Ingen informasjon før, underveis eller etter

Første gang jeg var på Medicus; godt inntrykk av klinikken. Rent og pent, trivelig resepsjonist.

Skulle sette inn spiral for første gang og ble henvist til Sørdal pga at fastlegen ikke klarte å gjennomføre innsettelsen.
Fikk beskjed om å kle av meg nedentil mens han fortsatt sto der, også skulle det tas innvendig ultralyd først. Ingen info før han bare førte ul-apparatet inn i meg. Så ble det over på benken. Heller ingen info og han styrte og ordnet uten å si et ord. Hun assistenten sa hverken "hei" eller noe annet. Det var vist litt vanskelig å komme inn i livmoren og han åpnet inngangen på noe vis som gjorde veldig vondt. Dette må han ha vist kom til å gjøre vondt og kunne ha forberedt meg. Fikk et infohefte skrevet av produsenten av spiralen med beskjed om å ta med meg den hjem, og kontroll om 3 mnd. Ingen info om forsiktighetsregler eller hva jeg kunne oppleve i etterkant av smerter og blødninger.

Totalt sett en ubehagelig opplevelse når man er i en såppas sårbar og blottlagt situasjon.