Dette var dessverre en dårlig totalopplevelse

Hadde et godt førsteinntrykk (lokalitet, resepsjon og velkomst), men allerede i første konsultasjon opplevde jeg henne som uinteressert. Det virker som om hun ikke tror på det du sier, og hun mistenkeliggjør hva tidligere leger har skrevet i journalen. Nå er min sykdomshistorikk heldigvis ganske kort, men jeg har lettere allergiplager og i perioder litt eksem. Etter utredning fra forrige lege har jeg fått medisiner som fungerer. Dette er «milde» medisiner stort sett uten bivirkninger. Når jeg forsøker å fornye en av disse, så sletter hun forespørsel uten begrunnelse. Jeg sender inn forespørsel en gang til, men ikke denne gangen heller får jeg svar. På tredje forsøk svarer hun «litt frekt» at jeg ikke bare kan tro at hun vil skrive ut det ene eller det andre. Jeg må bestille ny time. Synes det er unødvendig sløsing av hennes og min tid, siden dette bare gjelder en salve for eksem som jeg har brukt i mange år. Og som hun kan se historikken på. Hun gir heller ingen begrunnelse for at hun ikke vil fornye denne bare «at du må komme på timen». Så lang historie kort så bytter jeg nå fastlege. Dette er ikke kritikk til de andre som jobber på legesentere, fikk som sagt en god mottagelse og de var veldig profesjonelle/behjelpelige.