Yngvild Skåtun Hannestad

Yngvild Skåtun Hannestad er gynekolog i Bergen

Siste vurderinger av Yngvild Skåtun Hannestad

Kjempe fornøyd

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Jeg har vært hos Hannestad ved to seperate annledninger og er kjempe fornøyd. Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i de negative kommentarene som står på denne siden. Hun er omsorgsfull og ematisk. Tar seg god tid å forklarer. Og selve undersøkelsene går så smertefritt som mulig. Veldig glad for at jeg har blitt henvist til henne. Anbefales på det varmeste!

Dårlig gynekolog

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Kan ikke anbefale hannestad sur og lite proff. Jeg syntes undersøkelsen var utrivelig.hun bryr seg ikke om smerter

Lite empatisk,irritert og spydig.

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Hadde en forferdelig opplevelse da jeg skulle til GU hos denne legen. Hun var kald og ble tydelig irritert da jeg sa jeg gruet meg. Hun sa to ganger at hun kom til å gi seg om ikke jeg slappet av. Jeg gråt stille hele undersøkelsen. Ble ikke tilbudt papir for å tørke tårer eller meg selv etter undersøkelsen. Hun sa kort at jeg burde forberedt meg før GU så jeg ikke strammet slik. Er selv i "samme bransje" og har aldri opplevd maken. Skrekk, rett og slett.

Aldri mer

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Utrolig lite empatisk og forståelsesfull da jeg sa jeg fikk smerter ved undersøkelsen. Jeg fikk beskjed om å ta meg sammen ellers måtte vi bare avslutte timen. Tårene trillet av smerter og skrekk da vi fullførte timen. Har aldri opplevd lignende.

Ikke god på å møte engstelige pasienter

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Rask og effektiv lege men virkelig dårlig på å hjelpe pasienten til å klare å slappe av. Da jeg var anspent ved gyn. u.s. sa legen i en kald tone: "Hvis du ikke slapper av kan jeg ikke undersøke deg". Jeg ble overrasket over at hun ikke gjorde noe forsøk selv på å berolige meg i situasjonen. Det ville jo gjort hennes eget arbeid mye enklere. Jeg synes det er ugreit at pasienten blir gitt hele ansvaret for å slappe av da dette nettopp i stor grad handler om relasjonen til legen. Gynekologer må inneha forståelse for ulike vansker folk kan ha ved slike undersøkelser, og handlingskompetanse for å møte dette på en god måte. Det som kunne hjulpet kunen f.eks. være å si: "Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli enklere for deg under undersøkelsen ?" Men det hjelper jo heller ikke å si dette om man ikke gjør det med vennlighet. Jeg vil anbefale legen å lese litt eller kurse seg / fordype seg i metoder for å berolige engstelige pasienter. Jeg fikk heller ikke svar på det ene spørsmålet jeg hadde. Jeg har selvsagt ikke gått dit flere ganger da jeg trenger en som er mer imøtekommende.