Streng og ubehagelig

Jeg har før vært veldig fornøyd med Medicus, men denne legen hadde jeg en ubehagelig time med.

Jeg skulle fjerne spiralen, noe jeg grudde meg veldig til, da jeg opplevde mye smerte med å sette den inn. Dette spurte han ingenting om. Etter at han beordret meg til benken/stolen tok han, istedenfor å be meg om å komme litt lengre fram slik alle andre gjør, et godt tak rundt hoftene mine og dro meg fram uten et ord. For andre kan dette oppleves som normalt, men dette var en traumatisk opplevelse for meg. Spiralen ble fjernet uten særlig veiledning av hva som skjedde, og var vondt. Jeg opplevde at han generelt var voldsom i behandlingen, og at instrumenter som vanligvis ikke gjør vondt gjorde vondt. Etter timen så han kun på skjermen og jeg visste ikke om jeg skulle sette meg eller stå.

Legen har en væremåte som er streng og kontant, det skulle ikke forundre meg om han har vært i militæret for det var slik det føltes. Jeg satt igjen med en følelse av å være usikker, nedverdiget, uviktig og hauset med.