Anne Irene Jensen

1 vurdering

Siste vurderinger av Anne Irene Jensen

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Anne Irene Jensen Skrevet

Etter behandling på Nasjonalt kompetansesenter for søvnsykdommer på Haukeland Universitetsykehus ble jeg henvist videre til kognitiv søvnterapi hos psykologspesialist, Per-Christian Vanem. Han satte i gang en større utredning av mine problemer og ville henvise meg videre til Psykiater, Anne Irene Jensen.
Hun har under min behandling alltid vært informativ og oppmerksom. Jeg har følt meg lyttet til og endelig fått den hjelpen jeg har etterlengtet for første gang på flere år. Konsultasjonene har vært en skikkelig øyeåpner for meg! Det har alltid vært en avslappet atmosfære som har gjort meg rolig. Jeg vil gjerne takke henne for at hun endelig har gitt meg hjelp til selvhjelp til å løse mine søvnproblem. Nå kan jeg gå videre med livet mitt, vel vitende om hva som har forårsaket mine problemer i alle disse årene.
Under min psykodynamiske/analytiske behandlingsform har hun alltid vært tålmodig, empatisk og forståelsesfull. Hun har tatt seg god tid. Lyttet nøye til mine bekymringer i forhold til den situasjonen jeg har vært og stått i, før hun foreslo en behandlingsplan. Veldig godt fornøyd med at jeg valgte henne og hun får derfor mine sterkeste anbefalinger, takk igjen!

Kald og uempatisk

Klinikk: Anne Irene Jensen Skrevet

Gikk til henne ca et år, parallelt med annen behandling for spiseforstyrrelser. Jeg var ekstremt skjør og sårbar. Følte ganske raskt at kjemien ikke var der, men hadde stått så lenge på venteliste at jeg følte jeg måtte få det til å fungere. Når jeg nevnte til henne at jeg ikke følte jeg kom noe fremover, at metoden (psykodynamisk) ikke var riktig for meg, fikk hun meg til å føle at det var fordi jeg bare ville flykte fra følelsene mine og at jeg burde tilpasse meg henne. Ble mer deprimert, usikker på meg selv, følte meg alltid krenket og sint etter timen. Hun opptrer for det meste kald, kritisk, og til tider spydig og nedlatende. Opplevde at hun vred seg i stolen, sukket, himlet med øynene og virket tydelig oppgitt og irritert fordi jeg fokuserte på feil ting i terapien, noe som gjorde meg veldig utrygg, og klarte dermed ikke å finne tillit til henne. Hadde «utdanning»/kurs i kognitiv terapi og spiseforstyrrelser, som var grunnen til at jeg valgte henne, men viste etter hvert at hun ikke hadde tro på kognitiv terapi, og ikke mye klinisk erfaring med spiseforstyrrelser. Hadde sin egen agenda/overbevisning med psykodynamisk terapi, i stedet for hva som er best for pasienten og som er den best dokumenterte behandlingsformen ved spiseforstyrrelser.
Tåler ikke konstruktiv kritikk, evner ikke/uvillig til å tilpasse seg, og snur det i stedet tilbake på pasienten. Dråpen var når jeg allerede var nær stupet, og hun sa det hadde vært svært ubehagelig for henne å få så mye kritikk og en stor påkjenning for henne. (Jeg er konfliktsky og kanskje det verste jeg sa var at jeg ikke ble bedre, og følte meg utrygg i timen). Gikk ut derfra hysterisk gråtende og følte hun nå hadde dyttet meg utfor stupet. Ikke noen tlf eller reaksjon fra henne før et brev flere uker senere hvor hun ville ha en avsluttende time. Skal være sagt at hun har også hjulpet meg på noen områder, men når det negative overskygger så veldig, hjelper ikke det så mye.