Henrik Tjälve

Autorisasjon (2003)

Siste vurderinger av Henrik Tjälve

Bortkastet tid og penger

Klinikk: Hedmark Urologiske Spesialist Senter (HUSS) Skrevet

Henvist til Tjälve fordi jeg ville prøve å berge potensen med penispumpe. Han var enig i at det kunne være en løsning. Men han HADDE IKKE AUTORISASJON til å skrive ut det! Så han henviste meg videre til urologisk Hamar.
Det står på Nav sin hjemmeside at alle leger kan skrive ut penispumpe ved å fylle ut et skjema.
Er Tjälve spesialist i urologi?
Ny time om to måneder på Hamar, ingen hjelp og 400kr fattigere.

Hyggelig, men hadde hastverk

Klinikk: Hedmark Urologiske Spesialist Senter (HUSS) Skrevet

Noe blandet erfaring med urolog Henrik Tjälve de to gangene jeg har blitt undersøkt av ham. Han var hyggelig og klar i tale, men jeg opplevde ham avvisende og lite lyttende til de erfaringene jeg hadde som jeg mente var i strid med hans forståelse av min tilstand. Fikk mest opplevelsen at han ville bli ferdig med konsultasjonen så fort som mulig. Har likevel tiltro til legens kunnskap og evner.

Tillitsvekkende

Klinikk: Hedmark Urologiske Spesialist Senter (HUSS) Skrevet

Anbefales! , erfaren, kunnskapsrik og sympatisk. Forklarer, møter med respekt og lytter godt. Får inntrykk av at undersøkelse og vurdering gjøres profesjonelt og grundig.

Kunnskapsrik og effektiv.

Klinikk: Henrik Tjälve Skrevet

1. Magesmerter, som for andre leger var uforklarlige, ble av Tjälve diagnostistisert til nyresten. Nyrestenen ble raskt fjernet ved UNN. Og med det var magesmertene som hadde plaget meg over flere år historie.

2. Etter forhøyede PSA-verdier utførte Tjälve biopsi av prostata. Prøvene viste kreft. Etter hurtig reaksjon fra både Tjälve og UNN, kunne kreften opereres bort på et tidlig tidspunkt. Dette gjorde det mulig for kirurgene å bevare deler av nervesystemet rundt prostata.

Jeg er i dag i fin form, og takknemlig for at helsevesenet rommer kompetente fagpersoner som urolog Henrik Tjälve.

Seriøs og lyttende

Klinikk: Henrik Tjälve Skrevet

Behagelig lege som orienterte grundig før undersøkelsen om hvordan den ville skje. Etterpå forklarte han om funn og om videre behandling, han henviste meg til CT og operasjon på UNN. Han beroliget meg på en slik måte at jeg overhodet ikke ble redd til tross for alvorlig funn. Etter 2 dager fikk jeg time til CT og operasjon. Er frisk idag