Kvir meg for å gå til denne legen

Etter at min dyktige fastlege døde, måtte jeg finne en ny. Siden Dr. Niels Hansen fikk gode evalueringer, håpet jeg at han ville være like dyktig som min forrige lege.

I starten tok Dr. Hansen seg god tid og var flink til å lytte. Men så begynte han å stille spørsmålstegn ved å fornye reseptene på medisinene mine, og han ville at jeg skulle slutte med samtlige medisiner. Jeg nektet, men lot meg overtale til at jeg gradvis skulle prøve å kutte dem ut. Nå har jeg kuttet ut alle unntatt en. Den ene ser det ut til at jeg klarer meg uten og to andre ville jeg helst ha fortsatt med, fordi jeg har fått noen av de gamle plagene tilbake. Den siste har jeg ikke lyst til å slutte med fordi jeg er redd for å få plagene tilbake, men jeg kvir meg til å ta denne kampen. Jeg har også noen medisiner som jeg pleide å få resepter på kun ved behov, men disse har jeg nå kjøpt i utlandet fordi jeg føler at all medisinbruk er blitt en kamp og jeg ikke orker å sloss om alt.

En annen ting er at jeg kunne spørre min gamle fastlege om flere ting mens jeg var der, men med Dr. Hansen liker ikke dette. En gang, da jeg hadde tatt mot til meg for å spørre om den siste medisinen som han ikke ville fornye resepten på, åpnet han døren og sa at jeg hadde brukt opp tiden hans og ba meg om å bestille en ny time. Hvis jeg prøver å stille enkle spørsmål på Min Helse, får jeg beskjed om at han er ingen nettlege og at jeg må komme til konsultasjon. Når jeg kommer til konsultasjon, får jeg ikke medisin som kan behandle plagene, men beskjed om å komme igjen hvis det blir verre.

Jeg må si at jeg kvir meg for å gå til denne legen og jeg kvir meg også til evt. å bytte fastlege igjen.