Arrogant og gjerrig

Dro til Monica på Humana Sandvika for migreneutredning, og endte opp på senteret hennes i Oslo. Hver gang så måtte jeg alltid vente veldig lenge (gjennomsnitt på 45 min) for å komme inn til timen. Hun oppførte seg nedlatende og behandlet meg som om jeg var en uansvarlig tenåring.

Allerede etter første timen så mente hun at det var noe galt med måten jeg gikk på, at dette forårsaket min migrene, og jeg ble sendt ned i kjelleren hvor hennes sønn satt og målte opp føttene mine og det ble bestilt noen spesielle såler.

Jeg ble fort sendt til senteret hennes i Oslo fordi hun mente at det var der jeg fikk best hjelp. Første timen der ble jeg bedt om å nå ned til tærne mine, så kom det en kiropraktor susende inn og knakk litt på meg, og ble så bedt om å gjøre det samme, og i følge dem var det en stor forbedring som var tegn på at jeg kunne bli bedre.

Deretter ble det satt opp timer hos fysioterapeut, migrenesykepleier, og kiropraktor - alt på det samme senteret og til skyhøy pris. Gjennomgikk alt fra massasje til utrolig smertefull 'bindevevsterapi' hos fysioterapeut, samtaler om selvfølelse og pusting hos migrenesykepleier, og kiropraktortimer som innebar at han førte meg inn på et rom, ba meg legge meg ned, knakk litt på meg, før han ba meg vente mens han løp rundt og knakk på andre pasienter samtidig. Timen ble alltid avsluttet med en nedlatende korreksjon på at jeg måtte rette meg opp i ryggen.

Jeg sluttet heldigvis med alt dette etterhvert, men ikke uten at det kostet meg masse penger, og det hjalp ikke det grann på migrenen.

Skulle ønske at Monica kunne vært klarere og lyttet bedre, og behandlet pasientene sine som respektable medmennesker.