Bjørg Cecilie Fagerbakke

1 vurdering

Siste vurderinger av Bjørg Cecilie Fagerbakke

Bjørg Cesilie Fagerbakke

Klinikk: Colosseum Tannlege Sandefjord Skrevet

Jeg ble «overført» fra [navn fjernet av moderator] til Bjørg Cesilie Fagerbakke etter at han hadde sagt; «her er det fortsatt mye å jobbe med»! Jeg hadde da 5-6 helt friske fortenner i overkjeven. Jeg var ikke fremmed fra tanken å få en protese, men ville selvfølgelig beholde det som var av «røtter». Hun vurderte det på en annen måte. Og trakk ut det som var der. (Bilder av alt)
Jeg har veldig tannlegeskrekk, og var veldig sårbar. Så jeg bare ga meg hen. I ettertid har jeg angret bittert på det! Jeg fikk protesen, og ble kalt inn 6 uker etterpå. Hadde da time for justering. Den hadde vært ute av munnen min 1-en eneste gang, med smerter. Dette presiserte jeg. Fikk klar beskjed om etterjustering skjer etter 6-seks uker! 15.11.23 Jeg var på ingen måte klar for det; og heller ikke munnen min! Da det overhodet ikke var noe å justere på.
Har i ettertid fått kunnskap om at det skal gå 12 uker før denne ‘kontrollen’ skal skje. Så, et pr mnd etter det, Des 23 begynte protesen å gi slipp fra munnen min.
Etter en traumatisk jul-23 med familie (barn, barnebarn, osv) har jeg stort sett vært isolert fra omverden. Protesen passer ikke. Ikke med «lim» og ikke uten. Jeg sitter for meg selv, og går kun ut av døren når jeg Må, handle mat o.l.
Livet mitt har tatt en vending som jeg overhodet ikke hadde sett for meg. Og det er bare trist! Det ble meg fortalt at man kunne ha et tilnærmet fullstendig liv, med protese. Det er på ingen måte min erfaring. Etterlyste og 3D-scanning, men fikk til svar; tannteknikeren er så flink så det trengte hun ikke. Jeg tror; hvis munnen min hadde blitt «scannet» og det forelå et godt utgangspunkt. Så hadde jeg fått en protese som hadde passet kjeven min. Noe jeg dessverre ikke har fått.

Hyggelig og flink

Klinikk: Larvik Tannklinikk Skrevet

Tannlegen er både hyggelig og dyktig i faget. Rolig og behagelig væremåte. Og flink til å forklare.