriøst.

Useriøs! Aldri fullført rapport etter undersøkelse!

Klinikk: Øyvind Østberg Sundseth Skrevet

Jeg var på nevropsykologisk undersøkelse hos Øyvind Sundseth i forbindelse med psykologisk utredning. Det er nå gått over 4 måneder uten at hverken jeg eller fastlegen (som sendte henvisningen) min har mottatt noen rapport fra undersøkelsen.
Han er umulig å få tak i på telefon, og da jeg besøkte kontoret hans var han ikke til stede.
Etter å ha purret gjentagende ganger på mail og sms fikk jeg et svar på sms at rapporten ville bli sendt til fastlegen min løpet av noen dager. Dette ble aldri gjort, og han er nå igjen umulig å få tak i.