Friedemann Erchinger

Autorisasjon (1999)

Siste vurderinger av Friedemann Erchinger

Lite empatisk

Klinikk: Kanalspesialistene AS Skrevet

Møte med Erchinger opplevelse som en av de kjipeste legemøtene på det mellommenneskelige plan (selve undersøkelsen gikk bra) Lite tid til spørsmål /konsultasjon. Fremsto nedlatende /arrogant, som om jeg selv har null innsikt i egen helse.
Hadde jeg møtt mine pasienter på denne måten hadde det fått konsekvenser.
Om jeg må igjennom undersøkelsen igjen venter jeg heller 3 måneder ekstra på Helse Bergen.
Ut fra andre vurderinger her var det ikke bare en dårlig dag på jobben (som overhodet ikke ville rettferdiggjort det). Det spiller ingen rolle hvor mange akademiske grader han har om han ikke kan møte pasienten der han er, med respekt & empati.

Møte med sykepleier og kontorfaglig var helt supert.

Dårlig opplevelse

Klinikk: Kanalspesialistene AS Skrevet

Lege Erchinger er en av de dårligste opplevelsene jeg har hatt i møte med en lege. Han var utålmodig og tok seg ikke tid til å trygge pasienten. Istedet ba han pasienten skjerpe seg når pasienten var utrygg. Han ba pasienten legge hodet på benken og presset til slutt hodet ned med hånden. Ved konsultasjonen etter gastroskopi sa han "Det gikk fint, du har må bare få bedre selvtillit". Han var nedlatende og spurte ikke om vi lurte på noe. Det hadde vi heller ikke da vi rett og slett ble satt ut av hele situasjonen. For øvrig var både sykepleier og resepsjonist veldig hyggelige og opplevelsen kan ikke sees på som en vurdering av klinikken, kun lege.

Effektiv, hyggelig, trygg

Klinikk: Kanalspesialistene AS Skrevet

En trygg og god opplevelse. Effektivt, men tok seg tid og lot meg komme med mine spørsmål. Grundig undersøkelse.

Ikke bra

Klinikk: Kanalspesialistene AS Skrevet

Han var både utålmodig og nedlatende. Om de andre anmeldelsene her stemmer i det hele tatt må jeg ha truffet han på en usedvanlig dårlig dag. Det var ingen hyggelig opplevelse. Både sykepleier og resepsjonist var flotte.

Kunnskapsrik og behagelig lege

Klinikk: Kanalspesialistene AS Skrevet

Dr Erchinger er spesialist i indremedisin, har to doktorgrader og 4 master avhandlinger.

Han er meget kunnskapsrik og har meget bred faglig kompetanse.

Jeg gjennomgikk coloskopi-undersøkelse, og følte meg trygg og godt ivaretatt gjennom hele undersøkelsen.

Etter undersøkelsen fikk jeg en grundig forklaring på hva han hadde registrert og veien videre.

Jeg fikk et meget godt inntrykk av dr. Erchinger og kan anbefale han på det varmeste.

Jeg fikk også et meget godt inntrykk av hans sykepleier-assistent.

Hun var meget empatisk og flink til å avlede min oppmerksomhet for å gjøre det hele til en mest mulig positiv opplevelse.

Veldig bra!