Følte meg ikke ivaretatt

Hadde Nadia som lege i litt over ett år, hvor jeg oppsøkte henne to ganger. Første gangen skulle jeg ta en celleprøve. Jeg opplevde at hun møtte meg med en irettesettende tone for det meste jeg sa, og jeg følte meg ganske dømt (i mangel av bedre ord) for at 'jeg ikke hadde kjæreste'. Greit nok det, men ikke veldig hyggelig likevel.

Jeg fikk aldri noe svar på prøven, og regnet med at alt var som det skulle. Kom tilbake etter 8 måneder for noe annet. Da viste det seg at de aldri hadde mottatt prøvesvar, tross i at jeg hadde alvorlige celleforandringer som gjorde at jeg ble konisert en måned senere. Positivt at Nadia tok dette på alvor og sendte meg videre til gynekolog med det samme, svært negativt å bli sendt hjem med gråten i halsen og ingen forsikring om at dette er relativt vanlig og noe mange opplever uten større komplikasjoner. Nadia gjør jo jobben sin, men kan vinne mye på å øve litt på 'bedside manners'.

Den vanvittige ventetiden på legekontoret hjelper heller ikke (når du har time 10.45 og kommer inn 12.00).