Betty Kalikstad

Barnesykdommer

Autorisasjon (1994)

Betty Kalikstad er barnelege i Oslo

Siste vurderinger av Betty Kalikstad

Uprofesjonell, frekk, utrygg, holder ikke avtaler

Klinikk: Oslo Barneklinikk Skrevet

Jeg ønsker herved å dele min erfaring med denne legen. Jeg bestilte time hos henne for første gang og hadde oppmøte 15 min før avtalen. Avtalen var klokken 15.00. Timen var en generell konsultasjon på 60 min., i tillegg til en spesifikk problemstilling jeg ville ta opp. Ved fremmøte forklarte legen at det beklagligvis hadde skjedd en dobbeltbooking. Den andre pasienten ville inn tidligere, og jeg velvillig godtok dette med informasjon om at jeg måtte gå 16.00 og at jeg kunne vente til 15.30 for en halvtimes konsultasjon. Dette var ok for legen. Dessverre ble legen ferdig med pasienten 15.50. Jeg forklarte at vi dessverre måtte gå og tiden igjen ville være for kort. I perioden med ventingen ga jeg babyen min flaske på venterommet. Dessverre ble jeg møtt på en uhøflig måte. Legen ville vite hvor jeg skulle, hva min neste avtale er, at jeg kunne stille henne spørsmål nå. Jeg mente at tiden igjen ville være for knapt og at min ektefelle allerede hadde gått for å hente bilen. Hun ga tilbud om en ny time, og jeg sa at jeg ville komme tilbake til henne. Det viste seg at legen her var opptatt av konsultasjon prisen. Hun mente da at jeg måtte betale for denne timen. Slik legen sa “ting fungerer ikke sånn her”, betal for timen eller bestill en ny time”, til tross for at det var henne selv som hadde dobbeltbooket meg og en annen pasient. I tillegg kommentarte hun på hvorfor jeg ga babyen min mat hvis jeg måtte gå. Jeg forklarte at hun ble sulten under ventingen og gråt. Hun hadde ikke hørt det fra rommet som var lukket igjen! Hun ville at jeg skulle avslutte matingen, slik hun selv sa “jeg vil ikke ha pasienter som dere her, det er ikke slik vi har det, de som kommer hit er de som ikke er fornøyd med sin fastlege”. Jeg forsto dessverre ikke hva hun mente med dette, jeg kom til avtalt tid, og med informasjon om kostnad ved en slik time. Dersom jeg ikke kan få komme inn til avtalt tidspunkt, ikke kan motta konsultasjon som jeg betaler for samt bli møtt på en uprofesjonell måte, er dette ikke en lege jeg kan være trygg på og bestille en ny time hos dessverre. Hennes håndtering av denne situasjonen viser at hun verken ville ta meg og min baby på alvor samt vise trygghet! Jeg er glad for at det aldri ble noe av denne timen. Anbefaler dessverre henne ikke videre. Veldig synd opplevelse!

Topp, Fantastisk og omsorgsfull lege

Klinikk: Oslo Barneklinikk Skrevet

Vi kan ikke rose denne legen nok med ord. Hun er en omsorgsfull lege og menneske. Hun er faglig oppdatert og dyktig. Veldig flink til å se hele mennesket og er selvstendig. Anbefaler henne på det sterkeste.