Torfinn Espedal

1 vurdering

Siste vurderinger av Torfinn Espedal

Anbefales ikke

Klinikk: Dialog Psykologsenter AS Skrevet

På bakgrunn av at jeg har vært pasient hos han i 2 år vil jeg ikke anbefale denne psykologen. Selv om det er vanskelig å måle bedring fordi det er så subjektivt har jeg inntrykk av at denne psykologen egentlig ikke er så interessert i å nå noen mål eller finne ut av hva som kan være årsaken til dine plage. Han kan være bastant og veldig sta på sine standpunkter. Det er lite rom for refleksjon og analyse. Det hjelper heller ikke at han ikke noterte noe ila de 2 årene jeg gikk der. Som kjent er hukommelsen selektiv hos oss alle også psykologer. Jeg opplevde gang på gang at han ikke tok opp tråden fra sist - det kunne være ting som var viktige å gjenoppta. Dette gjorde at jeg etter hvert mistet tilliten til han, og han virket på slutten litt kynisk og på grensen til arrogant i sine uttalelser. Dette er nok ikke en psykolog som er opptatt av måloppnåelse ei heller å gi pasienten styrke og tro på å mestre de utfordringene man kommer med. Men det som jeg opplevde som mest negativt er nok en opplevelse av manglende forståelse og empati. Det kan være smertefullt å oppleve når man søker råd og hjelp for sine plager - ikke minst også med tanke på at man investerer en del penger på et slikt prosjekt. Heldigvis skal denne psykologen snart gå av med pensjon. Det jeg vil trekke frem som bra er at han er avtalespesialist - det blir det dessverre bare færre og færre av som har.