Kristina Sole

Gynekolog

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (2014)

Aleris Frogner Telefonnummer22 54 10 0022 54 10 ...
Frederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Kristina Sole er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Kristina Sole

Distansert lege

Klinikk: Aleris Frogner Skrevet

Var hos Dr.Sole for en rutinesjekk. Hun oppdaget noen uregelmessigheter hun tok prøver av. Jeg prøvde å oppnå kommunikasjon med henne om dette kunne være tegn på noe mere alvorlig etc, uten å lykkes. Hun svarer som i prinsippet riktig nok er, at hun ikke kan si noe om dette før prøvesvar foreligger. Utover dette hadde hun ingenting å si om saken.Jeg går fra timen timen urolig for at hun har oppdaget noe skjeldent/farlig/potensielt dødelig. Jeg synes det er rart at det skal være gjennom et googlesøk ute på parkeringsplassen at jeg får avklaring på i hvor stor grad jeg bør bekymre meg i tiden fram til prøvesvarene foreligger. Det dr.Sole hadde tatt prøver av, leser jeg der, er relativt vanlig, og ondartet i mindre en 3% av tilfeller. At en lege ikke kan dele slik informasjon til en pasient uten å oppleve at hun samtidig på et eller annet vis garanterer for mine prøvesvar er merkelig. Jeg har aldri opplevd en gynekolog så distansert som under konsultasjonen jeg hadde med Dr.Sole.Jeg anbefaler å styre unna denne legen om du synes at en liten dose empati er en naturlig del av et legebesøk du i tillegg skal betale flere tusen kroner for.
En stjerne. Mest fordi prøvesvarene viste seg å være helt fine.

Følte meg til bry og ble jaget ut

Klinikk: Aleris Frogner Skrevet

En veldig rar opplevelse hos denne legen. Jeg godt forberedt til timen med spørsmål, men opplevde å ikke få svar på noe. «Det vet jeg ikke» eller «det er vanskelig å si noe om». Oppfattet henne veldig som en selger som skulle sende meg til den ene og andre operasjonen for å kanskje få svar (hos Aleris) hvor den ene operasjonen kostet nesten 50 000kr. Ble ikke klokere av denne «utredningen» og får bedre hjelp hos fastlegen. Etter nøyaktig 30 minutter var timen over, da avbrøt hun meg og pekte på klokka og sa at tiden var ute. Kommer ikke til å velge denne legen igjen - synd for Aleris at enkelte ødelegger ryktet til klinikken.

Fornøyd

Klinikk: Aleris Frogner Skrevet

Veldig fornøyd med timen min hos Kristina Sole. Følte meg godt ivaretatt. Trygg og flink gynekolog..

Distansert og faglig dyktig

Klinikk: Aleris Frogner Skrevet

Er du ute etter kun å få gjennomført en faglig grundig GU uten å stille spørsmål eller har behov for et minimum av medmenneskelighet, er Kristina Sole rette personen for deg. Men har du i tillegg behov for å stille spørsmål, bli forklart og bli vist omsorg og medmenneskelighet, er det bare å styre LANGT unna.

Kald og uinteressert lege

Klinikk: Aleris Frogner Skrevet

Legen fremstår uvennlig og får deg til å føle deg dum og liten. Ønsker ikke å høre pasientens sykdomshistorie eller forklare hva som skal skje, gir ikke oppdateringer underveis i undersøkelsen og er lite forståelsesfull på spørsmål. Stilte seg helt uforstående til at jeg synes prøvesvar var vanskelig å prosessere og trengte tid. Ville bare ha en beslutning på om jeg ønsket operasjon eller ikke så hun kunne fortsette dagen sin. Styr unna!