Jørgen Vik

Jørgen Vik

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1996)

Jørgen Vik Telefonnummer32 12 88 8032 12 88 ...
Vestre Strandgate 32 4612 Kristiansand S
Jørgen Vik er gynekolog i Kristiansand

Siste vurderinger av Jørgen Vik

Skånsom og profesjonell

Klinikk: Jørgen Vik Skrevet

Jeg er den som helst skulle hatt en kvinnelig gynekolog, men pga lang ventetid så valgte jeg å bli henvist til den med kortest ventetid. Han var profesjonell, og jeg tenkte derfor ikke nevneverdig på hvilket kjønn legen var. Jeg satte inn spiral, og besvimte noen sekunder under innsettelsen. Han var rolig, men samtidig opptatt av jeg skulle ha det greit. Han har også tilrettelagt et lite rom hvor man kan ligge til man kommer seg igjen. Dette direkte knyttet til kontoret, men med utgang annen dør sånn at man slipper å gå gjennom gang/fellesområde for å legge seg, og kan gå ut til resepsjon etterpå uten at det er noen stor greie. Proff, skånsom (celleprøver ble tatt) og dyktig.

Godt håndlag

Klinikk: Jørgen Vik Skrevet

Jeg syns også han er trivelig og lett å prate med. Men det som blir nevnt i liten grad i anmeldelsene her er at han også utfører undersøkelse , prøver og evt behandling uten at det gjør vondt. Jeg er veldig redd for smerte og spenner meg alltid mye under gynekologisk undersøkelser. I konsultasjonen med Vik måtte det gjøres en rekke prøvetakinger og også fjerning av polypp. Jeg kjente omtrent ingenting, og det satt jeg veldig pris på.

Utrolig flott fyr

Klinikk: Jørgen Vik Skrevet

Bedre lege, gynekolog og medmenneske skal du lete langt etter.
Han er lett å prate med. Gir veldig god og tilpasset informasjon. Er empatisk, forståelsesfull og morsom.
Han får vanskelige situasjoner til å føles mindre farlige. Jeg føler meg møtt og sett hver gang jeg er hos ham. Får lyst til å gå til gynekologen hver eneste dag. Kan ikke skjønne at noen vil velge en annen gynekolog.

Celleprøve

Klinikk: Jørgen Vik Skrevet

Før undersøkelsen ga jeg beskjed om at jeg hadde hatt en dårlig opplevelse tidligere på sykehuset og at jeg gruet meg! Undersøkelsen var utrolig unehagelig, han begynte undersøkelsen uten å forklare eller gi beskjed. Jeg stokk og det var utrolig vondt så han byttet utstyr, jeg måtte avbryte etter prøven og ønsket ikke resten av undersøkelsen utført! Han var også veldig sikker på at jeg hadde pcos pga problem med kviser tidligere. Har ingen andre symptomer på pcos men følte han var ganske sikker på at jeg hadde det! Det var ikke derfor jeg var der.

Grundige og dyktig gynekolog

Klinikk: Jørgen Vik Skrevet

Jørgen Vik er en grundig og dyktig gynekolog. Han har forståelse for ulike situasjoner man er i og han er lett å prate med. Får alltid god oppfølging hos han. Har vært der mange ganger på grunn av prøverørsforsøk.