Virker ikke tilstrekkelig kompetent

Jeg har gått hos Jørgensen i flere år og hun har fulgt meg gjennom et svangerskap. Det har dessverre skjedd flere ganger at hun har gitt beskjeder og behandlinger der hun virker lite kompetent, spesielt relatert til svangerskap og kvinnehelse. Under svangerskapet ble jeg bedt om å ta sukkerbelastningsprøve der hun sa jeg skulle kjøpe utstyret selv på apoteket. Etter flere (forvirrende) samtaler med apoteket forsto jeg at dette ikke er noe man skal kjøpe eller utføre selv og sykepleierne på legesenteret hjalp meg med henvisning til riktig undersøkelsessted. Hun har også gitt feil navn på en medisin jeg skulle hente på apoteket, jeg fikk også her hjelp fra sykepleierne på legesenteret som virker mer kompetent enn henne. Jeg respekterer at legene har dårlig tid og prøver derfor å være tidsnok og holde meg innenfor tiden, men allikevel virker hun stresset og jeg føler hun håper at jeg fortest mulig blir ferdig og går. Generelt så gir hun meg en følelse av å ikke bli tatt seriøst, et eksempel er at jeg hadde plager med rygg og haleben i lang tid (mer enn ett år) etter svangerskapet som hun ikke har tatt seriøst og ikke ville henvise meg videre til behandling. Hun sa jeg skulle sitte på en badering (noe som ikke er særlig gjennomførbart over lengre tid). Hun virker ikke oppdatert når det gjelder graviditet og svangerskap, og det får meg til å lure på om det er andre ting hun heller ikke er oppdatert på. Jeg stoler dessverre ikke lenger på hennes vurderinger og kommer derfor til å bytte fastlege.