Håvard Seland

Plastikkirurg

Plastikkirurgi

Autorisasjon (1997)

Aleris Nesttun Bergen Telefonnummer55 59 99 9955 59 99 ...
Nesttunveien 90 B 5221 Nesttun
Klinikk Førde AS Telefonnummer57 72 04 4057 72 04 ...
Hafstadvegen 39 6800 Førde
Håvard Seland er plastikkirurg i Bergen og Sunnfjord

Siste vurderinger av Håvard Seland

Proteseskifte grunnet kapsling

Klinikk: Aleris Nesttun Bergen Skrevet

Jeg tok kontakt med Aleris for å få en vurdering av mine submuskulære brystimplantater som jeg har hatt siden 2013. Jeg hadde på det tidspunktet hatt ubehag grunnet dem over lengre tid.

Problemet ble fort identifisert av plastikkirurg Håvard Seland som kapsling, grad 2.

Det var ikke bare ubehaget som gjorde at jeg tok kontakt med Aleris, da jeg i tillegg hadde fått en prominent rippling, dvs. at det er markante folder, eller innhukk, i brystene på områder pectoralis major ikke dekker, mao hvor det er mykt/tynnere vev. I tillegg hadde jeg oppdaget en kul ved en tidligere anledning som jeg bekymret meg for, men det ble ikke gjort noen urovekkende funn når jeg tidligere undersøkte dette, da jeg var redd for at det kunne være brystkreft. Heldigvis var det ikke det. De kunne dog ikke finne ut av nøyaktig hva det var.

Jeg fikk det så fint og ryddig forklart at det som forårsaket ubehaget, ripplingen, og denne kulen, det var kapslingen som la press på protesene slik at de ligger litt i "krøll".

Håvard tok på seg jobben med å bytte ut de gamle implantatene med det beste de hadde av proteser for mitt behov. Jeg hadde ingen konkrete ønsker til resultatet av helheten, men viste frem noen eksempler av hva jeg ville fremheve - jeg lot resten være opp til Håvard.

Håvard foreslo i utgangspunktet betraktelig mindre proteser, men jeg var veldig bestemt på at jeg ville gå så langt opp som mulig, så lenge det ikke ble for meget.

Håvard aksepterte dette, og etter videre vurdering av bygningen og fettprosenten min forklarte han nøye at for å få det beste resultatet for ønskene mine, så kunne han utføre en kapsulektomi - dvs. at her ville han fjerne mesteparten av kapslingen for å så modifisere en liten del av den som han kunne bruke som en slags "støtte" til de nye for å forsterke vevet. Dette har jeg lest om ved noen anledninger tidligere, så dette synes jeg var en god løsning fra Håvard sin side.

Slik ville det, slik det er meg forstått, kapsulerte vevet da omfavne de nye implantatene, noe som kan være en god måte å gi støtte til støtte de nye implantatene, samt det kan muligens gi brystene en sjanse til å forhindre rippling.

Jeg ble meget godt informert om alt rundt inngrepet, i tillegg til mulige komplikasjoner som kan oppstå. Noe av det vanligere enn annet, men jeg fikk en nøye gjennomgang. Når jeg forlot konsultasjonen hadde ikke jeg et eneste spørsmål, og jeg var klar for operasjonsdagen.

Nå skal det nevnes at vi satt ikke en bestemt størrelse på protesene før operasjonen, men jeg ba om minimum 350cc. Vi ble også enige om at han kunne se an hva som vil passe under operasjonen. Det var som tidligere nevnt viktig at det ikke ble for meget.

Det var veldig moro å våkne opp etter operasjonen og få vite at ønsket mitt på antall cc passet fint.

Jeg er enda mer fornøyd enn før, og jeg har uten tvil nå mine drømmebryster - de jeg ønsket fra begynnelsen av. De har den rette profilen for den naturlige looken jeg ønsker, "henget" som også bidrar til en naturlig look er upåklagelig, samt de er veldig myke og behagelig å ta på.

Håvard er en kirurg jeg har følt meg svært godt ivaretatt hos, og jeg kan anbefale han på det varmeste.

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Aleris Nesttun Bergen Skrevet

Håvard Seland var fantastisk flink,behagelig og rolig. Han fjernet både silikonimplantat og all kapsel på meg og jeg er kjempe fornøyd. Jeg har vært syk i mange år og slitt med fatigue pga silikonpupper,bare 1 uke etterpå er livet fantastisk igjen å jeg trenger nesten ingen søvn i døgnet:) Vil anbefale alle som har silikon om å lese om BBI(breat implant illness) å få giften ut av kroppen. Og husk også å fjern all kapsel rundt. Vil anbefale Håvard Seland på Aleris Nesttun på det varmeste. Fikk konsultasjon på dagen og time til fjerning bare 1 uke etterpå:) Takk for at du har reddet livet mitt Håvard❤️