Tore Rygh

Tlf: 55 90 46 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Tore Rygh

Lite hjelp å få

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Var hos han med min datter - alle prøver var fine(heldigvis) og fikk beskjed at vi ikke burde undersøkelse mer om fibromyalgi. Lite hjelp å få til en jente som har hatt smerter i flere år!

Konstruktiv kritikk

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Leste vurderingene av legen i forkant av timen, men hadde definitivt en positiv konsultasjon. Spesielt da jeg ikke spiser melkeprodukter, men det respekterte han og ga meg brosjyrer med informasjon om alternative produkter. Sjelden hyggelig lege spør du meg!

Lytter for lite til pasienten/avvisende.

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Legen hadde for dårlig evne til å lytte til hva pasienten hadde å si. Nærmest avvisende. Det er ikke slik at det man ikke finner ikke eksisterer. Legen virket irritert. Det var i alle fall det inntrykket man satt igjen med. Altså ingen god opplevelse. Har ikke opplevd noe tilsvarende tidligere hos andre leger.

Hyggelig..

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Jeg leste vurderingene skrevet her før min time hos Dr Rygh.
At han er arrogant og sur synes jeg absolutt ikke.

Derimot reagerer jeg på at han kun setter diagnose ved positiv utslag på blodprøver.
Mine blodprøvene var negative på revmatisme så ingenting han kan gjøre noe for meg.
Ingen undersøkelse etc utover det.
"Fortsett å svømme og ha daglige rutiner så går smertene forhåpentligvis over etterhvert"

Men ellers en hyggelig mann :)

Skandaløst dårlig!

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Tror Dr. Rygh må være den mest arrogante legen jeg har den uheldige æren å snakke med. Makan til nedlatende og avvisende behandling har jeg aldrig vært med på før. Avbrytende og avvisende når jeg prøver å spørre han om noe. Fibromyalgi mente han ikke var noen diagnose jeg ville ha. Var bare til å tøffe seg opp å komme seg ut i arbeid.
Total mangel på empati og medmenneskelighet. Rett å slett skandaløst.
IKKE gå til han visst du vil bli tatt på alvor.

Useriøs og meget arrogant lege!

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Er lite interessert i å høre på hva pasienten har å si, og når man sier hva man tror er problemet blir man møtt med en nedlatende tone om at "du vet ingenting". Har vært der noen ganger nå og kommer ut igjen uten å ha fått noe hjelp, men om en beskjed om at "du må bare ta deg sammen"!

Spesialist på fakturering

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Jeg ble henvist til Tore Rygh etter at 2 andre leger/spesialister hadde oppdaget at jeg hadde problemer med stoffskiftet. Da jeg kom til Rygh, så hadde han en veldig ovenfra og ned holdning fra første stund. Jeg fikk inntrykk av at han misslikte meg av ukjente grunner. Han hadde bare så vidt sett på papirene før han konkluderte med at de andre hadde feil og han rett, i tillegg anklaget han meg for og ha brukt anabole steroider tidligere,noe jeg aldri har gjort. Men selv om jeg fortalte dette til han, så antydet han i undertonene at jeg løy til han. Kanskje derfor han ikke virket villig til og hjelpe som en slags straff fordi han ikke ville tro meg? Da jeg skjønte at han ikke ville hjelpe, så sa jeg at det ikke var noe poeng i å sitte der å høre på tullet hans og gikk, men da kom han ut på venterommet etter meg, for det var flere ting han hadde glemt å sjekke. Ble deretter henvist til MR med kontrastveske for og sjekke noe som han var sikker på var normalt, noe som det også var. Før hver konsultasjon så har han også krevd blodprøver som er helt ferske, noe som innebærer mye reising og kostnader for meg. Rygh er en eldre kar som framstår som utbrent og lei lege. Han er ikke på kontoret for og hjelpe folk, men for og få penger på kontoen sin. Prisen min for og gå til Rygh ble på mange tusen kroner for ingenting(en haug med blodprøver, MR og en konsultasjon som gav minner fra ungdomsskolen da man måtte på kontoret til rektor for og få kjeft om man hadde gjort noe galt) Nei takk, velg heller en annen spesialist. Tore Rygh er bare spesialist på og få folk til og betale, og kaste bort tiden sin. Neste steg for meg nå blir å få fastlegen til og henvise meg til en annen spesialist som faktisk ønsker å finne problemet.

Faglig dyktig

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Dette er en lege som går rett på sak og en får straks følelsen av at han er særdeles faglig dyktig. Han gir pasienten følelse av å bli tatt på alvor og en får følelelsen av at han vil gjøre det han kan for å hjelpe. Når han er i tvil eller trenger hjelp til å stille diagnose, sender han straks pasienten videre til andre spesialister. Min ungdom har alltid følt seg trygg og i varetatt i Tore sine hender. Jeg vil anbefale Tore, men du må tole at det er han som tar styringen og at for mye snikk snakk ikke er hans stil.

Flink lege

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Har gått der i flere år. Stor tillit, spør alltid hvordan jeg har det og hvordan jeg føler meg. Har god kommunikasjon,

Faglig dyktig og meget analytisk

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Her er du i trygge hender. Krevende på en god måte. Her nytter det ikke med snikk snakk. Det skjæres raskt igjennom mens han bearbeider fakta. Dette kommer oss tilgode i neste omgang. En god opplevelse av å bli tatt på alvor.

Arrogant

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Sikkert flink i sitt fag. Men ga ingen tillit. Når man lurte på noe ble man møtt med arroganse. Derfor klarte jeg ikke ta de medisinske anbefalingene til etterretning.

Professional doctor

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

I am very satisfied with dr Rygh. He answered my all questions patiently, did important research and testing.

Dårligste opplevelsen jeg har hatt i helsevesenet

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Rygh opplevdes som irritert, uinteressert og uforskammet. Han ble irritert av spørsmål og mine betraktinger rundt mine medisinske problemer. Han uttalte "Det er uvesentlig hvordan pasienten har det, det er blodprøvene som er viktige!" Han tok ingen blodprøver. Jeg har møtt mange spesialister i forskjellige fagfelt, dette er det dårligste opplevelsen jeg har hatt!

Hyggelig og seriøs

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Jeg er veldig godt fornøyd med Tore Rygh. Føler meg godt ivaretatt og seriøst behandlet. Alltid hyggelig og lyttende.

Lite tillitsvekkende, uhøflig og arrogant.

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Uhøflig opptreden. Fikk ikke fortelle hvordan jeg opplever min sykdom, da jeg ble avfeid hver gang jeg skulle fortelle. Lyttet ikke. avbrøyt meg hele tiden. Ble mer usikker enn før jeg kom til timen. Følte meg uønsket og dum. Hadde mange spørsmål, men torde ikke spørre da han var irritert ved spørsmål. Kommer ikke å gå der flere ganger.

Uoppdragen og snakker nedlatende

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Dette er den mest uoppdragne legen eg har vært bort i. Når eg fortalte han om problemet mitt og tanker rundt kor eg tror problemet lå respondere han med sinne. Han var også veldig lite interessert i det eg hadde å si og svarte meg gjentatte ganger på en nedlatende måte.
Slik som dette burde ikke en lege oppføre seg. Anbefaler han IKKE!