Tor-Eirik Holt

Tor-Eirik Holt er tannlege i Fredrikstad

Siste vurderinger av Tor-Eirik Holt

Smertefri behandling

Klinikk: Eurodent Bergen Skrevet

Jeg er meget fornøyd. Jeg har trukket visdom tann (ukomplisert ekstraksjon) og alt gikk kjempe bra.

Legen er kjempeflink med bedøvelse. Jeg følte ingen sting. Hele ekstraksjonen tok 12 minuter (jeg var overrasket hvor enkelt vår det).
Den eneste ting som krever forbedring er kommunikasjon. Jeg fikk ingen info om hva jeg bør spise eller kan ikke spise etterpå. Jeg fant info i Internett men forventer at en lege skal informere meg om etterbehandling.

Empatisk, fantastisk og sinnsykt dyktig.

Klinikk: Tollbugata Tannlegesenter AS Skrevet

Jeg er så uheldig å få tannlegeskrekk i voksen alder, etter at en oralkirurg i Tromsø opererte ut en visdomstann og gjorde tidenes dårligste jobb. Noe som resulterte i en massiv infeksjon i kjeven, som spredde seg til resten av hode og stod i fare for å gjennomtrenge hjerne/blod-barrièren. Dette endte med innleggelse på UNN HF Tromsø, operasjon i narkose- selv der sprellet jeg som en fisk.

Etter å flyttet fra Tromsø til Bodø kom jeg til Holt med en hjørnetann som ble skadet i forsvaret. denne hadde da blitt rotfylt, rotamputert- og var enda meget smertefull og problematisk. Etter rtg og undersøkelse ble det avgjort at det beste ville være å sette inn et tannimplantat, ikke et gebiss. Men en tann støpt på den game tannen, som skrus opp.

Som du sikkert gjetter holdt jeg på å drite meg ut når jeg fikk rede på hvordan dette blir gjort, man snitter opp tannkjøttet, så tar man ett langt tannlegebor å driller i beinet i overkjeven. Oppi her setter man inn feste som tannen skal stå i. Jeg underdriver ikke når jeg sier at dette var alt annet enn gøy. Men Holt, Holt har triks på lur. Alliert med en sykepleier med intensivutdanning, samt tilgang på ei vene la han inn en kanyle. Deretter tilførte han intravenøst Stesolid som gjør at du glemmer ting, man blir avslappet, muskulaturen slappet av. I tillegg infuserte han Fentanyl som er 100 ganger sterkere en morfin, og fungerer deretter. Ved mindre undersøkelser/behandling drikker man litt Dormicum, som gjør det samme som Stesolid. Sykt flink er han.

Jeg husker absolutt ingenting av operasjonen, annet en at jeg var meget fornøyd. Har stadig like mye tannlegeskrekk, men vet at skulle jeg trenge hjelp så er Holt mannen å oppsøke. Selv om jeg er 30 år, 100 kg, stor og sterk med 47 i sko - så tar han deg like seriøst og er like sympatisk og forståelsesfull.