Berit Aune

Gynekolog

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1984)

Berit Aune Telefonnummer77 68 73 1377 68 73 ...
Stortorget 2 9008 Tromsø
Berit Aune er gynekolog i Tromsø

Siste vurderinger av Berit Aune

En god lege

Klinikk: Berit Aune Skrevet

Hun får meg til å slappe av, hun oppfører seg som et normalt menneske selv hun er lege...
Hun fremstår som å ha god faglig tyngde, trygg I sitt fag, forklarer alt hun Gjør. Ja, rett og slett en slik lege som vi alle ønsker oss.

Den beste gynekologen jeg har hatt

Klinikk: Berit Aune Skrevet

Berit Aune er en veldig hyggelig lege, kommuniserer godt, er lett og forsiktig på hånda og får meg som pasient til å føle meg avslappet og trygg under undersøkelsen. Jeg vil anbefale henne på det sterkeste.

Får ikke kontakt

Klinikk: Berit Aune Skrevet

Har ringt i flere måneder for å få time...lagt igjen beskjed, men hun ringer ikke tilbake! Utrolig sløvt!!

Smertefullt og traumatiserende

Klinikk: Berit Aune Skrevet

Gikk hit for å få satt inn minispiral, som jeg ble forsikret om at jeg kunne bruke selv om jeg ikke hadde vært gravid tidligere. Bestilte time på den mest gunstige tiden i min syklus og hadde selv med spiralen til legen. Jeg er tidligere konisert, noe jeg understreket, da jeg var engstelig for at dette skulle komplisere innsettelsen på noen måte.

Gjorde legen oppmerksom på at jeg var nervøs, og hun stilte seg svært uforstående til dette og spurte "hva er du redd for? at det skal gjøre vondt?" i en tone som jeg opplevde skarp og ubehagelig. Hele behandlingen skjedde svært fort og uten at jeg fikk noe informasjon om hendelsesforløpet, selv om jeg hadde bedt om dette. Legen var tydelig preget av å ha det travelt og tok seg ikke tid til å ta hensyn til mine behov.

Jeg fikk umiddelbare smerter og blødning, hvorpå legen avfeide dette kort med at "det ikke skulle gjøre vondt, og hvis det gjorde det så kom det til å gå fort over" og at jeg "kunne ta en ibux eller noe." Jeg ble deretter sittende på venterommet i nesten en hel time! før smertestillende tok så mye at jeg klarte å stå oppreist og komme meg derfra. Sekretæren var den eneste som uttrykte bekymring, legen hentet inn tre andre pasienter i løpet av tiden.

I de tre månedene som fulgte hadde jeg konstante smerter og blødninger, tidvis så sterke at det resulterte i flere besøk på legevakt og voldsom angst. Ved telefonisk kontakt med legen kort tid etter innsettelsen ble jeg forsikret om at alt var i orden og følelsen av at jeg måtte "ta meg sammen." Jeg valgte etter to måneder og henvisning fra legevakt å oppsøke en annen gynekolog for kontroll, (sjøvegan) da jeg var svært bekymret og opplevde Berit Aune avvisende og lite forståelsesfull, og hadde ingen tro på at en eventuell kontroll hos henne ville bli utført med den nødvendige forsiktighet. Jeg opplevde for første gang i mitt liv en overveldende angst omkring en gynekologisk undersøkelse, uten tvil grunnet smertene og min ubehagelige opplevelse hos Berit Aune, men ble godt mottatt og kunne utføre kontrollen. Undersøkelsen viste at spiralen var korrekt plassert, men legen reagerte sterkt på måten innsettelsen ble utført. Bl.a. var det ut fra min beskrivelse usannsynlig at jeg i hele tatt ble undersøkt korrekt for å se om innsettelse kunne være problematisk.

Alt i alt vil jeg absolutt ikke anbefale henne til noen, ikke på bakgrunn av min uheldige reaksjon på spiralen, men den svært ubehagelige måten jeg ble mottatt og den mangelfulle oppfølgingen. Jeg tenkte lenge på å konfrontere Berit Aune med min opplevelse, da det lenge hadde innvirkning på mitt privatliv, men valgte å fokusere på å legge det bak meg.

Ikke å få tak i

Klinikk: Berit Aune Skrevet

Har i flere uker prøvd å ringe kontoret. Kommer til telefonsvarer som forklarer at hun ikke har sekretær i dag og at man må legge igjen beskjed. Ikke ringt tilbake.