Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Bryggen 13 5003 Bergen

Siste vurderinger av Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Helt fantastisk person og lege!

Lege: Ingeborg Bøe Engelsen Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg har det mye mye bedre etter å ha gått til Engelsen nå i 2 år! Jeg opplever at hun tar meg på alvor, bruker alle ressursene hun har tilgjengelig for å gi meg god behandling og bryr seg om oppfølging og livskvaliteten min.

Jeg har til tider fått dårlige nyheter men hun viser alltid at hun ikke har gitt opp og prøver å finne løsninger. Som en syk ung kvinne har jeg ofte følt på å bli kastet rundt omkring i helsevesenet og var derfor veldig redd for samme behandling her, men det har jeg absolutt ikke fått!

Hun er bestemt, selvsikker og trygg i avgjørelsene sine som beroliger meg under timene. I tillegg viser hun empati og forståelse uansett. Hun virker også svært dyktig i feltet sitt og har både fortalt meg og satt meg på nye behandlinger. Dette har jeg aldri opplevd før, at noen er så oppdatert og rett og slett giret på å hjelpe.

Må også nevne at jeg fikk fantastisk hjelp av dem som jobbet på kontoret der etter å ha en dårlig reaksjon på å sette inn spiral!

Anbefaler sterkt!

Kunnskapsrik og dyktig

Lege: Ingeborg Bøe Engelsen Skrevet

Jeg er 36 år gammel og har gått til Dr.Engelsen over en 3 års periode, hovedsaklig grunnet oppfølging av celleforandringer.

Damene i resepsjonen er hyggelige, imøtekommende og smiler alltid når de hilser på deg :) I tillegg er lokal og fasiliteter lyse og moderne.
Noe som er med på å gjøre det litt lettere å sitte å vente :)

Jeg kan ikke minnes å ha opplevd Engelsen som hardhendt eller annet, og foretrekker henne fremfor andre gynekologer (og har prøvd et par..)

Engelsen har alltid tatt seg god tid og får meg til å føle meg trygg i det som for mange er en sårbar situasjon. Hun fremstår svært engasjert i sitt fag og forklarer og forsikrer seg om at jeg som pasient er godt opplyst før timen er omme.

Alt i alt veldig fornøyd, og kan varmt anbefale henne til andre!

Nedlatende og vond opplevelse

Lege: Maria Barøy Ræder Skrevet

Gynekologen viste liten interesse og var lite imøtekommende da jeg kom inn på kontoret. Hun avbrøt meg gjentatte ganger og virket frustrert, samtidig som jeg ikke følte meg i vare tatt og overhodet ikke hørt. Det virket som hun hadde dårlig tid, og følte jeg bare var i veien. Hun viste lite interessert da jeg oppga mine problemer. Til tross for at jeg var svært nervøs før bytting av spiralen, og omtrent på gråten som følge av den nedlatende samtalen før insettelsen, gjorde hun ingen forsøk på å berolige meg eller gi meg støtte. Hun utførte prosedyren raskt og uten noe form for forvarsel, noe som var smertefullt og skremmende for meg. Hun var brå og hardhendt, fortsatte uten å gi beskjed.

Da jeg ba om en pause og viste tydelig at jeg hadde vondt, fortsatte hun uten hensyn til min smerte, og satte inn spiralen. Da skrek jeg så høyt av smerte, aldri hatt det så vondt noen gang. Jeg så i taket, fikk panikkangst og gråt så mye at jeg ikke fikk puste. Hun kommer med nedlatende kommentarer, og bryr seg ikke veldig mye at jeg ligger i stolen og vrir meg i smerte. Etter innsettelsen ligger jeg i stolen, ruller hun bort til pcen og begynner å notere. Jeg krabber nærmest ut av rommet, uten at hun løfter blikket fra pcen omtrent. Etter å ha kommet meg ut, brøt jeg sammen i tårer utenfor kontoret

Meget uempatisk og sur

Lege: Ingeborg Bøe Engelsen Skrevet

Følte meg verken sett eller hørt. Når man betaler mye penger og kommer til en sårbar undersøkelse, skal man kunne forvente å bli ivaretatt og møtt med medmenneskelighet. Det virket som gynekologen var lei jobben sin og kunne ikke få meg fort nok ut. Avbrøt meg slik at jeg ikke fikk stille relevante spørsmål og snakket til meg på en veldig arrogant og nedlatende måte. Bagatelliserte alvorlig problematikk.Denne gynekologen besøker jeg aldri igjen.

Profesjonell, effektiv og behagelig

Lege: Stine Therese Birkeland Skrevet

Dyktig gynekolog som var kunnskapsrik, profesjonell, effektiv og behagelig. Lyttende og gav relevante råd. Følte meg vel under hele under undersøkelsen. Følte at hun så pasienten og problemet raskt. Kan virkelig anbefale Birkeland. Ekstra pluss at hun hadde humor.