Følger ikke opp

Jeg har ingen tillitt til dette legekontoret.
Jeg ble henvist til MR av hodet av Gohar for en stund tilbake. Etter undersøkelsen var jeg naturlig nok svært spent på resultatet. Da jeg ikke hørte noe regnet jeg med at alt var i orden, men ringte for sikkerhets skyld for å sjekke. Da viste det seg at resultatet hadde ligget der i over en uke. Det var gjort funn av uspesifikke forandringer som måtte følges opp videre. Jeg måtte vente ytterligere fire dager etter at jeg hadde ringt for å få konsultasjon med vikarlegen. Etter at jeg var på konsultasjon hos vikaren den 17.januar har henvisningen som hun da angivelig sendte videre til Aleris i dag, 6 dager etter, enda ikke kommet frem,. Jeg brukte 45 minutter i kø på telefonen til legekontoret i går og i dag har jeg enda ikke lykkes å komme gjennom på telefon. Å være tilknyttet et slikt legekontor når man er i krise er en stor ekstrabelastning. Henvisning til ny undersøkelse på Aleris kunne ideelt sett allerede vært ordnet opp i for 16 dager siden, men på grunn av rot har jeg ikke engang kommet meg på ny venteliste på MR.

Jeg står i skrivende stund i kø på telefon på legekontoret, har ventet i 20.05 minutter i denne runden uten å få svar.