Distre, arrogant og lite hjelpsom

Ikke en spesielt god lege.

Har vært med han i ett år og jeg er mildt sagt skuffet. Legen fremstår som lite interessert i å hjelpe, han sier han vil men gjør ikke noe for å hjelpe.
Arbeidsplassen er rotete med hauger av post-it lapper overalt og han bruker mye tid av mine minutter på å klage på data-systemet til legesenteret.

Før jeg skiftet til han hadde jeg en henvisning til sykehus for en utredning som ble avvist med fotnote "om du (fastlege) er uenig med denne avgjørelsen ta kontakt og vi (sykehuset) vil ta inn pasienten for utredning." Jeg ba han om å gjøre dette men legen nektet med begrunnelse at jeg har blitt avvist og dermed var det ikke noe vits i å prøve igjen.

Vil ikke sende henvisninger til fysioterapaut og psykolog, fikk beskjed om at det kunne jeg ordne selv og skrev ut noen papirer som jeg selv skulle ta kopier av, lete på internett etter behandlingssteder og sende henvisningene selv.

I sammenheng med ett NAV møte ble det sagt "Det er ikke min jobb å skrive henvisninger, skal jeg gjøre det så går jo hele dagen og jeg får ikke gjort noe"

Til NAV har han sagt at det eksisterer henvisninger for behandling hos psykolog og venter på svar når han selv ikke har sendt noen.

NAV ønsket ny og oppdatert behandlingsplan, det tok måneder og flere purringer før det forelå. I ettertid viser det seg at det allerede eksisterte en behandlingsplan fra før men meg som pasient hadde aldri hørt om den før NAV tok det opp med meg og legen har ikke sagt noe om den til meg og bare sendte meg hjem for å vente på instruks fra NAV.

NAV har nå gitt meg instruks om å bytte lege.