Vibeke Birkeland

Øyelege

Øyesykdommer

Autorisasjon (1996)

Bergen Øyelegesenter Telefonnummer55 21 05 0055 21 05 ...
Valkendorfsgaten 5 5012 Bergen
Vibeke Birkeland er øyelege i Bergen

Siste vurderinger av Vibeke Birkeland

Kunnskapsrik og empatisk

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Følte meg virkelig godt ivaretatt og fikk veldig raskt all den hjelpen jeg trengte. Vennlig lege som forklarte godt og satt i gang prosessen umiddelbart.

Dyktig og profesjonell!

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Kan anbefales på det varmeste! Dyktig og handlekraftig. Som hennes pasient over mange år pga diabetes1, føler jeg meg trygg på at jeg er i de beste hender. Tydelig klar, og dyktig! I tillegg kan det også nevnes at hun er positiv og alltid godt humør!

Lettvint

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Birkeland er hyggelig. Og nedlatende uinteressert i pasientens behov hvis det ikke passer inn i hva hun kan behandle og få refusjon for. Å bli henvist til Blindeforbundet som om mitt problem skulle være sosialt, etter at Birkeland har kjent til en plagsom tilstand i 3,5 år, er kanskje profesjonelt. For en pasient som har god kjennskap til Blindeforbundet fra før, oppleves det ikke verdsettende.
Birkelands faste sekretær er upåklagelig og menneskelig tilstede.

Ekstremt talentfull og hyggelig lege!

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Tusen takk, Dr. Birkeland! Du har bidratt til å forbedre livskvaliteten min drastisk. Jeg har slitt med veldig tunge øyelokk hele livet. Jeg fikk til slutt en time hos Dr. Birkeland i fjor november i en alder av 22 år. Operasjonen, som jeg hadde gruet meg til flere uker i forveien, ble ufarliggjort takket være Birkelands og hennes assistents behagelige nærvær. Avslappende samtaler, betryggende ord, oppdatering på hvert steg de utførte og spamusikk i bakgrunnen. Dere gjorde opplevelsen 100 reiser bedre. Forskjellen på øynene er også som natt og dag. Jeg elsker resultatet og har det mye bedre med meg selv og synet mitt. Jeg trodde aldri øynene mine kunne bli så bra som de er nå. Igjen, tusen takk Dr. Birkeland!

Hjertelig tilstede, men.

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Jeg må etter ca 12 års erfaring med Bergen øyelegesenter dessverre støtte forrige vurdering: det er en lite effektiv klinikk når det gjelder kommunikasjon (det er bl.a den eneste legen jeg forholder meg til, som fremdeles ikke bruker e-resept). Det er også lite effektivt, om i det hele tatt fungerende, når det kommer til kunnskap om andre synsvansker enn de rent sykdomsbetingete. Jeg har forståelse for at tilstanden det gjelder ikke er kjent for en standard øyelege. Ikke for at en pasient på min alder (50+) ikke tas alvorlig, når også en usedvanlig dyktig spesialoptiker (jeg er permanent brillebruker) har vært på banen i flere måneder.